Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Var ute och fulkörde lite igår och hittade värsta goa vägen söder om Trollhättan genom Upphärad och vidare mot Lödöse. Men den borde vara rätt välkänd i mc-kretsar tycker man.. Om inte, så kan jag rekommendera den. Bred, kurvig och ingen trafik.

Slänger upp en karta.


Mycket trevlig väg. Som kan bli ändå trevligare om man svänger av vänster i Nygård mot Hålanda (Skyltad Sollebrunn tror jag). I Hålanda höger mot Skepplanda och Älvängen
 
Last edited:

Odräglig

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Finland, Turku
Hoj
Daytona 675
Var ute och fulkörde lite igår och hittade värsta goa vägen söder om Trollhättan genom Upphärad och vidare mot Lödöse. Men den borde vara rätt välkänd i mc-kretsar tycker man.. Om inte, så kan jag rekommendera den. Bred, kurvig och ingen trafik.

Slänger upp en karta.
Den vägen är helt grym, speciellt sträckan mellan trollhättan & upphärad.
Sträckan du markerat från upphärad till lödöse är fel, den som pilen pekar på är bitvis grusväg, det är vägen bakom som du måste mena.
 

jens_rock

SMC Väst - AI
Gick med
17 May 2004
Ort
Göteborg - Björkekärr
Hoj
GSX-R 1000 K7 dirt edition
Körning lördag

Är det nån som tänker köra i morgon (lördag)?

En väderleksrapport från nån göteborgare vid 10-tiden hade inte suttit fel :tummenupp
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
Den vägen är helt grym, speciellt sträckan mellan trollhättan & upphärad.
Sträckan du markerat från upphärad till lödöse är fel, den som pilen pekar på är bitvis grusväg, det är vägen bakom som du måste mena.

Ahaa, du har säkert rätt. Kom inte riktigt ihåg hur jag körde i trekorsningen.
Men den lär man nog köra fler gånger. Var nästan så man satt med ett flin på läpparna när man kryssade fram.. hehe
 

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -09
Just nu e de ju fint väder i alla fall... :rolleyes: Tar en sväng förbi GP vid 12 o ser om det e nåra där..
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-

Jag är med på din avatar :yoparty

Var ute och körde på gata idag...:gnissla
Blev en gammal välkänd väg i lugnt tempo. Partille, Landvetter, Hällingsjö, Hyssna, Sätila, Fjärås. Omgivningen ser helt annorlunda ut i laglig fart!! Eller så är det bara så att man hinner se den...:rolleyes:

Nått som faktiskt var positivt med dages körning var att jag inte saknar att köra på gata. När jag tuffade runt på de "gammla goa vägarna" så insåg jag hur riktigt dåligt väglag det är på vissa delar av sträckan...och där jag man legat och pressat på max rpm och jagat varandra! :huvet

Nä, bankörning är det enda vettiga om man vill kunna använda sin hoj till det den faktiskt är byggd för! Där ett litet misstag inte behöver kosta livet, utan man har en fin gräsmatta att rulla runt på...(även den kan bita ifrån ganska hårt) :rolleyes:

Nu ska det letas banhoj inför nästa år! :yoparty
Troligen blir det en xxx xxx xx -xx :tungan
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Så du har blivit frälst :tummenupp

nu är du fast i träsket... :gnissla

Nja, fast å fast...det är ju skillnad på att köra motorcykel och motorcykel när man jämför gata och bana!!! Men det kommer troligen bli att jag har en hoj att köra på gata med...t/r jobbet samt in till staden. :)

Men bana kommer det iallafall bli för mig :tummenupp
Nu ska jag bara lära mig att köra motorcykel med :gnissla
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
En perfekt kombination tycker jag. Jag känner mig mycket säkrare på "gata" efter att jag börjat träna bankörning. Speciellt kurv- bromsteknik och gaskontroll.

Hittade ingen vid GP 12 så jag en egen toppentur till Kärna - Stenungsund - Ljungskile -Vassbo - Uddevalla - Skredsvik - Munkedal nya motorvägen - skredsvik -Rotviksbro -Slussen -Myckleby- Svanesund -Tjörn - Jörlanda - Svartedalen -Kungälv och hem. Nästan bara torra krokiga småvägar.
 
Last edited:

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Om det är någon som vill köra men har överseende med att det bara är en stor hoj och tre 125:eek:r hittills, kom till statoil utanför kungsmässan i kungsbacka 15:15 :tummenupp

Edit: 15:30 :gnissla
 
Last edited:

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Nån som är sugen på en sväng efter jobbet idag??? Är ju skitlängesen man fick rasta den svarta besten nu!

:abstinensjunkie
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Jag och Smedberg åker till GP kl17.15. Sen åker vi direkt i käkar på ett ställe på Johanneberg som har italienskt (pizza, pasta...)

Några som ska med?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top