Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Någon som e sugen på en kvällstur på Onsdag ses vid gp typ klockan 18 ???

Du som bor så långt söderut, haka på ner till Falkenberg istället. 10 gånger roligare än gatkörning. 350 spänn kostar det.

Vilka är det förresten som ska ner på onsdag förutom jag och Pacman. Nån mer?
 

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
Du som bor så långt söderut, haka på ner till Falkenberg istället. 10 gånger roligare än gatkörning. 350 spänn kostar det.

Vilka är det förresten som ska ner på onsdag förutom jag och Pacman. Nån mer?

Nu är jag lite nybörjare :va
Men hur fungerar det i Falkenberg, vad är det för körning?
Berätta gärna lite mer .... :tummenupp
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Du som bor så långt söderut, haka på ner till Falkenberg istället. 10 gånger roligare än gatkörning. 350 spänn kostar det.

Vilka är det förresten som ska ner på onsdag förutom jag och Pacman. Nån mer?

Vilken tid drar ni ner då?
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Nu är jag lite nybörjare :va
Men hur fungerar det i Falkenberg, vad är det för körning?
Berätta gärna lite mer .... :tummenupp

Detta borde egentligen gå i tråden "Bankörning & RR" men tyvärr brukar de flesta inte läsa den.

Hur som helst, på onsdag är det öppet för gathojar. Man betalar 350 kronor till den gamla tanten i det lilla huset och skriver in sig i en grupp (snabb eller mindre snabb). Ett tips är att lägga sig i den lite långsammare gruppen. Det går undan rätt bra även där. Varje grupp kör 3x20 minuter (låter inte så mkt men är fullt tillräckligt för en kväll). Mellan passen kan man köpa fika och kaffe.

Det finns ingen möjlighet att boka, utan det man gör är att åka ned i god tid, skriva in sig, sticka iväg och tanka och eventuellt köpa nåt att käka. Teoretiskt sett kan man bli utan plats om man kommer dit för sent, men jag vet inte hur pass vanligt det är.

Det är full säkerhet med startklara ambulanser på plats ifall någon skulle köra av riktigt illa. Skulle någon krascha så brukar det dock oftast vara mindre blessyrer samt en sårad stolthet som gäller.

Mikaelzii skrev:
Vilken tid drar ni ner då?

Det börjar kl 17, så jag kommer nog vilja vara där redan vid 16 för att inte riskera att bli utan plats. Åker nog från Göteborg vid 15-tiden.

Jag siktar på att köra ner hojen på släpkärra, förutsatt att mina nya däck kommer imorgon. Gör de inte det så åker jag hoj ner. Då kan man åka lite senare.
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Detta borde egentligen gå i tråden "Bankörning & RR" men tyvärr brukar de flesta inte läsa den.

Hur som helst, på onsdag är det öppet för gathojar. Man betalar 350 kronor till den gamla tanten i det lilla huset och skriver in sig i en grupp (snabb eller mindre snabb). Ett tips är att lägga sig i den lite långsammare gruppen. Det går undan rätt bra även där. Varje grupp kör 3x20 minuter (låter inte så mkt men är fullt tillräckligt för en kväll). Mellan passen kan man köpa fika och kaffe.

Det finns ingen möjlighet att boka, utan det man gör är att åka ned i god tid, skriva in sig, sticka iväg och tanka och eventuellt köpa nåt att käka. Teoretiskt sett kan man bli utan plats om man kommer dit för sent, men jag vet inte hur pass vanligt det är.

Det är full säkerhet med startklara ambulanser på plats ifall någon skulle köra av riktigt illa. Skulle någon krascha så brukar det dock oftast vara mindre blessyrer samt en sårad stolthet som gäller.



Det börjar kl 17, så jag kommer nog vilja vara där redan vid 16 för att inte riskera att bli utan plats. Åker nog från Göteborg vid 15-tiden.

Jag siktar på att köra ner hojen på släpkärra, förutsatt att mina nya däck kommer imorgon. Gör de inte det så åker jag hoj ner. Då kan man åka lite senare.

Köra bana med nya däck??? låter farligt å väldigt halt.

