Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Onsdag den 7 maj är det kvällskörning nere på Falkenberg. Det kommer att finnas en grupp med gathojar. Det kostar 350 spänn och är 3x20 minuter (låter lite men räcker mer än väl, man är slut i låren redan efter två pass).

Detta borde väl ligga i tråden "Bankörning och RR" men med tanke på det som har hänt och den aktuella diskussionen om att komma bort från vägarna så känns det ändå motiverat att lägga det här.

Jag kommer nog sticka ner. Skulle vart kul om vi blev ett gäng. För folk som verkar har tappat suget lite på hojåkning, typ RickZ, så skulle det nog göra gott med några sköna pass nere på Falken.

Det blev en liten lätt diskussion igår, vid korvmojjen, om Falken. Jag nämnde den heldagskörning som är 2:e Maj. Enligt kansliet är det 500 spänn vilket låter helt ok. Men en heldag kanske folk tröttnar på...å andra sidan tror jag vi slipper se kärringdödarlopp hem därifrån efteråt....

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Tack för svängen idag, kändes ganska okej ändå. Tyckte lite synd om er med plastraketer som fick sega bakom våra långsamt gående nakenhojar.

M tack själv för den lilla turen. De var skönt och ja tror det behövdes från många håll, speciellt skönt att få prata av sig lite. Tack ännu en gång:tummenupp

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Det blev en liten lätt diskussion igår, vid korvmojjen, om Falken. Jag nämnde den heldagskörning som är 2:e Maj. Enligt kansliet är det 500 spänn vilket låter helt ok. Men en heldag kanske folk tröttnar på...å andra sidan tror jag vi slipper se kärringdödarlopp hem därifrån efteråt....

Jo sant. Synd att det inte är på en helgdag istället. Jag väntar nog till kvällskörningen den 7. Men det blir nog släpkärra ner. Om allt går som planerat så kommer jag ha nya däck på :)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Att det skulle vara så jeffla svårt att få upp mina stackars bilder då! :gnissla SH verkade inte gilla dom igår i alla fall, men nu gick det visst bättre.

EDIT: Jessan, står du i givakt på bild 3? :hihi

Bifogat

• IMG_3313.jpg
    IMG_3313.jpg
    132.4 KB · Visningar: 59
  • IMG_3314.jpg
    IMG_3314.jpg
    135.3 KB · Visningar: 81
  • IMG_3315.jpg
    IMG_3315.jpg
    136.4 KB · Visningar: 87
  • IMG_3316.jpg
    IMG_3316.jpg
    121.2 KB · Visningar: 73
  • IMG_3318.jpg
    IMG_3318.jpg
    83.3 KB · Visningar: 64
  • IMG_3319.jpg
    IMG_3319.jpg
    96 KB · Visningar: 52
  • IMG_3320.jpg
    IMG_3320.jpg
    143.1 KB · Visningar: 64
  • IMG_3321.jpg
    IMG_3321.jpg
    161.2 KB · Visningar: 77
Last edited:

grön-x

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
zx10 r
Fan har 39graders feber och fint väder fick bli en liten lugn runda för mig själv med hjälp av ett gäng panodil:tummenupp . Har i alla fall köpt en videokamra som i fortsättningen kommer att sitta på min tank:D Ha det gött är säkert frisk i morgon och då ska det filmas.:yoparty

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Onsdag den 7 maj är det kvällskörning nere på Falkenberg. Det kommer att finnas en grupp med gathojar. Det kostar 350 spänn. Skulle vart kul om vi blev ett gäng. För folk som verkar har tappat suget lite på hojåkning, typ RickZ.

Det låter intressant! Måste jag anmäla mej innan, vad är det för tider som gäller och får min hoj låta som den gör?

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Det låter intressant! Måste jag anmäla mej innan, vad är det för tider som gäller och får min hoj låta som den gör?

Nej man kan inte föranmäla sig. Man åker ner bara och pyntar upp 350 spänn till den gamla tanten på kansliet. Men man bör helst vara i tid så att man får plats. Det bästa är att vara där nån knapp timme innan körningen börjar, betala och få klisterlapp att sätta på hojen, sen stickar man in till Falkenberg och tar en fika eller nåt tills körningen börjar.

Angående buller så tror jag det går bra. Jag körde med min SV1000S förra året som hade förkortade Leo Vince utan db-killer och den lät också rätt mycket. Tror det är lugnt.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition

Har för mig det är 95 dB som gäller vid förbipassering på rakan ... har du nått snällare som du med lätthet kan slänga på är det nog att rekommendera ... surt om man blir nekad p.g.a det ...

\m/

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Har för mig det är 95 dB som gäller vid förbipassering på rakan ... har du nått snällare som du med lätthet kan slänga på är det nog att rekommendera ...

I värsta fall kan man ju hålla igen lite på gasen på rakan. Inte så kul kanske, men det kan ju vara en nödlösning. Annars verkar det sällsynt att någon gatåkare blir avplockad på Falken tycker jag.

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
I värsta fall kan man ju hålla igen lite på gasen på rakan. Inte så kul kanske, men det kan ju vara en nödlösning. Annars verkar det sällsynt att någon gatåkare blir avplockad på Falken tycker jag.

Ja, när jag var där i somras tyckte jag att det var en hel del hojar, inte minst tvåtaktare, som lät högre än något jag hört på gata.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0