Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var ute och gick en lång promenad (mellan mitt hem och mina föräldrars hem, ca 1,8 mil) häromkvällen, och när jag kommit till grannbyn ca fem km från mitt mål rullar det upp en bil bredvid mig och den kvinnliga föraren ropar "Hallå!" till mig. plockar ur hörlurarna och svarar ett något förvånat "hej?", varpå kvinnan säger: "Jo, jag tänkte bara höra med dig, jag kommer från polisen, är du på väg till någon adress här?"
Jag svarar, ganska ordentligt förvånad: "Eeh, ja...? I grannbyn." Och uppger mina föräldrars adress.
Poliskvinnan svarar då: "Ok, du bor där eller?"
- Eeh, ja...? Hurså? Frågar jag.
Får då ett bryskt: "Tack då vet jag!" Till svar, och så kör hon.
Min fråga är nu, vafan hände egentligen där? Funderar och funderar men kan inte riktigt komma på vafan det handlade om, letade de efter någon eller trodde de bara att jag var någon allmän skummis som smög omkring bland villaområdena? Nog för att jag gått långt och aldrig stannat till någonstans, men då måste de ju ha hållit koll på mig sen en bra bit tillbaka... Vidare tror jag inte att "poliskvinnan" bar uniform, och bilen var en civil volvo kombi. Jag är inte så himla kvick av mig i dylika situationer så jag fick aldrig för mig att fråga efter polisleg eller så, svarade bara lydigt på damens frågor och stod kvar som ett jävla fån när hon körde. Hur som helst, Måste inte civilare bära uniform? Var det kanske en skummis som tänkte köra i förväg hem till mig och sno mina saker?
Några teorier?
Jag svarar, ganska ordentligt förvånad: "Eeh, ja...? I grannbyn." Och uppger mina föräldrars adress.
Poliskvinnan svarar då: "Ok, du bor där eller?"
- Eeh, ja...? Hurså? Frågar jag.
Får då ett bryskt: "Tack då vet jag!" Till svar, och så kör hon.
Min fråga är nu, vafan hände egentligen där? Funderar och funderar men kan inte riktigt komma på vafan det handlade om, letade de efter någon eller trodde de bara att jag var någon allmän skummis som smög omkring bland villaområdena? Nog för att jag gått långt och aldrig stannat till någonstans, men då måste de ju ha hållit koll på mig sen en bra bit tillbaka... Vidare tror jag inte att "poliskvinnan" bar uniform, och bilen var en civil volvo kombi. Jag är inte så himla kvick av mig i dylika situationer så jag fick aldrig för mig att fråga efter polisleg eller så, svarade bara lydigt på damens frågor och stod kvar som ett jävla fån när hon körde. Hur som helst, Måste inte civilare bära uniform? Var det kanske en skummis som tänkte köra i förväg hem till mig och sno mina saker?
Några teorier?