Idag trillade det in en Swanson speed square.
Sen håller jag på med en liten släde för en idé om en jigg för fingerskarv eller vad det heter på svenska.
Den vakne ser också att sågen tar ström via damsugaren vilket gör att när sågen går på går sugen på.
Riktigt bra för 449pix.
View attachment 457324
Skapligt habegär på dom här, verkar fungera dock oklart hur vetenskapligt bra. Orimligt dyra, någon som testat?
Ingersoll Rand power socket:
..ja men käften då. (fick rabarber utan svartfredag i butik, frågade om jag tjöper tre..)
..ja men käften då. (fick rabarber utan svartfredag i butik, frågade om jag tjöper tre..)
Det är därför knacken är så bra, kontrollerat moment av och på..Koolt, hade jag inte sett innan men som tur är jag ingen trucker.. eller militant för den delen.
Skulle behövt den där igår dock, skifta hjul på damens dragbil vilket naturligtvis gick excellent eftersom jag monterat dom. Sen titta mellangrabben hennes förbi och ville skifta, det gick svindåligt. Har bra dragskaft men inte med mig, det var lögn i helvete att få loss med spärrskaft som typ var det enda jag hade utöver maskin. Sen hitta jag dock något fällbart skräp till fälgkors, testade först själv men tyckte det kändes som att bulten (skruven jaja) skulle gå av så jag slog av. Grabben har väl tre gånger muskler än mig så jag sa att han kunde testa men att det fanns en risk, det gick inte så var på väg att ge upp på den där och då efter att testat klassikern med ena röret från en domkraft som inte gick över fälgkorset.
I skrotlådan hitta jag dock en fd pneumatisk cylinder som hade tillräcklig diameter.. antingen går det sönder eller så går det sönder tänkte jag.
Det gick sönder, sen gav vi upp för kvällen.
Det är därför knacken är så bra, kontrollerat moment av och på..
Haha, vafan mitt skjul är ju en containerverkstad Det går ju bra sålänge det är samma idiot som byter däck 2ggr/år, haha! kör med nån biltema picka som går till typ 7-800Nm på pappret, men så hårt kan jag säga att den inte drar på långa vägar.Jotack, lite för bra ibland
När jag rotera hjul för 15-20 år sen var det IR komposit som gällde, luft naturligtvis. Då lossa/drog en 1/2"-picka 1000-1300Nm någonting fast hjul ska då dras +/- 100Nm. Man var tvungen att ha dundermoment för att det skulle flyta på = hade ingen aning om vilket skrot dagen skulle bjuda på.
Idag är slangarna säkert ännu mer trimmade och då står man där likt ovan när Sune & Rune varit i farten =/
Idag använder jag till 98% el, har inget eget behov av 500-1500Nm maskiner men du har helt rätt i att det hade löst biffen igår. Jag vidhåller dock att den bättre lösningen är att undvika containerverkstäder och andra mindre nogräknade skojare.
Får se om jag testar att veva med dragskaftet eller så får grabben åka ner till lastbilscentralen med en påse bullar
Alla vet att man inte kan ha för många tvingar.
Så hittade 5 Bahco för 245 på svarta dagen.
Känns lyxigt.
View attachment 457485
View attachment 457486
(Och min lilla släde som inte är riktigt klar. )
Jo jag har sett dom där tattarcontainrarna på håll.. ett resultat av u-landifierandet av sverige. Jag litar inte ens på riktiga verkstäder. I skjulets lugn går allt braFörsöker inte stampa på några tår.. eller jo, på dom det avser förstås =)
Var snarare dom här tomtarna jag tänkte på:
https://www.dagensinfrastruktur.se/...-skulle-salja-nya-dack-fast-de-gamla-var-bra/
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|