Detta borde egentligen gå i tråden "Bankörning & RR" men tyvärr brukar de flesta inte läsa den.

Hur som helst, på onsdag är det öppet för gathojar. Man betalar 350 kronor till den gamla tanten i det lilla huset och skriver in sig i en grupp (snabb eller mindre snabb). Ett tips är att lägga sig i den lite långsammare gruppen. Det går undan rätt bra även där. Varje grupp kör 3x20 minuter (låter inte så mkt men är fullt tillräckligt för en kväll). Mellan passen kan man köpa fika och kaffe.

Det finns ingen möjlighet att boka, utan det man gör är att åka ned i god tid, skriva in sig, sticka iväg och tanka och eventuellt köpa nåt att käka. Teoretiskt sett kan man bli utan plats om man kommer dit för sent, men jag vet inte hur pass vanligt det är.

Det är full säkerhet med startklara ambulanser på plats ifall någon skulle köra av riktigt illa. Skulle någon krascha så brukar det dock oftast vara mindre blessyrer samt en sårad stolthet som gäller.



Det börjar kl 17, så jag kommer nog vilja vara där redan vid 16 för att inte riskera att bli utan plats. Åker nog från Göteborg vid 15-tiden.

Jag siktar på att köra ner hojen på släpkärra, förutsatt att mina nya däck kommer imorgon. Gör de inte det så åker jag hoj ner. Då kan man åka lite senare.

Köra bana med nya däck??? låter farligt å väldigt halt. Vore bra å köra ner om du har nya däck på.
 
Last edited:

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Köra bana med nya däck??? låter farligt å väldigt halt.

Kommer ju "köra in dom" på hemmaplan först, så helt nya blir de inte. Men jag vill inte slita på dom i mitten som det blir av motorvägskörning, så att dom får en taskig profil. Kanske inte händer så mkt på 10 mil men det är principen :D
 
Last edited:

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Kommer ju "köra in dom" på hemmaplan först, så helt nya blir de inte. Men jag vill inte slita på dom i mitten som det blir av motorvägskörning, så att dom får en taskig profil. Kanske inte händer så mkt på 10 mil men det är principen :D

Skall "dom andra" som åker ner köra hoj ner eller blir de typ släpkärra?
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Vad ställer dom för krav på hojen?

Däckmönster, lampor mm mm?

Inga sådana krav alls mig veterligen. Du kan köra med touringdäck om du vill. Man behöver inte ens fälla in backspeglarna, även om de flesta gör det ändå.
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Vad ställer dom för krav på hojen?

Däckmönster, lampor mm mm?

Min erfarenhet är att just hojbesiktningen brukar de hoppa över. Att man har ryggskydd brukar de dock känna efter ... i gatgruppen är det försäkrad hoj som gäller och av ren självbevarelsedrift ska man inte ha kassa däck å bromsar!

\m/
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Min erfarenhet är att just hojbesiktningen brukar de hoppa över. Att man har ryggskydd brukar de dock känna efter ... i gatgruppen är det försäkrad hoj som gäller och av ren självbevarelsedrift ska man inte ha kassa däck å bromsar!

\m/

Mmm...kolla upp dom där däcken :tummenupp
Har ju mycket kvar på sidorna men avsaknad i mitten :gnissla
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
1800 på gp ikväll ett under gottis är tillbaka på gatan för en liten stund he he men på lånat gult monster med 2 cylindrar
 

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
Är det bara jag som har en fru som inte gillar så högt tempo :va

Typ en "lugn" tur för oss som skjutsar och ta en glass i solen :tummenupp
 

xylitol

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Hornet 600 -01, blå! Tjejmagnet...
Är det bara jag som har en fru som inte gillar så högt tempo :va

Typ en "lugn" tur för oss som skjutsar och ta en glass i solen :tummenupp

Vi kan köra... jag gillar hastighetsbegränsingen + lite.. inte 250 på 90 men men... :mad:

Min mamma gillar inte mc över huvud taget så det får bli en avvägning :D
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Jag o Peter Smedberg tänkte ta en lugn tur idag o käka på Mariaplan tror jag :va

Jag är nog på GP vid 1730.
Någon fler som har lust att haka på?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top