Nu är jag lite nybörjare
Men hur fungerar det i Falkenberg, vad är det för körning?
Berätta gärna lite mer ....
Detta borde egentligen gå i tråden "Bankörning & RR" men tyvärr brukar de flesta inte läsa den.
Hur som helst, på onsdag är det öppet för gathojar. Man betalar 350 kronor till den gamla tanten i det lilla huset och skriver in sig i en grupp (snabb eller mindre snabb). Ett tips är att lägga sig i den lite långsammare gruppen. Det går undan rätt bra även där. Varje grupp kör 3x20 minuter (låter inte så mkt men är fullt tillräckligt för en kväll). Mellan passen kan man köpa fika och kaffe.
Det finns ingen möjlighet att boka, utan det man gör är att åka ned i god tid, skriva in sig, sticka iväg och tanka och eventuellt köpa nåt att käka. Teoretiskt sett kan man bli utan plats om man kommer dit för sent, men jag vet inte hur pass vanligt det är.
Det är full säkerhet med startklara ambulanser på plats ifall någon skulle köra av riktigt illa. Skulle någon krascha så brukar det dock oftast vara mindre blessyrer samt en sårad stolthet som gäller.
Mikaelzii skrev:
Vilken tid drar ni ner då?
Det börjar kl 17, så jag kommer nog vilja vara där redan vid 16 för att inte riskera att bli utan plats. Åker nog från Göteborg vid 15-tiden.
Jag siktar på att köra ner hojen på släpkärra, förutsatt att mina nya däck kommer imorgon. Gör de inte det så åker jag hoj ner. Då kan man åka lite senare.