Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

hezzone

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Lerum
Hoj
08 Yamaha FZ1-N Abs
Det låter bra. Vad sägs om GP?

Hur lång tid kan vi räkna med att det tar att komma ner tro? Enligt hitta.se är det en 10 mil om vi tar motorväg ner vill säga men jag är inte emot att ta någon annan roligare väg. Sen har vi en deadline att hålla till 16.30 på plats annars försvann ens bokade plats. Så jag skulle säga att vi möts och far runt 14.30 räknat med 1.5h körning så har vi 30min till godo, låter det vettigt?
Låter bra, jag kommer till GP vid 14:30 så hinner vi ned.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag hänger gärna med o kör ner. Blir första gången på bana för mig o vet inte ens var det ligger.

Ja, det var väldans vad mycket folk som ska köra bana helt plötsligt! :tummenupp :tummenupp

Kan tyvärr inte vara med själv den här gången, men ha det så kul! :hoppa
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Blir det nått idag eller?!

Jag är då sugen på fara ut o köra! För oss som jobbar o inte hann med Orustturen kanske vi kan samlas på GP o köra nån sväng?!

Några som hänger med... säg 17 på GP?


Kan tyvärr inte vara med själv den här gången, men ha det så kul!

Ja! Ska bli kul o testa. Fastnar jag för det ska jag försöka hänga på dig på banan!
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Jag är då sugen på fara ut o köra! För oss som jobbar o inte hann med Orustturen kanske vi kan samlas på GP o köra nån sväng?!

Några som hänger med... säg 17 på GP?

Säg 17:30? Igår va det många som slutade jobbet vid 17..
Dom lär ju inte ens hinna hem o läsa detta..

Edit: Hedlund inloggad som Fosgate..
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Tack för en grym dag, Nu har man väl sotat ur den gamla lånade äckelhojen rätt bra :D
 

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Mora
Hoj
Gsxr 750 -96
Jag kan meddela att jag kanske inte kan ner och köra bana imorgon. Mitt bakdäck säger ifrån, "trådarna" (eller vad det nu heter, rätta mig gärna) har kommit fram så jag får se om jag lyckas skaffa och sätta på ny sula innan 14.30 imorgon. :huvet

Är det någon som har något tips eller vet någon med ett backdäck(190/50) till salu och någon med verktyg för att sätta på det i krokarna runt gbg?


Annars blir säkert någon stackare glad över en ledig plats :)
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Det låter bra. Vad sägs om GP?

Hur lång tid kan vi räkna med att det tar att komma ner tro? Enligt hitta.se är det en 10 mil om vi tar motorväg ner vill säga men jag är inte emot att ta någon annan roligare väg. Sen har vi en deadline att hålla till 16.30 på plats annars försvann ens bokade plats. Så jag skulle säga att vi möts och far runt 14.30 räknat med 1.5h körning så har vi 30min till godo, låter det vettigt?

Har hört mig för lite o det sägs ta lite olika tid ner till Falken :D Har fått rekommenderat E6an ner trots att den är tråkig eftersom det blir ganska hårda pass där nere. 16.30 släpps platserna men vi fick gärna va där till 16. Dessutom skulle jag villja hinna käka nåt innan så man inte kör på tom mage... Finns tydligen McDonkan nån mil innan...
Vad säger ni som har erfarenhet av detta??

14,30 från GP. E6:an ner o käk på vägen
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Har hört mig för lite o det sägs ta lite olika tid ner till Falken :D Har fått rekommenderat E6an ner trots att den är tråkig eftersom det blir ganska hårda pass där nere. 16.30 släpps platserna men vi fick gärna va där till 16. Dessutom skulle jag villja hinna käka nåt innan så man inte kör på tom mage... Finns tydligen McDonkan nån mil innan...
Vad säger ni som har erfarenhet av detta??

14,30 från GP. E6:an ner o käk på vägen

Ring först och boka plats. Sen åker du från stan vid 15.40 så du hinner anmäla dig innan 16.30. Därefter åker du tillbaka till motorvägsavfarten där du svängde av. Där finns McDonalds och bensinstationer. Tanka och käka och åk sedan tillbaka till banan.

Själv kör jag hojen på släp ner, så vi ses där nere.
 

mackan85

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Cb1000RA
Jag hänger med till Falkenberg vid 14:30 om det finns platser kvar på dagen imorrn, och om inget skiter sig på jobbet...
 

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Trampcykel
Tycker att vi möts upp senast 14.30 på GP så behöver vi inte känna nån stress ner och hinner äta i lugn och ro! Iaf jag kommer va tillräckligt upp i hejsan utan att behöva stressa också!

Så 14.30 på GP??!!!

1. Sienna
2. mackan85
3. Firefox
 

hezzone

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Lerum
Hoj
08 Yamaha FZ1-N Abs
Tycker att vi möts upp senast 14.30 på GP så behöver vi inte känna nån stress ner och hinner äta i lugn och ro! Iaf jag kommer va tillräckligt upp i hejsan utan att behöva stressa också!

Så 14.30 på GP??!!!

1. Sienna
2. mackan85
3. Firefox

1. Sienna
2. mackan85
3. Firefox
4. Hezzone
 

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -09
Hej allihop!
Är ny här på forumet o blev sugen på banåkningen :)
Är det bara o köra ner o så får man åka eller hur funkar det? Måste man anmäla sig på nåt sätt i förväg? Om det e bara e o glida ner så hänger jag gärna på vid 14:30 vid GP :)
 

hezzone

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Lerum
Hoj
08 Yamaha FZ1-N Abs
Hej allihop!
Är ny här på forumet o blev sugen på banåkningen :)
Är det bara o köra ner o så får man åka eller hur funkar det? Måste man anmäla sig på nåt sätt i förväg? Om det e bara e o glida ner så hänger jag gärna på vid 14:30 vid GP :)

För att vara helt säker på att få köra bör du boka en plats antingen via te
l: 0346-19033 eller mail kansliet@falkenbergsmotorklubb.nu
 

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
GSX-R 1000
Någon som vill med en sväng vid 13? Jag står vid OK/Q8 i Partille och tänkte ta Landvettersjön-Sättila-Lygnern-Hällesåker och tillbaka typ... Lägg ett SMS på 0733-899800 om du vill med...
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Orustkörning

tack för en hel grym dag/kväll med vårat lilla gäng ;) nu är det dax att sova, vi får snart göra om det..typ torsdag ;)
syns på vägarna =)

Tack för en helgrym dag/kväll igår! Var lite trött på kvällen men hade kul ändå! Roligast var dock hojåkningen, fick lite tips och har praktiserat. Det går fortare och fortare i kurvorna :yoparty
Och jodå, jag var på jobbet 08 idag! 2h sömn är allt man behöver. Redbull is the shit! :D
Kollegorna gissade dock fort att det inte bara var Redbull igår... Tog av hjälmen och får direkt kommentaren "fest inatt?" ... :D
 

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Mora
Hoj
Gsxr 750 -96
1. Sienna
2. mackan85
3. Firefox
4. Hezzone
5. Dez
6. wolf_1

Så där nu har jag fixat hojen, nytt fint backdäck sitter nu på. Nu ska jag bara ta hand om mig själv sen är jag redo för bana. ( Förhoppningvis :D )
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top