Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Ja precis, det var den första tanken som slog mig!. Om man är ett par st och ställer sina hojar där och man parkerar en bil lite längre bort och sätter sig där med lite käk och bara väntar!...
någon gång lär ju killarna dyka upp!


Låter helt förjävligt! Jag hade varit galen! Om nu tändningslåset hade blivit förstört, så hade det kostat oändligt mycket att få ett nytt med tanke på som du säger, startspärr med kodad nyckel.

Man borde gå dit och ställa lite hojar för att sedan lägga sig på lur, samma idiot kanske dyker upp igen.
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Ingen som ska ner till skåne till helgen? E så sjukt trött på att ligga själv å pressa motorvägen, vill åka gamla E6, men vore kul om man inte var ensam :)
 

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Gbg
Hoj
aprilia sxv 450
Jag funderar på att åka ner till falkenberg idag, ingen annan som tänkt köra lite bana där mellan kl 17-20. åker gärna med nån som hittar dit :p
 

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Gbg
Hoj
aprilia sxv 450
Jo, jag ska ner. Förutsatt att det inte börjar ösregna innan dess.

jaha va nice :)
men då hänger jag på dig om de går bra, när och vart ska vi mötas upp?
regnet kollade jag på msn väder och på smhi enligt smhi ska de komma lätt regn,,,enligt msn ska de va solsken. så man får väl gissa.

Jag har aldrig varir där, räcker det att tejpa blinkers å backspeglar kåpglaset eller ska allt skruvas bort?
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
jaha va nice :)
men då hänger jag på dig om de går bra, när och vart ska vi mötas upp?
regnet kollade jag på msn väder och på smhi enligt smhi ska de komma lätt regn,,,enligt msn ska de va solsken. så man får väl gissa.

Jag har aldrig varir där, räcker det att tejpa blinkers å backspeglar kåpglaset eller ska allt skruvas bort?

Jag åker nog skåpbil ner (alternativt släpkärra) så jag är inte med på nån samkörning ner. Men om det skiter sig med transport så hänger jag på. Skriver här i så fall.

Sen angående reglerna så vet jag inte riktigt. Har heller aldrig kört där innan. Men jag skulle gissa att man inte behöver göra nånting med hojen eftersom det är öppet för gathojar. Det borde ju vara samma som på SMC:s bromskurser osv.
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Jag funderar på att åka ner till falkenberg idag, ingen annan som tänkt köra lite bana där mellan kl 17-20. åker gärna med nån som hittar dit :p

Funderar också på att dra dit ...

Ska kolla upp lite väderprognoser å skit bara!

\m/

jaha va nice :)
men då hänger jag på dig om de går bra, när och vart ska vi mötas upp?
regnet kollade jag på msn väder och på smhi enligt smhi ska de komma lätt regn,,,enligt msn ska de va solsken. så man får väl gissa.

Jag har aldrig varir där, räcker det att tejpa blinkers å backspeglar kåpglaset eller ska allt skruvas bort?

Det brukar vara lite High Chaparall över det ... tejpning å sånt brukar inte vara kravställt, bara komplett skyddsutrustning!
 
Last edited:

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Gbg
Hoj
aprilia sxv 450
Funderar också på att dra dit ...

Ska kolla upp lite väderprognoser å skit bara!

\m/


låter ju bra med tanke på att jag inte har några verktyg :D
Men tycker de verkar lugnt med regn, snudd på molnfritt idag ju :tummenupp

Men om de går å åka nån vettig väg som inte är motorväg ner så kanske man ska börja bege sig? Nån som sa att de e först till kvarn eller nåt så man behövde va där ett tag innan dem börjar,,,,ingen aning om de stämmer dock :p

Men som sagt: skriv om/när ni åker så jag kan hänga på.
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Funderar också på att dra dit ...

Ska kolla upp lite väderprognoser å skit bara!

\m/


låter ju bra med tanke på att jag inte har några verktyg :D
Men tycker de verkar lugnt med regn, snudd på molnfritt idag ju :tummenupp

Men om de går å åka nån vettig väg som inte är motorväg ner så kanske man ska börja bege sig? Nån som sa att de e först till kvarn eller nåt så man behövde va där ett tag innan dem börjar,,,,ingen aning om de stämmer dock :p

Men som sagt: skriv om/när ni åker så jag kan hänga på.

Har ett släp jag redan betalt för från igår ... tänkte dra med de tvid 15 ... det har räckt innan men man vet ju aldrig!!!:-(


Men som du säger, det är definitivt först till kvarn. Har blivit nekad plats en gång. Då kom jag 16.35!!

See you!!!

\m/
 

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Gbg
Hoj
aprilia sxv 450


Har ett släp jag redan betalt för från igår ... tänkte dra med de tvid 15 ... det har räckt innan men man vet ju aldrig!!!:-(


Men som du säger, det är definitivt först till kvarn. Har blivit nekad plats en gång. Då kom jag 16.35!!

See you!!!

\m/


okej då syns vi där. tack för tidsangivelserna, nu har jag lite å gå efter iallafall :tummenupp
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Blir de nån körning idag? Runt 11-12 tänkte jag ge mig ut (om vädret tillåter) om någon e sugen :)
 

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Gbg
Hoj
aprilia sxv 450


Yo Dude! Vem var du då? ... kom på att jag ej vet vem du är:confused:

Hoppas du inte gjorde nån ful-omkörning av mig i alle fall för över det spyddes en del galla efteråt:) ... fick ett bra pass i alla fall så jag var nöjd:yoparty

Laterz \m/

hehe nädå, e typ nybörjare så kosta väl på mig mindre än 5 omköringar totalt tror jag. La mig taktiskt sist i snabba gruppen.
Kom på de med på vägen ner,att jag inte vet vem nån va :p
men ban-debuten gick ju bra utan nån krash så åker nog dit fler gåner :D
så ett signalement till nästa gång så man har lite roligt folk å snacka med kanske :p
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top