Äh fick byta dom övre halkskydden också.. o nu höll åskan mig vaken.
När jag kommer till makten förbjuds allt som inte är rostfritt.
Tycker du ska spons från milwau, millweau, milwhatever!Äh fick byta dom övre halkskydden också.. o nu höll åskan mig vaken.
Vad fick du ge för den där? Har funderat på att skaffa mig en själv, blir lite grävning på Gotland hoppas jag i framtiden.Vet var jag kommer ha arslet planterat hela helgen..
Mugghållare ingick inte, kan själv
..och så är det läskigt när det lutar förstås
Tre skopor följde med i.a.f., en smal och två mindre smala.
Tycker du ska spons från milwau, millweau, milwhatever!
Som en demomovie av deras attiraljer, juh.
Vad du ligger i, fascinerande!
Efter mycket funderande o en del ångest så satte jag upp en 4 kantig 25mm 210*210 stålplåt i 4backs chucken.
Svarvade den rund o borrade o fräste lite
Det blev en bakplatta till en större svarv Chuck till svarven, typ en sådan här.
View attachment 486694
Till den så gjordes pinnar som drar in chucken i svarven så det Svarvade gängade o fräste.
Vet fan inte vad jag sysslar med igentligen.
View attachment 486695
Dessa 3 skall då sitta på en exakt höjd o i en exakt vinkel o det är exakt som gäller.
View attachment 486696
Satte dit grejorna nu o med viss del fundering är detta rätt nu? En 200 mm Chuck som far runt i luften är ju inget bra alls för hälsan?
Mäter o har ett outrun på 0,01 mm det köper jag chucken är gjuten köpt på Amazon säkert gjord i Pakistan eller Indien, vad kan gå fel dom gör ju oljefilter där också?
Well det fungerar chucken sitter fast o den går rakt svarven står still på golvet.
Är det värt så många timmar för att spara 2000 spänn på en bakplatta D1-4 ?
Vad är det/skall det bli?? Troligen något t. traktorn?
Aha - byggde något liknande till atv:n för att jämna till tomten/förbereda gräsmattan när vi byggde. En komplettering blev att hänga på (med kortare kätting) en bred matta av sträckmetall som malde sönder klumpar som revs upp. I sandjord eller morän är det nog överkurs, men finns där lera så funkar det ganska braJapp eller ja, till vad som helst som kan dra utan att lämna vallgravar efter sig
En kombinerad harv & sladd = ena sidan river upp och andra slätar ut. Egenvikten kommer troligtvis räcka i allra flesta fall men finns utrymme för något tungt på vid behov. Stallet önskade även en sits så man kan få åka med, får se om jag hittar någon råttsoffa att hänga dit.
Infästningen mellan släde & tvärbalk ej klar, funderar på 3st m16 om jag hittar lämplig längd och så stora vingmuttrar för verktygslös hantering.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|