Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Någon medelmåtta som vill åka en sväng nu med en likasinnad? Tänkte ta Härskogsvägen-Hällingsjö-Sätila-Lygnen-Hällesåker och hem till Floda igen, nån som hakar på på detta pigga initiativ? Tänkbar avgång vid 18-19 nånting...

Javisst! Jag åker från jobbet till Gp nu, sätter mig där och väntar en stund. 0737604516/Robert

Hoppas vi ses
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Någon medelmåtta som vill åka en sväng nu med en likasinnad? Tänkte ta Härskogsvägen-Hällingsjö-Sätila-Lygnen-Hällesåker och hem till Floda igen, nån som hakar på på detta pigga initiativ? Tänkbar avgång vid 18-19 nånting... Lägg ett SMS på 0733-899800 isf...

Gjärna en sån tur imorgon om någon orkar blir lung körning för mig får nya däck imorgon skall tydligen vara hala :huvet
 

beckaa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Gnosjö
Hoj
Triumph TT600 -02
Tjooho! jag och nån till ska upp till orust och åka runt en runda imån.. vi sticker vid 11:00 imån tisdag.. nån mer får gärna hänga på, om nån har lust! =)
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Tjooho! jag och nån till ska upp till orust och åka runt en runda imån.. vi sticker vid 11:00 imån tisdag.. nån mer får gärna hänga på, om nån har lust! =)

Vi kom nyss hemfrån Orust:)
Tack för sällskapet idag...

Vad hade ni tänkt er för en tur på Orust?
 

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Mora
Hoj
Gsxr 750 -96
Tack för en härlig kvälls tur.

Tjooho! jag och nån till ska upp till orust och åka runt en runda imån.. vi sticker vid 11:00 imån tisdag.. nån mer får gärna hänga på, om nån har lust! =)

Även jag skulle kunna tänka mig ta en till tur till Orust igen nu när semestern har börjat. Är GP den tänkta mötes platsen?
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Jag skulle kunna tänka mig hänga på till orust, åker dock från kungälv så då får vi bestämma nåt imorgon, 0733 989 325
 

beckaa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Gnosjö
Hoj
Triumph TT600 -02
Tack för en härlig kvälls tur.



Även jag skulle kunna tänka mig ta en till tur till Orust igen nu när semestern har börjat. Är GP den tänkta mötes platsen?

japp, gp samlas vi.. och jag har inte en aning vilken väg vi tar (jag är inte härifrån) så jag överlåter det åt han som kommer från orust :D
men har ni nårra förslag på bra väg så tas dom mer än gärna emot! =)
 

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Mora
Hoj
Gsxr 750 -96
Samåkning, Gbg till Falkenberg 23/7

Alla ni som skall ner till falkenberg imorgon onsdag (23/7) för kvällskörningen på banan. Är någon av er intresserande av att samåka ner? Upp också givetvis om ni känner för det med :) .
 

hezzone

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Lerum
Hoj
08 Yamaha FZ1-N Abs
Alla ni som skall ner till falkenberg imorgon onsdag (23/7) för kvällskörningen på banan. Är någon av er intresserande av att samåka ner? Upp också givetvis om ni känner för det med :) .

Jag skall dit och kan tänka mig att samköra bara det går i hyfsat lugnt tempo.
Tid och plats där vi möts upp? Jag kommer från Lerumshållet
//Krille
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
japp, gp samlas vi.. och jag har inte en aning vilken väg vi tar (jag är inte härifrån) så jag överlåter det åt han som kommer från orust :D
men har ni nårra förslag på bra väg så tas dom mer än gärna emot! =)

Jag hinner inte till 11 idag.

Kommer det en Orust invånare så behövs nog inga vägtips:)
Men det finns många sköna vägar där ute...min favvo är från svanesund till Henån. Riktigt kurviga vägar.:tummenupp
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Alla ni som skall ner till falkenberg imorgon onsdag (23/7) för kvällskörningen på banan. Är någon av er intresserande av att samåka ner? Upp också givetvis om ni känner för det med :) .

