Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Någon som skall köra imorrn? (torsdag)

Ska ju fortsätta vara grymmt väder och det ser ut som att man skall kunna komma loss :yoparty
 

wikkan

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
Göteborg
Hoj
98, Kawazaki ZX9R
tack för turen det var kul. och det var aldeles för längesen. får bli ändring på det snart.. lite att göra just nu..
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag föreslår att vi delar upp gruppen i en långsammare och en snabbare grupp. Som kör till samma mål ev lite olika vägar. Det gör att väntetider blir kortare för snabba åkare och att långsamma åkare får lite paus mellan delsträckorna. Detta minskar också stressen för mindre rutinerade förare. Tror det kan minska risken för avvåkningar med personskador. Även lånsamma åkare måste ha tid för att dricka m.m. mellan etapperna. Denna lösning föutsätter att grupperna ej blir för små. Alternativt ha olka åkstiler olika veckodagar. Tyvärr inser jag, att det finns problem vilka dagar folk kan åka. Den långsamma passar även för 125 a och mellanklass reg hojar.
 
Last edited:

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Någon som skall köra imorrn? (torsdag)

Ska ju fortsätta vara grymmt väder och det ser ut som att man skall kunna komma loss :yoparty


jag är nog på innan fikan om det nu blir någon fika... ja slutar vid 1700, men ska vi säga 17.30 - 18 på GP? någon mer som är sugen... innnan regnet börjar överta sommaren
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Jag föreslår att vi delar upp gruppen i en långsammare och en snabbare grupp. Som kör till samma mål ev lite olika vägar. Det gör att väntetider blir kortare för snabba åkare och att långsamma åkare får lite paus mellan delsträckorna. Detta minskar också stressen för mindre rutinerade förare. Tror det kan minska risken för avvåkningar med personskador. Även lånsamma åkare måste ha tid för att dricka m.m. mellan etapperna. Denna lösning Detta föutsätter att grupperna ej blir för små. Alternativt ha olka åkstiler olika veckodagar. Tyvärr inser jag, att det finns problem vilka dagar folk kan åka. Den långsamma passar även för 125 a och mellanklass reg hojar.


tror det blir lite svårt att anpassa... Det är enkelt om man är tillräckligt många, Men om man bara är några stycken kan det bli svårare. Bättre att dom som vet med sig att dom gärna håller igen på gasen och tycker att det "vanliga tempot" går alldeles förfort, startar en egen körtråd. Det är väl inte svårare än så.
:backontop
 
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Fifan vilket gott väder det skall bli lö-sö!! :)
Någon som är sugen på en långtur någonstans? :banana
 

Bifogat

  • SMHI.JPG
    SMHI.JPG
    22.3 KB · Visningar: 31

Mekahno

bara en tanke...
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZR 600r -95
Om någon kan hjälpa mig att få av mitt framhjul så att jag kan byta däck, så är jag på. Annars får det bli en kort tur :p

Är det svårt för att du inte har verktygen, eller svårt för att det är någon smart lirare som designat hjulet så att man måste plocka bort baklyktan för att komma åt en vajer som går ner till framdäcken och måste lossas därifrån?

Ladda för ikväll nu guys!
 

Mekahno

bara en tanke...
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZR 600r -95
Någon som är sugen på att hänga med upp mot Kungälv, träffa en hojburen tjejpolare, åka vidare ut till Marstrand och ta en glass. Sen lagom hem mot GP 1730?

Åker från Götet så vi är lagom uppe till 1420 vid Donken Kungälv!
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Är det svårt för att du inte har verktygen, eller svårt för att det är någon smart lirare som designat hjulet så att man måste plocka bort baklyktan för att komma åt en vajer som går ner till framdäcken och måste lossas därifrån?

Ladda för ikväll nu guys!

Har inget depåstöd för framhjulet. Dessutom har jag aldrig plockat av ett par hjul själv, men jag tror jag kan fixa det om jag bara får upp hojen på stöden.

Cykelstyre skrev:
Hur mkt är kvar av däcket, ung?

Det är nog en bit kvar innan de är helt slut, men det skulle vart skönt att få ge sig ut på vägen med nya däck :)
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
På söndag kl 14 vid Gp, samkörning 950/990sm. (Men alla som vill får vara med och leka)

1. robbanh
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top