Bara att gratulera trådskaparen...
Ska man se till hastigheten tror jag att det är säkrare att ligga i en hastighet där man är koncentrerad på vägen, istället för en hastighet där man sitter och tänker på annat.
Som exempel från bilvärlden: I 100km/h på motorväg sitter många och pillar med vilken musik som ska vara på stereon eller liknande, och tittar bort från vägen. I 150-180 (exempelvis) så är iallafall jag mer koncentrerad på vägen och låter stereon vara.
Ska vi följa logiken blir det nog lika på MC. Hamnar jag t.ex. bakom en lastbil med MC tittar jag mer på naturen runt i kring än jag gör om jag ligger runt 140km/h och behöver hålla mer koll på MCn.
Tänk själva: Vad händer med en liten bula i vägen vid 50km/h? Vad händer med samma bula i 90km/h? 200km/h?
Vid 200kommer reslutatet troligen inte bli lika kul och därför söker man mer efter hur vägen ser ut i högre hastighet...
Kanske kan vara bättre att köra fort och vaksamt istället för långsamt och ovaksamt ibland?
!!!OBS!!!
Jag försvarar absolut INTE fortkörning! (även om jag själv kör for fort och erkänner det)
mvh//Micke