Stor Utförsäljning på FUNBIKE

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Nya STR Lindstrands Mc jeans 1995:- fick dom för 1197:-
Nya Arlen Ness handskar 895:- fick dom för 537:-
Nytt Halvarssons bälte 195:- fick det för 117:-
Sparade 1234:- Som hittat

Då va men fit for fight denna mc säsong med...

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
Finns mycket bra grejer kvar men 40% på funbike priser blir inte så mycket billigare än ordinarie på ebay. Fyndade lite iaf och blev lite sentimental över det faktum att vi i princip är butikslösa numer.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Det mest spännande under dagen var dock att ta sig dit

+ Fyrhjulsdrift!

- Sommarhjul...

20120414_083434.jpg20120414_083512.jpg20120414_083532.jpg20120414_083633.jpg20120414_085802.jpg20120414_100852.jpg

Båda bilarna bakom det välta trädet kom ej upp för backen, sandbilen backade tillbaka när de hade flyttat på sig (den röda tog gångvägen därifrån) och sedan jävlarimig tog han sats! Underhållande att se hur han i bästa Ari Vatanen stil sladda upp för backen, använde sig förmodligen av båda körfälten samt trottoaren men upp kom han :tummenupp

Jag kom upp utan större besvär men visst spann det väl till någon gång, underlättade väl att han hade sandat backen 4-5 vänder under hans kamp mot den :D Efter enköping var det torrt på vägen.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
OBS!!!OBS!!!OBS!!!

Jag noterade att en del varor jag kollade på, bla vissa jackor och vissa hjälmar, hade HÖGRE ordinarie pris än det man hittar i andra butiker. Jämförde en Arlen ness jacka och den var inklusive avdragen rabatt endast 200:- billigare än ordinarie pris hos lelles.

...och där har du anledningen till att de sällan fick sälja något. Tyvärr. :(

Börjar man dessutom jämföra med ebay, så är det knappt värt att handla nu heller.

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM Duke II
Inhandlade hjälm till frugan och äldsta jäntan. Stog i kö i en timme och 10 minuter medans dom satt och käkade på McD:4skrika

Det fanns en hel del kläder kvar skall tilläggas, men som sagt så är 50% rabatt på en svensk mc-butik detsamma som 100% på nätet.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Finns mycket bra grejer kvar men 40% på funbike priser blir inte så mycket billigare än ordinarie på ebay. Fyndade lite iaf och blev lite sentimental över det faktum att vi i princip är butikslösa numer.
Allt är dock inte billigt på ebay, jag har kollat en del på handskar, och det skiljer 70-80 kr mellan ebay och butik i Sverige, dvs inte värt att beställa via nätet.

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Det mest spännande under dagen var dock att ta sig dit

+ Fyrhjulsdrift!

- Sommarhjul...

jag tog hojen dit :tungan

nej, kollade på ett par handskar som har legat i deras rea låda långt innan de stängde ned. dock så gällde 40% på ordinarie pris så det blev i princip samma pris som vanligt. så det fick vara.

dock köpte min passagera en ny hjälm och jag köpte ett regnställ+ kedjeolja

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
OBS!!!OBS!!!OBS!!!

Jag noterade att en del varor jag kollade på, bla vissa jackor och vissa hjälmar, hade HÖGRE ordinarie pris än det man hittar i andra butiker. Jämförde en Arlen ness jacka och den var inklusive avdragen rabatt endast 200:- billigare än ordinarie pris hos lelles.

Jodå, det är vid sådana här tillfällen det är väldigt praktiskt att ha webben med sig i fickan. Kollade upp både en och två varor på fcmoto innan jag bestämde mig. I mitt fall var det inga enorma skillnader, men ca 500:- billigare (frakt ej medräknat) är ändå rätt ok även om det inte är gratis.

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Pryttmaster -69
kkkkkkkkkkkkkkkkk
OBS!!!OBS!!!OBS!!!

Det är det som kallas affärer..........

:banana:D:D:D

PS: dom har VÄLDIGT mycket halvarsson handskar. I hjälmväg hade dom mycket shoei raid 2 och AGV K3.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
jag tog hojen dit :tungan

Funderar på att ta en repa dit imorrn med hojen, provköra nya hjälmen =0)

Ang priser så reka jag också med mobajlen och därför slog jag till:

Shoei XR1100 vit kostade mig 2697:-

Fc-moto = 4212:- exkl frakt

Helmet city = 3751:- exkl frakt

Lelles = 4315:-

Så hjälmarna låg ju iaf rätt i pris. Visiret, spegel/blå, kostade mig 717:-

Fc-moto = 844:- exkl frakt

Lelles = 1195:-

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
någon som vet om cobra powerpro avgassystem passar min kawa er6f? eller är det bara för custom bikes? och vad anser ni om det avgassystemet OM det passar?

tackar.

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
När jag skrev att dom hade högre pris än lelles trots rabatt så använde jag just lelles som exempel för att dom har fysisk butik, med samma priser som på deras nätbutik (iaf de grejer jag köpt hos dom) där man kan klämma och känna på grejerna. Att jämföra med internetbutik typ fc-moto är inte riktigt rättvist i sammanhanget av samma anledningar som många argumenterat i andra trådar. Man tycker ju å andra sidan att dom, vad gäller vissa artiklar kunnat försöka hålla jämna steg med internetbutiker. Dom har ju trots allt konkat.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Man tycker ju å andra sidan att dom, vad gäller vissa artiklar kunnat försöka hålla jämna steg med internetbutiker. Dom har ju trots allt konkat.

Jo men nu är det en utförsäljning det handlar om och då håller dom med råge jämna steg gällande "vissa artiklar" =0) Sen att inte allt är fynd är det knappast någon som räknat med men det är väl sporten i det hela = att hitta guldkornen i röran.

Lelles har rätt många bra "Specialerbjudanden" nu, så bra att jag funderar på att se över om det är läge för ett nytt ställ där. Det enda som är synd är deras sorgliga öppettider på helgen.

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Castrol power 1 4liters dunk ord. Pris 799:- !!! 40% på det o det är fortfarande dyrt som fan (eller har den gått upp så jävligt i vinter?)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Sådär, då var man ett par Halvarssons Dino rikare då :tummenupp Synd att utbudet på stövlar va så klent :(

Mm reagera på det också men kom aldrig för mig att fråga om det.

Var förbi idag igen o köpte pinlock då jag min godtrogne stackare trodde det ingick med visiret men icke. Blev lite Motul kemikalier och någon grå plastfilm också, testa att ha på plattan bredvid fotpinnen som blir blank o jeflig när stöveln nöter mot.

Nya hjälmen funka fint iaf, kallt som f-n sista biten hem men det var ju plus iaf... en grad. Måste se till att få mina handtagsvärmare lagade snart.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring