Stoppad av polisen i 180

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
Polisen kan faktiskt vara lite mänskliga ibland. Kussen gjorde en liknande grej förra sommaren. Veckan efter han fått kortet lånade han min hoj och körde slalom mellan bilar i 150km/h på en 70-väg. Han passerade en civilare på insidan som sätter efter! Dom stannar honom, kollar körkortet, ger tillbaks det och ber honom att ta det lite lugnare i fortsättningen. Han var ganska skakis på rösten när han kom tillbaka!!

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Bara att gratulera trådskaparen...

Ska man se till hastigheten tror jag att det är säkrare att ligga i en hastighet där man är koncentrerad på vägen, istället för en hastighet där man sitter och tänker på annat.

Som exempel från bilvärlden: I 100km/h på motorväg sitter många och pillar med vilken musik som ska vara på stereon eller liknande, och tittar bort från vägen. I 150-180 (exempelvis) så är iallafall jag mer koncentrerad på vägen och låter stereon vara.
Ska vi följa logiken blir det nog lika på MC. Hamnar jag t.ex. bakom en lastbil med MC tittar jag mer på naturen runt i kring än jag gör om jag ligger runt 140km/h och behöver hålla mer koll på MCn.

Tänk själva: Vad händer med en liten bula i vägen vid 50km/h? Vad händer med samma bula i 90km/h? 200km/h?
Vid 200kommer reslutatet troligen inte bli lika kul och därför söker man mer efter hur vägen ser ut i högre hastighet...

Kanske kan vara bättre att köra fort och vaksamt istället för långsamt och ovaksamt ibland?

:stop :stop !!!OBS!!! :stop :stop
Jag försvarar absolut INTE fortkörning! (även om jag själv kör for fort och erkänner det)

mvh//Micke

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Redbreather skrev:
Jo, jag är 35+ och dessutom övningskör jag med min sambo som snart ska köra upp. Jo, jag gasar ibland sporadiskt på lite över tillåten hastighet, framförallt då det för mig är ställt utom allt rimligt tvivel att jag inte äventyrar någon annans liv eller hälsa. Att jag själv kan fara av vägen eller få böta/indraget körkort är upp till mig. Det är förvånansvärt barnslig nivå på vissa inlägg på det här forumet. Vill ni ligga och tokköra, så finns det banor för det. Ja, det kostar lite....

-Jag bor inte hos min mamma
-Jag har sex regelbundet
-Jag är 43 år

Så har vi klarat av den frågeställningen också...
Kanske ska prova med BRA sex :va

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Go tur eller?!
Ja, syftar på trådstartarens förståss :)
Alla har nog inte så'n tur... och kanske råkade ut för lagens arm i Götet idag, där det tydligen var kontroller :confused:
/F.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Orkade inte läsa genom alla trådar.. Så någon kan ha sagt det redan.
Polisen måste mäta i minst 500 meter för att få en giltig mätning enligt bilens hastighetmätare

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Hmmm snalla poliser finns inte, han hade nog ingen matning på dig...

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Ibland har man tur var på väg in på bio med en polare en kväll och som vanligt var vi sent ut så han körde lite över 190 eller vad nu en gammal saab turbo förmår? Vil blev stoppade och kontapeln frågade om det är att riskera lappen för att inte missa en bio, och lät oss åka med en tillsägelse. :tummenupp

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Redbreather skrev:
Lämnar denna sajt/forum för gott. Ja, tycker du det är "coolt" att svassa runt på bakljulet i 180 blåst på allmän väg, då är det dags att du växer till dig innan du utsätter någon annan för ditt vansinne. Det är skrämmande att det inte krävs mer vett och ansvar för att föra fram dessa fantastiska maskiner. Jag och min sambo åker hoj för vi gillar det skarpt. Om du nu vill tokåka, så snälla, håll dig inom avspärrat område där vi övriga hojåkare slipper skämmas å dina vägnar som grupp. Sluta också försvara vansinneskörning, det är bara så patetiskt. Stor eloge dock till de som kör sporthojar med förståndet i behåll, stå på er!

