Bah, aldrig får man vara nöjd
För 2 månader sedan köpte jag en Corratec C-Cross Disc, och det har bara varit trassel
Det skulle ha varit 105'or rakt igenom, men kassetten var Tiagra, och den höll 140 mil. Efter 150 mil knakade och glappade bakhjulet, och ett annat obehagligt ljud dök upp. Efter lite om och men fick jag ett nytt bakhjul, men det metalliska skrapljudet var kvar. När jag pratade med firman berodde det, enligt dom, på att cykeln var så skitig, så det hade antagligen kommit in grus i vevpartiet, något som hände nästan hela tiden, dom hade flera såna cyklar i veckan. Nu är den vare sig speciellt skitig eller misshandlad, och jag har aldrig varit med om att det kommer in grus i vevlagren, trots att jag pendlar och cykeltränar året runt. Ikväll tvättade jag cykeln minutiöst och då hittade jag felet, vevarmen på vänstersidan skrapar i ramen
Det känns som att dom kan köra upp det där skrotet där solen inte skiner
Synd bara att jag har lagt ner en hel del på sadel, skärmar, dator, nytt styre mm till den, så att bara lämna tillbaka känns ju sådär också
Men just nu ligger den risigt till, den skulle bli ett bra grundämne till en panflöjt