Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vart körde ni efter macken. Jag hörde bara Hällesåker, så jag körde Lanvetter - Björröd - Inseros - Hällesåker. men hittade inte någon i Hällesåker var även uppe vid Greggered. Sedan fortsatte jag mot Hällingsjö och Ubbhultsvägen mot Kungsbacka.
 

Lady in Red

Doctor
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR600 RR -09
Vart körde ni efter macken. Jag hörde bara Hällesåker, så jag körde Lanvetter - Björröd - Inseros - Hällesåker. men hittade inte någon i Hällesåker var även uppe vid Greggered. Sedan fortsatte jag mot Hällingsjö och Ubbhultsvägen mot Kungsbacka.

Efter macken i Mölnlycke blev det höger i rondellen o genom centrum o sen mot Benareby, sen Hällesåker, o höger lite längre fram mot Älvsåker. Sen mot Fjärås. Sen mot Sätila. Sen vet inte jag mer. Tråkigt att du kom bort.. Jag som bestämde vägen borde varit tydligare. Har ingen bra ursäkt.. bara att jag inte bestämt vägen förut (bara hängt på) men nu vet jag lite mer "hur man ska göra".
Hursomhelst var det kul att få äran att bestämma vägen! Tack för idag!
 

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Ort
Hoj backa
Hoj
-08 VFR svart som synden
Tack för idag boys! Lagom långt och härligt väder!
Hoppas du med duccan hitta den siste och fick en rolig tur du också!

/
Adam[/QUOTE]


Tack Adam

Jag hade ju 20 mil i kroppen innan vi startade så det var inte synd om mej.
Dock i ett sista desperat försök att hålla gruppen någorlunda samlad så hamnade jag alltför långt efter:huvet

Men det var super att få träffa er och jag hoppas att det blir fler gånger:tummenupp
 

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
Själv kom jag till en rondell kort efter vårat stopp innan Fjärås där jag kännde igen mig :tummenupp och var då tvungen att åka hemmåt eftersom jag skulle på bio.

Kunde tyvärr inte vänta tills nästa stopp då turen gick "bort" från där jag bor.
Sorry att jag inte hann säga hej då till alla.

Om det blir någon i kväll kanske vi ses då

Mvh // Teodor.

ps. Såg Indiana Jones. Troligtvis topp 3 av alla filmer jag sett i att vara överdriven... :D
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Själv kom jag till en rondell kort efter vårat stopp innan Fjärås där jag kännde igen mig :tummenupp och var då tvungen att åka hemmåt eftersom jag skulle på bio.

Kunde tyvärr inte vänta tills nästa stopp då turen gick "bort" från där jag bor.
Sorry att jag inte hann säga hej då till alla.

Om det blir någon i kväll kanske vi ses då

Mvh // Teodor.

ps. Såg Indiana Jones. Troligtvis topp 3 av alla filmer jag sett i att vara överdriven... :D

Vet inte hur ni gjorde igår men generellt sett så är det bra om ni på något sätt meddelar någon i gruppen att ni avviker. Annars blir det att man får vända och köra runt och leta efter folk.
 

Mekahno

bara en tanke...
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZR 600r -95
Vet inte hur ni gjorde igår men generellt sett så är det bra om ni på något sätt meddelar någon i gruppen att ni avviker. Annars blir det att man får vända och köra runt och leta efter folk.


Visst är det så, annars falerar ju hela konceptet med att vänta på varandra...

Jag kan iaf säga att vi vid nästa stopp vi hade, där vi fika, så fanns den informationen i gruppen. "Han med suzukin vek av vid rondellen.." så det var lugnt för oss andra. Bara så du vet Theodor!
 

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
Visst är det så, annars falerar ju hela konceptet med att vänta på varandra...

Jag kan iaf säga att vi vid nästa stopp vi hade, där vi fika, så fanns den informationen i gruppen. "Han med suzukin vek av vid rondellen.." så det var lugnt för oss andra. Bara så du vet Theodor!

Det var därför jag rullade fram till "Smille" och sa att när vi kommer till Fjärås viker jag av hemmåt. :tummenupp
Visste dock inte att det var ca 300 meter dit.... :D

Dessutom så var det helt öppet över åkern så det kan inte finnas någon bakom mig som missade att jag svängde höger och vinkade.

// Teodor.
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Trevligt att träffas lite på donken :tummenupp
Spännande att prata med civilpolisen också :D :crash :hihi :rofl
Tur för killen med KTMen också, att han slapp böter för den lilla skylten och slangningen:tummenupp
Tur att dom var ute efter mopeder:yoparty :rolleyes:
 
Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Trevligt att träffas lite på donken :tummenupp
Spännande att prata med civilpolisen också :D :crash :hihi :rofl
Tur för killen med KTMen också, att han slapp böter för den lilla skylten och slangningen:tummenupp
Tur att dom var ute efter mopeder:yoparty :rolleyes:

Tur att man inte kör moppe då, dom hade tagit en "direkct"!
Jag orkade inte bry mig, jag körde som en galning runt innerstaden senare som vanligt ändå, svängde ut en polisbil framför mig senare men då låg jag inte på bakhjulet som tur var.
-----------------------------------
Kan man föresten bli bötfälld för att köra på ett hjul, om man kör i laglig hastighet...Vid stoppies "råkade" man bromsa lite för hårt och på wheelies "råkade" man accelerera lite för fort.

Vårdslöshet eller oförmåga att kontrollera fordonet eller vad man kan kalla det, kör man stabilt och säkert och under hastighets begränsningen kan väl folk skita i hur många hjul man använder.
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Kvällens tur började med en lång skön posering på GP med glass i handen
Motorväg ut ur stan för att ta dom härligt kurviga vägarna ner mot lygnern. Låg i lagom cruisingtempo när man ut ur en kurva ser en kvinna ligga i diket och kravla sig upp. Väninnan står mitt i vägen med en massa hundar. Vad i allsindar gjorde hon :skrämd (eller dom framför mig). Vägarna bar oss ner till Mc donkan i Kungsbacka. En par genade lite över cykelvägar andra körde på ett hjul osv. Senare visade det sig att 4 civilpoliser sitter o käkar nåt bord bort. Blev lite ajabaja :hördu :notme :Bugar :fakta Men även en trevlig pratstund :) Så denna gång var dom snälla iaf :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top