Fjolla!!!!!!!!! :arsele :hihi :rofl :lol :D

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Redbreather skrev:
Lämnar denna sajt/forum för gott. Ja, tycker du det är "coolt" att svassa runt på bakljulet i 180 blåst på allmän väg, då är det dags att du växer till dig innan du utsätter någon annan för ditt vansinne. Det är skrämmande att det inte krävs mer vett och ansvar för att föra fram dessa fantastiska maskiner. Jag och min sambo åker hoj för vi gillar det skarpt. Om du nu vill tokåka, så snälla, håll dig inom avspärrat område där vi övriga hojåkare slipper skämmas å dina vägnar som grupp. Sluta också försvara vansinneskörning, det är bara så patetiskt. Stor eloge dock till de som kör sporthojar med förståndet i behåll, stå på er!

Ja 180 är verkligen galet fort!!! Att de finns folk som vågar växla till 3:an övergår mitt förstånd!!! :rolleyes: :rolleyes:

Winston

Motardägare
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Buell XB9R
P-son skrev:
Måste bara få skiriva av mig lite efter gårdagens incident!

Har varit i Waxholm för att käka lite glass och svänga på Bogesund lite och allt har gått bra. När vi sedan är påväg hem (4 hojjar, jag ligger först) så har vi tydligen (enligt polisens utsago passerat honom när han är påväg upp på vägen från en påfart. I höjd med Täby Mc Donalds så passerar polisbilen alla mina tre kompisar för att haffa MIG! Farten är då kanske 180 km/h (Vet att det är 90 så det var "sådär" genomtänkt men trafiken var rätt gles och så så...) Sneglar i backspegeln och inser att jag har en polisbil 2 meter bakom mig utan blåljus på och svänger in i högerfilen för att (som jag hoppades på) släppa förbi honom och slår av på gasen (farten är då ca 150 km/h enligt polisen). Då slår han på blåljusen och börjar "preja" in mig mot kanten. Stannar och snackar med honom (Han var "sådär" glad kan jag tillägga...) i ca 5 minuter om hur dum jag hade varit osv... Inser att jag troligen inte kommer att köra någon mer hoj i sommar och börjar fundera på hur jag ska säga detta till min arbetsgivare (behöver bilen i jobbet) osv osv osv... Då kommer det som jag tycker är jelt sanslöst, HAN GER TILLBAKA KORTET med ett leende och ber mig ta det lungt. Säger tack och önskar honom en trevlig helg och han drar! Jag har fått tillbaka förtoendet för vår kära poliskår och har fått mig en REJÄL tankeställare vad gäller hojåkning kontra fart så TACK du snälle polisman i den otroligt snygga Volvo som stoppade mig!!!

:Bugar :Bugar :Bugar

Jag tror jag såg er fyra när ni körde från "mc parkeringen". Så det gick så fort på hemvägen? Är det bra vägar där ute? Jag åkte med färjan, tar eventuellt upp hojen nästa gång jag åker hem till hojen. Blev ju ganska sugen igår när dom stod där i solen. :tummenupp Var det någon av er som hade ett "vanligt" slipon uppdraget som seat-pipe? Såg schysst ut! Den motivlackade Busan som stod där var fin! Du har nog förbrukat din tur denna sommaren nu!

// Winston

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Har inte gumman släppt till med bävern när du bara gnäller eller var kaffet slut hemma :va :va

Redbreather skrev:
Jo, jag är 35+ och dessutom övningskör jag med min sambo som snart ska köra upp. Jo, jag gasar ibland sporadiskt på lite över tillåten hastighet, framförallt då det för mig är ställt utom allt rimligt tvivel att jag inte äventyrar någon annans liv eller hälsa. Att jag själv kan fara av vägen eller få böta/indraget körkort är upp till mig. Det är förvånansvärt barnslig nivå på vissa inlägg på det här forumet. Vill ni ligga och tokköra, så finns det banor för det. Ja, det kostar lite....

-Jag bor inte hos min mamma
-Jag har sex regelbundet
-Jag är 43 år

Så har vi klarat av den frågeställningen också...

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag kom bara upp i 230 på 70-väg igår. Jag ska köra fortare imorgon.

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Liten röd sak
Mattias skrev:
Jag kom bara upp i 230 på 70-väg igår. Jag ska köra fortare imorgon.

Hehe.. du är lustig du :) Om du tänkt dig över denna horribla hastiget så får du nog uppgradera din hoj ett par snäpp :D :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...