Stora cykeltråden

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Doh:huvet Tänkte inte på det... :D
Det är inte lätt när det är svårt. :D

Det finns även styrstammar som är uppåtvinklade och de som har justerbar vinkel. Löser ju inte direkt problemet med korta vajrar. Fast är den justerbar kanske det går att hitta smärtpunkten för precis när vajrarna inte räcker till längre, istället för att ha köpt en högre och bara konstatera att det även blir att byta vajrar.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Är det någon här som har provat en trainer?
Funderar på att beställa en Tacx Satori, blir snart kallt utomhus.

Väsnas det mycket? Mer än en dammsugare? Kommer tanten i lägenheten under att bli tokig?
Är det värt att lägga 2000 spänn på en trainer, eller ska man pallra sig bort till gymmets spinningcyklar istället?

Väsnas en del, men om du använder en matta som dämpar ljudet under samt köper ett speciellt trainerdäck får du bort ganska mycket av ljudet. Jag köpte en Satori förra hösten och körde regelbundet 3 entimmarspass i veckan under vintern. Jag tycker det var väl värt pengarna och tappade inte så mycket cykelmuskler under vintern. Men det är ganska enformigt. Men man kan ju kolla på en film på latop eller lyssna på musik eller ljudbok samtidigt. Jag cyklar hellre ute men inte när det är halkigt, då blir det trainer.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har precis handlat mig en racer i kolfiber då där inte fanns fler kolfiberprylar att tillverka till mina KTM. Drabbades av en fotskada så kommer aldrig kunna löpträna ordentligt så därför tänkte jag slå mig på cykel med trampor i träningssyfte.

Skall handla mig ett par reservhjul och vet inte vad jag skall handla. Är tubdäck bra? Slanglöst? Ogillar punktering skarpt skall tilläggas.

Pump vad skall man handla? Har kompressor var köpa bra fyllmunstycke?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Själv så körde jag Fornstigen runt Lovön idag på mtb, för er som är hemmahörande i Stockholm med omnejd kan jag verkligen rekommendera den!

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Körde Hammarby xc idag, motionsklassen på 6 mil. Helvete vad jobbigt det var!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu när ekonomin är sisådär...

Du det är jordens efterfrågan på cyklar i Lund just nu och du har ju en lämplig bil så köp på dig lite cyklar utanför stan och kanske ev meka dem körklara. Sedan ställer du ut dom med tillsalu-lappar där det rör sig studenter. Jag sålde dessa 3 cyklarna på 30 timmar. 900+400+500 = 1800kr utan annonsering. Dom låg alla tre och skräpade i bodan på en sommarstuga jag köpt.
Det är sånt sug att jag tror man kan köpa biltema-cyklar för 1000kr, och sälja för 1500kr till studenterna.

Bifogat

• DSC00480.jpg
    DSC00480.jpg
    256.3 KB · Visningar: 110

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Har precis handlat mig en racer i kolfiber då där inte fanns fler kolfiberprylar att tillverka till mina KTM. Drabbades av en fotskada så kommer aldrig kunna löpträna ordentligt så därför tänkte jag slå mig på cykel med trampor i träningssyfte.

Skall handla mig ett par reservhjul och vet inte vad jag skall handla. Är tubdäck bra? Slanglöst? Ogillar punktering skarpt skall tilläggas.

Pump vad skall man handla? Har kompressor var köpa bra fyllmunstycke?

skippa tubdäcken.. kör förstärkta märkes kanttrådsdäck, gärna vikbara

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Han är ett original och jag fattar då inte vad han säger, blir lätt stressad av upprepningarna och hans "crazy eyes" om jag skall vara ärlig. Gillar filmen och jag tycker de plockade ihop en trevlig velociped åt racerhjälten:

[video]
Skitskön kille ju. :tummenupp
Gillar speciellt när han pratar om breda styren.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Min gaffel har tackat för sig, så jag är på jakt efter en ny. Troligen blir det en fast gaffel, jag har den nästan alltid låst, och släpar gärna runt på 1,5-2kg mindre om jag kan. Men, vars hittar man bra, och gärna billiga, fasta gafflar nånstans? Jag vill gärna ha en med samma stuk som en dämpad gaffel, dvs en krona som håller i "lösa" ben, inte en sån där gaffel som ser ut att komma från en gammal herrcykel.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Från helgens enduro på mtbn
filename=DSC_0029.jpg

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Det har inte blivit mycket cyklat alls för mig senaste månaden. Brist på stänkskärmar, långbenta träningsbyxor och något regntätt lager har dämpat entusiasmen något vad det gäller att kasta sig ut i höstrusket.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år