Vilket lod använder man för aluminium och mässing då? Jag har gängtejp och klister redan.
Jävla engångsprylar..
Jävla engångsprylar..
Vilket lod använder man för aluminium och mässing då? Jag har gängtejp och klister redan.
Jävla engångsprylar..
Verkar inte bättre än att dom frontar även dessa, grävde i lådan och fick fram en från 2018 iaf. Funderade på att takmontera tuben för transport men någon sa att det kunde smälla bra om man har dåligt lokalsinne
Har sålt Landmann förr och det är bra prisvärda grillar i mittsegmentet, tveklöst.Bra trådstart TS!
Grilla är ett av mina favorit-nöjen!
För mig oftast utfört på sommaren.
Kommer bli extra bra i år då jag tror Sous Vide'n kommer höja grillningen till nya nivåer!
Jag gillar mitt kött "bleu" som dom säger i Frankrike, dvs väldigt rött.
Naturligtvis då bara om det är bra bitar av oxe eller lamm.
Kör fn en Landmann gasolgrill som inte blir varm nog.
Skall byta och har tittat på Weber E-410.
Är lite i valet och kvalet då man får liknande spec för halva pengen på andra fabrikat.
Men vet att Weber oftast vinner varmast resp min gasol för att komma dit tester.
Någon som har ett annat fabrikat de är nöjda med?
Landmann, Broil King, BlueGaz etc.
EDIT:
Den här tex (Nashville):
https://outl1.se/gasolgrill-rostfri
Kör med en Weber 57:a, alltid med lock.
Slänger ofta in lite äppelkvistar som får pyra lite.
Kyckling på ölburk är en favorit och hel laxsida!!
En Smokey Mountain står på önskelistan.
Köpte Biltemas variant bara för att testa och den fungerar riktigt bra.
Lite för lite så klart men jag har rökt en hel del i den. Egen kassler blir fantastisk.
För att inte tala om revbensspjäll som får gosa sig några timmar i rökig värme
Hade jag inte bott i lägenhet och varit begränsad till balkong så hade jag lätt haft en Smokey Mountain, underbar pjäs är det!
57orna fick en rejäl uppdatering till i år, den vassaste modellen (E-5770/5775, 75an får du ett GBS sear grate för 200 extra, lätt värt!) är framtagen för att man ska kunna röka smidigt i den också, och det är verkligen smidigt.
Perfekt om man vill/har plats till både en grill och en rök!
Riktigt maxad klotgrill och det skiljer inte särskilt mycket i pris på den och deras klassiska Master-Touch 57 (numera E-5750) men man får ganska mycket mer för pengarna.
Beer can chicken är en tidlös klassiker och favorit, jag kör dock aldrig med burk utan häller över ölen i en kycklinghållare istället och trycker dit fjäderfä't över.
Intalar mig att färgen på burkarna kombinerat med hög värme inte är en jättebra kombo, sen om det faktiskt är så eller inte har jag ingen aning om
Rotisserie är kanon till kyckling också, ölen häller man i en form under kycklingen istället.
Funderar på att plocka fram mitt i helgen, har några idéer med en stor bit rostas och ett par timmars snurrande på grillen...
Kör med en Weber 57:a, alltid med lock.
Slänger ofta in lite äppelkvistar som får pyra lite.
Kyckling på ölburk är en favorit och hel laxsida!!
En Smokey Mountain står på önskelistan.
Köpte Biltemas variant bara för att testa och den fungerar riktigt bra.
Lite för lite så klart men jag har rökt en hel del i den. Egen kassler blir fantastisk.
För att inte tala om revbensspjäll som får gosa sig några timmar i rökig värme
Har också kört Biltemas tunna men jag tycker den är marginellt bättre än en 57:a med någon form av höjningsring. Lite mer plats i tunnan men sämre kontroll på värmen. Och rostar som satan förstås.
En rejäl ring till 67:an vore fint men tyngdpunkten kanske skulle bli en aning hög.
Det fanns nån firma tidigare som gjorde ringen och lite prylar till 57:an för att nästan få till en Smokey Mountain.
Jag har ett rotisserie så jag kör den ringen. Det räcker långt.
Behöver jag hänga något i röken har jag dessutom en liten ring med genomgående grillspett som går att använda ovanpå. Kan behövas lite alufolie för att täta onödiga hål.
Och en Smokenator förstås!
Det funkar annars rätt bra med eldfast tegel för att avgränsa kolen.
Tack för tips Knoddas, Täppas och blacktriple!
Det blev tillslut en sån här med överdrag och stekplatta:
https://www.grillkung.se/produkter/visa/gasolgrillar/broil-king/napoleon/napoleon-le-3
Hemma i början på nästa vecka hoppas jag.
Det föll alltså på en i rostfritt, ett antal tusen i rabatt och en keramisk infravärmare i sidobordet som borde bli perfekt för att skapa grillyta på Sous Vide köttet.
Att den sedan har "ishink" på en sida där ölen håller sig kalla är ju också lite plus...
Härligt, och jäkla bra pris med rabatten också, tror du kommer bli nöjd!
Är plattan på sidan bara en IR brännare eller kan du få eld där också om du skulle vilja köra en gryta eller stekjärn t.ex?
Kan vara bilderna som är otydliga men jag förstår verkligen inte tillverkare som gör "ribborna" på gallret i trekantsform, med den platta sidan neråt...?
Det normala borde vara platta sidan uppåt för mer kontaktyta med köttet, och eftersom den smalnar av neråt så fastnar inte fett/köttsafter på undersidan av gallret utan det droppar ner och förångas uppåt för att smaksätta köttet, eller?
Har en variant från DanGrill på jobb som har samma design, begriper det icke men jag kanske är trög
Förstår inte heller varför?
Men jag hoppas jag bara kan vända på gallret som jag gjorde på min förra landmann.
Tror bara det är ir på sidan men det skall tydligen funka för kastruller också.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|