Jag hänger gärna med o kör ner. Blir första gången på bana för mig o vet inte ens var det ligger.

Tid o plats vi åker ifrån?

Jag hinner inte till 11 idag.

Jag är sugen på köra efter jobbet (mmm vissa har ju inte semester)
Några fler som vill ut em/kväll?
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ett litet tips

Var försiktiga nu i semestertider på dom smala kustvägarna. Det är många turister ute o kör med fordon typ husbilar och husvagnar. Många av dessa förare är ovana vid bl.a. storleken på sina fordon. Fordon som i många fall är lånade eller hyrda.
 

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Mora
Hoj
Gsxr 750 -96
Jag skall dit och kan tänka mig att samköra bara det går i hyfsat lugnt tempo.
Tid och plats där vi möts upp? Jag kommer från Lerumshållet
//Krille

Det låter bra. Vad sägs om GP?

Hur lång tid kan vi räkna med att det tar att komma ner tro? Enligt hitta.se är det en 10 mil om vi tar motorväg ner vill säga men jag är inte emot att ta någon annan roligare väg. Sen har vi en deadline att hålla till 16.30 på plats annars försvann ens bokade plats. Så jag skulle säga att vi möts och far runt 14.30 räknat med 1.5h körning så har vi 30min till godo, låter det vettigt?
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Det låter bra. Vad sägs om GP?

Hur lång tid kan vi räkna med att det tar att komma ner tro? Enligt hitta.se är det en 10 mil om vi tar motorväg ner vill säga men jag är inte emot att ta någon annan roligare väg. Sen har vi en deadline att hålla till 16.30 på plats annars försvann ens bokade plats. Så jag skulle säga att vi möts och far runt 14.30 räknat med 1.5h körning så har vi 30min till godo, låter det vettigt?

Jag är på!

Åker vi senast 14:30 bör vi väl hinna med något mer inspirerande än E6.
Kustvägen funkar väl alltid, skall man vara lite mer kreativ kanske kinna-ullared nånting...men det kräver säkert mer än 1,5h :gnissla

Google maps säger 1.13 GP-ringen, det gäller jumotorvägen då.

Sen skall man väl inte förta sig på vägen dit heller, då blir man ju trött....och samtidigt lär man köra den trista motorvägen tillbaks :va
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Jag är på!

Åker vi senast 14:30 bör vi väl hinna med något mer inspirerande än E6.
Kustvägen funkar väl alltid, skall man vara lite mer kreativ kanske kinna-ullared nånting...men det kräver säkert mer än 1,5h :gnissla

Google maps säger 1.13 GP-ringen, det gäller jumotorvägen då.

Sen skall man väl inte förta sig på vägen dit heller, då blir man ju trött....och samtidigt lär man köra den trista motorvägen tillbaks :va

14.30 på GP kan funka men inte tidigare. Vill ni ta väldigt små vägar så åker jag nog ner själv lite senare istället eftersom jag måste komma ifrån på jobbet. Dock så avstår jag gärna E6.
Sen så vill man ju som du säger inte vara trött redan när man kommer ner. Blir ju lite körning där oxå!
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Alla ni som skall ner till falkenberg imorgon onsdag (23/7) för kvällskörningen på banan. Är någon av er intresserande av att samåka ner? Upp också givetvis om ni känner för det med :) .

Kan jag vara ledig från jobbet så är jag på.

Har ni bokat plats? Sist var det väldigt många där så det är nog lika bra att göra det.
 

F1eX

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2006
Ort
Linköping, eg. Göteborg
Hoj
Honda VFR -00 - såld, Yamaha XJ6 -09
Tack för en grym åkning igår!
Mitt getingstick är lika illa idag, men värst var ändå att polisen låg framför oss heeeeeela vägen ner på E6:an!

Tack igen!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top