Avnjuter en royal export.
Nåväl, fick flaket så det gör dom klart godare.
Gish, du ligger efter!Gratis är gott!
Nåväl, nu när tråden bubblat upp till ytan igen får jag passa på att tipsa om min nya favorit som direkt kvalade in på min topp fem-lista om man bortser från enstaka specialöler som antningen är för dyra för att ha hemma eller enbart funnits tillfälligt...
Fuller's 1845 - Fullers SMith & Turner
Oerhört god som den är eller till stadig husman. Kanske inget för dig som snöat in på IPA men är du mer lagd åt det brittiska ale-hållet så kan den här vara för dig.
Gish, du ligger efter!
Ja djävlar..
Vi får väl helt enkelt konstatera att du dels var före men framförallt att herrn har väldigt bra smak!
...Dessutom måste du ju hålla med om att den är så god att den förtjänar att nämnas två gånger.
Den ligger klart topp tre av de öl som jag har hemma på regelbunden basis.
Mycket mer ale i stil med Bombardier och King Goblin än med IPA från amerikanska "mikro"-bryggerier.
Förut trodde jag att god öl nödvändigtvis kom i flaska men nu inser jag att sommarens godaste öl kommer i burk. Den är inte bara god, den är fördjävligt god... Dales Pale Ale..
Förut trodde jag att god öl nödvändigtvis kom i flaska men nu inser jag att sommarens godaste öl kommer i burk. Den är inte bara god, den är fördjävligt god... Dales Pale Ale..
Barney Flats Oatmeal Stout. Kalajs till en leverpastejmacka.
Ja, den sitter som en fläskläpp den med! Klart värd! Inte lika sommardagsanpassad men det får gärna stå en på kylning senare på kvällen.
Jag vill uppmana till en tyst minut då något sorgligt nyss inträffat:
"En lastbil full med öl körde under tisdagsmorgonen in i ett vägräcke på E18 utanför Örebro.
Släpet fick kast och ölburkar fyllde vägbanan.
– Det var tusentals ölburkar som låg spridda över hela vägen, säger vakthavande befäl Henrik Dahlström på Örebropolisen."
http://www.expressen.se/nyheter/en-lastbil-full-med-ol-lackte-ut-lasten-pa-e18/
Måste ändå varit en vacker syn med ölburkar överallt!
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|