Stoppad av polisen, till fots??

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var ute och gick en lång promenad (mellan mitt hem och mina föräldrars hem, ca 1,8 mil) häromkvällen, och när jag kommit till grannbyn ca fem km från mitt mål rullar det upp en bil bredvid mig och den kvinnliga föraren ropar "Hallå!" till mig. plockar ur hörlurarna och svarar ett något förvånat "hej?", varpå kvinnan säger: "Jo, jag tänkte bara höra med dig, jag kommer från polisen, är du på väg till någon adress här?"
Jag svarar, ganska ordentligt förvånad: "Eeh, ja...? I grannbyn." Och uppger mina föräldrars adress.
Poliskvinnan svarar då: "Ok, du bor där eller?"
- Eeh, ja...? Hurså? Frågar jag.
Får då ett bryskt: "Tack då vet jag!" Till svar, och så kör hon.

Min fråga är nu, vafan hände egentligen där?:va Funderar och funderar men kan inte riktigt komma på vafan det handlade om, letade de efter någon eller trodde de bara att jag var någon allmän skummis som smög omkring bland villaområdena? Nog för att jag gått långt och aldrig stannat till någonstans, men då måste de ju ha hållit koll på mig sen en bra bit tillbaka... Vidare tror jag inte att "poliskvinnan" bar uniform, och bilen var en civil volvo kombi. Jag är inte så himla kvick av mig i dylika situationer så jag fick aldrig för mig att fråga efter polisleg eller så, svarade bara lydigt på damens frågor och stod kvar som ett jävla fån när hon körde. Hur som helst, Måste inte civilare bära uniform? Var det kanske en skummis som tänkte köra i förväg hem till mig och sno mina saker? :va :D

Några teorier?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ingen aning om civilare måste bära uniform, men har sett många som inte gjort det så tror inte det är ett krav. Poliser är ju dessutom skyldiga att utöva sitt yrke på fritiden med...

Antagligen varit mycket inbrott eller nåt annat oknytt i socknen, och därför som du blev kollad.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Troligen narkotikaspan, dom behöver förövrigt inte legitimera sig, det är bara i USA :)

En kompis blev nerbrottad efter filmkväll, hade varit ett väpnat rån i närheten :hihi

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Civilare+uniform är väl liksom ingen civilare, eller?

Och nej. Jag har kompisar som är poliser som jobbar inkognito sas.. Nark-span osv och de spenderar en del tid med att leta folk och dylikt så det kan förmodligen ha räckt med att du hade en likadan jacka som någon de ville få nån info från eller nåt sånt.

Däremot är det nog klokt att be om brickan om nån presenterar sig som polis, rent generellt.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Kollat dig i spegeln på senaste ditt lilla ryss-fyllo:tungan
Hur lyckades du glömma att berätta detta i lördags när jag snacka med dig?:va

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag känner mig trygg i vetskapen om att flummiga och långhåriga studenter blir kollade av vårt stolta våldsmonopol.

Hon borde egentligen kollat lite mer!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kollat dig i spegeln på senaste ditt lilla ryss-fyllo:tungan
Hur lyckades du glömma att berätta detta i lördags när jag snacka med dig?:va

Vafan, jag är ju kortklippt, välansad och var normalt klädd för långpromenad, dvs jacka, träningsbyxor, gympaskor och en liten ryggsäck. Och jag var alldeles nykter, så det var inte frågan om att vingla omkring och se skum ut ;) Jag bara gick vägen fram, taktfast till musiken i mina öron...

Jamenvafan, du la ju på så plötsligt när du fick höra att jag inte var hemma så det hanns liksom inte med ;)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag känner mig trygg i vetskapen om att flummiga och långhåriga studenter blir kollade av vårt stolta våldsmonopol.

Hon borde egentligen kollat lite mer!

Flummig möjligen, långhårig nej ;)

Edit: Ok, de behöver kanske inte ha uniform då... Hade bara fått för mig att poliser i tjänst måste bära uniform, även om de sitter i civilbil. Kan ju förstå att de klär sig civilt ute i det fria om de är på span, men trodde att det fanns någon form av regel gällande bilburen polis... Men det kan ju vara helt fel.

Jaja, nästa gång får jag komma ihåg att be om bricka och stå på mig lite mer när jag försöker få reda på vad det handlar om. Sådär i efterhand kändes det ju lite oslugt att ha gett ut sin adress till en främmande sådär...:gnissla

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du kanske såg lite mållös ut när du vandrade i obyggden & hon ville se om du kunde ge ett vettigt svar på vad du gjorde, ifall du skulle vart virrig i pannan. (finns bland annat sjukdomar som kan få en att göra lite konstiga saker)

Eller så ville hon bara snacka med dig? :tuttar

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vafan, jag är ju kortklippt, välansad och var normalt klädd för långpromenad, dvs jacka, träningsbyxor, gympaskor och en liten ryggsäck.

Snaggad adidaskrigare med en rygga full med verktyg? :gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Du kanske såg lite mållös ut när du vandrade i obyggden & hon ville se om du kunde ge ett vettigt svar på vad du gjorde, ifall du skulle vart virrig i pannan. (finns bland annat sjukdomar som kan få en att göra lite konstiga saker)

Eller så ville hon bara snacka med dig? :tuttar

Som sagt, gick väl mest i takt till min musik tror jag... Varken vingligt eller skumt på något annat sätt... Men tja, har de nu följt mig ett par kilometer och reagerat på att jag bara går vidare kanske det räckte:va

Fast du skulle hon väl ha stannat kvar, alternativt erbjudit mig skjuts?...:va Inte bara "Tack, då vet jag" Och stuckit??:confused: Fast det är klart, fruntimmer har väl aldrig varit logiska...:hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Är du invandrare? I så fall är det bara att vänja sig.

Nix, helsvensk... Aldrig hänt något liknande tidigare heller, vilket var varför jag blev så förvånad.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Snaggad adidaskrigare med en rygga full med verktyg? :gnissla

Nej, kanske en två-tre cm långt hår eller så... Inga verktyg, bara en laptop, ett ombyte och en necessär... :D

Edit: Ingen kamphund heller.

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Hon ville nog bara erbjuda dig en plats i sängen om du inte hade haft någon annan plats ...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag gillar teorierna om liggasugen plit, väljer nog att tro på det:D