SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kan bara säga att resultatet blev fantastiskt. Fint när man får fetter att som smälta in i köttet men ändå hålla det rosa. Gott om grovt salt och peppar på det så är det fan inte tokigt för en 20 min insats inklusive potatis och att värma grilln.
Provkörde köket förra helgenView attachment 450348
7kg vildsvin 30 majskolvar, ville steka hallomi och champinjoner men efter en liten fadäs med hög värme och olja så skedde den av sambon inne i stekpanna och inget mixtrande och allt som gick under prov o försök var fel, så jag sa att det här har jag gjort förr om resten, hällen fick agera varmhållning av kött, fick bara på drygt 4kg i taget, dock så lärde jag mig en sak, mer briketter, den tappade lite värme, när marinad rann ner.
Men det funkade bra och jag är nöjd, nästa steg får bli en rök
Provkörde min smash burger plåt i helgen, gick fint. Men det gäller att allt annat är klart när man börjar grilla burgarna för det går riktigt fort!
Penslade bröden med lite smält smör innan jag slängde dom på grillen.View attachment 450586
View attachment 450587
View attachment 450588
Om det rinner ner marinad från hällen så skulle jag spontant säga att du har alldeles för mycket marinad, ser ut att vara relativt hög kant på den.
Om du menade att det rinner ner marinad i vanliga grillen så bortse från ovanstående, det är fullt normalt
Provkörde min smash burger plåt i helgen, gick fint. Men det gäller att allt annat är klart när man börjar grilla burgarna för det går riktigt fort!
Penslade bröden med lite smält smör innan jag slängde dom på grillen.View attachment 450586
Kalkon på grillen ? Har många såna i frysen då vi har kalkoner själva men tycker dom blir torra och ”tråkiga” på grillen så tips tas gärna emot då vi bara helsteker i ugn annars
Kalkon på grillen ? Har många såna i frysen då vi har kalkoner själva men tycker dom blir torra och ”tråkiga” på grillen så tips tas gärna emot då vi bara helsteker i ugn annars
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|