Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Jag o Peter Smedberg tänkte ta en lugn tur idag o käka på Mariaplan tror jag :va

Jag är nog på GP vid 1730.
Någon fler som har lust att haka på?

Vi har inte samma definition på långsamt :D
bättre o ha dig på marken, då går vi iaf lika fort!! ;)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag o Peter Smedberg tänkte ta en lugn tur idag o käka på Mariaplan tror jag :va

Låter iofs fint, men jag måste nog faktiskt tvätta hojen istället (tro det eller ej :rolleyes: ), och lite annat småfix inför Falkenberg imorn. Det var väl föresten nån/några i lördags som lät lite intresserade också. Har för mig att Rick_Z verkade lite sugen på att testa bana...?

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Låter iofs fint, men jag måste nog faktiskt tvätta hojen istället (tro det eller ej :rolleyes: ), och lite annat småfix inför Falkenberg imorn. Det var väl föresten nån/några i lördags som lät lite intresserade också. Har för mig att Rick_Z verkade lite sugen på att testa bana...?

Körde kinnekulle me SmC i helgen, första gången, såååå grymt skoj!
Är det liknande upplägg på Falkenberg? Va e det som gäller ang försäkringar o skit?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

Förbaskat sugen är jag men jag får ta det vid ett senare tillfälle...
Undrar om mitt bakdäck skulle palla för bana med tanke på att det blir ruggat på gata... kan nog inte åka tidigare från jobbet heller...

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad

Jag får banga idag igen....:( Har ett ärende inne i stan vid 6-tiden....

Förbaskat sugen är jag men jag får ta det vid ett senare tillfälle...
Undrar om mitt bakdäck skulle palla för bana med tanke på att det blir ruggat på gata... kan nog inte åka tidigare från jobbet heller...

Skulle inte rekommendera dig att köra bana med det däcket....du överhettar det garanterat.

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Är det liknande upplägg på Falkenberg? Va e det som gäller ang försäkringar o skit?

Har inte varit på nån SMC-dag, så om det är någon skillnad vet jag tyvärr inte. Försäkringar är ju en knepig fråga, och man kan nog inte räkna med att vagnskadan gäller om man inte har fått det svart på vitt. Hur det är med trafikförsäkringen är det nog fortfarande ingen som vet eftersom det råder lite delade meningar angående om trafikskadelagen gäller på bana eller inte.

Vissa vanliga olycksfallsförsäkringar gäller så då vet man ju att man har nåt skydd i alla fall.

Jag körde på Falkenberg med liknande däck på min ZXR och upplevde inga problem, fast det var å andra sidan de allra första gångerna jag körde bana med "stor" hoj och tempot kanske inte var så imponerande (som om det är det nu :rolleyes: ).

Last edited:

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200

IF kan krångla lite när det gäller bandagar. Kolla vad som gäller för just din försäkring. De flesta godkänner bankörning om det inte är under tidtagning. Dvs, så länge ingen klockar dig så är det okej, men om du kör med laptimer så gäller försäkringen inte. Lite löjligt egentligen och det går ju aldrig att bevisa i efterhand.

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
hade sjukt gärna tagit en kvällstur men Orustturen i helgen resulterade i ögoninflammation. :-( Läkaren sa; "det kan komma från vinddrag i tårkanalen".. uuuundrar va som kan orskat det... haha..

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
fan fan fan, nu när man börjat jobba så hinner man ju inte sitta på hojen.... dock måste ja ta en första tur med min nya helmüt :hjälm
Måste bara springa till yamahacenter å köpa spegelglas så ja ser cool ut.
ses någon dag på gp...

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
KTM 690 Enduro R -13

Jag är riktigt sugen! Men hinner tyvärr inte imorgon..

grön-x

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
zx10 r
Dåligt med hojåkande på ett par dar nu:mad: så i morgon onsdag tycker jag att vi som inte ska till falken kan ta en go tur i det fina vädret:tummenupp vad sägs om 1800 på GP :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln