Stora öltråden

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Köpte en förjefla mysig Ale häromsistens, The Hoppy Bunny ifrån Trainstation brewery i Knivsta. Väldigt god':fyllisar:rock

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Köpte en förjefla mysig Ale häromsistens, The Hoppy Bunny ifrån Trainstation brewery i Knivsta. Väldigt god':fyllisar:rock

Den är inte alls dum. Provade du Sierra Nevada Celebration 2013 också? Den kom i februarisläppet och inte minst Näcken från Omnipollo! :rock:fakta

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Precis druckit två Newcastle Brown Ale och vill höja en varningens finger, pest och blask.

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
Ni kanske redan har nämnt detta men för dig och dina polare som gillar bira så rekommenderar jag appen "untappd" en app där du kan lägga till dina polare och rejta biran du / de dricker och se vad de ger för betyg, fått många bra förslag via denna app.
TEsta!! :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
View attachment 407610

Spännande minst sagt! Kul att keggen kommer tillbaka.

Kan du inte joina den 150 inlägg långa "Stora Öltråden" istället så samlar vi hela diskussionen på samma plats för fler ölrelaterade inlägg är alltid välkommna..
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?243781-Stora-%F6ltr%E5den :fakta

Själv kan jag för egen del glädja mig åt att min Dale's Pale Ale-klon blev väldigt snarlik originalet så nu har jag en stadig laddning med sådana att skölja ner sommaren med.
Samt en ännu större laddning ännu bättre smakande hembrygd IPA med Amarillo, Moasaic och Pacifica-humle.

Bästa komplimangen när jag packad och glad tumlade in hos en granne i lördags natt. Där satt någono skäggig bastard och förklarade sin kärlek till oppigårds Amarillo varpå jag sprang hem och hämtade en varsin hembryggd då den hembryggda torrhumlats med bl.a. Amarillo...
Utlåtandet blev:
- Det var tammefan den godaste öl jag någonsin druckit!
...nu var det iofs sent på natten och han var säkert välmarinerad i just Oppigårds och någon färglad drink han hade i handen när jag tittade över... Men "godaste någonsin" är ändå ett betyg som efter lite nypor salt borde hamna över "godkänt".

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Provade en kompis öl i helgen. Han brygger själv och kallar ölen Centurion som det står på etiketten. Han tog med ett gäng och bjöd folk på Sweden Rock - bra marknadsföring!

Ölen i sig har en intressant fruktig smak, lite för frukitg för min del och inget man vill supa sig full på trots 5,3 % alkohol. Funkar dock bra en varm sommardag som avnjutning efter hojrundan.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Någon som brygger sitt eget öl? Har tänkt att göra någon mjöd till Valborg.

Mjöd har jag bryggt, något speciellt du funderade över? :)

Angående öl: Störtebeker Bernstensweizen tycker jag är trevlig!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Bästa svenska: Wisby, av olika modell beroende på situation.
Dricka massor av när det är varmt: 1795
En eller ett par till kött: Hobgoblin.
Gott men i måttligt antal: innis&Gunn

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Nils Oscar God lager har jag svårt att inte älska. Helt vanlig lager men otroligt gott enligt mina smaklökar. :fyllisar

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Gillar du den skall du med fördel köpa antingen Flat Ture från Piston head eller Sir-taste-lot som även de är torrhumlad lager. Av de tre är sir-taste-allt bäst. Vill man lägga ytterligare någon krona på snarlik humlad lager finns en annan bra öl, Yellow Cab Lager.. bumbelbee är helt ok men de andra tre är betydligt bättre, något som blev tydligt efter att ha köpt ett flak med 8 av varje (bumblebee, sir-taste-lot & Flat tyre)

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Förut trodde jag att god öl nödvändigtvis kom i flaska men nu inser jag att sommarens godaste öl kommer i burk. Den är inte bara god, den är fördjävligt god... Dales Pale Ale..

Dricker en DPA just nu, premiär för mig. Mkt god!

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Har provat Sir taste-a-lot, men tyckte inte den var någon hit. En ok öl, men inte mer.
Flat tyre funderade jag på, men gick av någon anledning bara förbi dem. :/

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nils Oscar God lager har jag svårt att inte älska. Helt vanlig lager men otroligt gott enligt mina smaklökar. :fyllisar

Håller med! :) Men helt vanligt att mäska en lager vid 69 grader är det inte... :tungan

Har provat Sir taste-a-lot, men tyckte inte den var någon hit. En ok öl, men inte mer.
:/

Verkar som de är bättre på att hitta på roliga namn än fantastiska öl. Men bra mycket bättre an Norrlands som bara klarar av roliga reklamfilmer... :D

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är inne i en Weissbier-period själv. :)
Galet sugen på allt det står Hefe på. :fyllisar

Och som FettSnok tipsade om går det ner någon enstaka iskall Innis&Gunn i vinglas.

Last edited:
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...