Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Ja nu var man tillbaka hemma igen (övernattade i göteborg).
Tack för turen. Det var kul så länge det varade. Kul att ni lägger upp lite bilder också. Jag och hojen var med på några.
Ser ut som att ni hitta ett fint ställe att käka glass på i slutet.
Men efter att ha varit med om min första singelolycka, även om det gick ganska bra, så hade jag ingen lust att fortsätta rejsa.

Jag hade bara haft hojen ~ en månad och det var min första samåkning bortsett från att köra ihop med far (han är visserligen rätt snabb när han känner för det). Så jag är inte lika mycket roadracingförare som ni andra. Men men. Nu har jag fått lära mig det här med att köra efter sin egen förmåga den hårda vägen. Då kanske jag överlever lite längre.

Precis efter att jag, ferrari killen och ett par andra drog upp hojen ur diket (tack till er) så var den svår att få igång. Men efter det så har den startat lätt. Den ser inte lika snygg ut nu med repor o dant. Men verkar i övrigt okej.
Nu blinkar vänsterblinkers även i dubbla hastigheten så nu kan jag ta vänsterkurvor snabbare *g*.

Vädret har varit härligt även idag. Så det blev en skön tur hem. Fast i lite lugnare tempo. :)
 

eddan

måste lära mig wheela o börna....
Gick med
27 Aug 2006
Ort
lite varstans här o där
Hoj
RGV 250 från 92 o ktm 450 EXC
Nice, kanske såg dig men vet inte vem du är haha. Kom fram nästa gång.
Synd att det det inte dyker upp fler hojar på dom här körningarna.

Det är alltså 0-201m körningar på natten vi syftar på, publiken älskar att se hojar dra på mot varandra.
Dessutom är det ju kul att nästan alla hojar är lika snabba på den korta sträckan, gäller bara att ha tekniken & hålla framhjulet nere.

blir det nåt nästa helg eller nåt i veckan perhaps???
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Skönt att du tog dig hem ordenligt! Synd att du gick av men det är ju bättre med några små märken på hojen än på dig. Hoppas du inte blev ivägskrämd från fortsatta gruppkörningar! Putsa på pärlan o kom upp nästa säsong igen!

Ja nu var man tillbaka hemma igen (övernattade i göteborg).
Tack för turen. Det var kul så länge det varade. Kul att ni lägger upp lite bilder också. Jag och hojen var med på några.
Ser ut som att ni hitta ett fint ställe att käka glass på i slutet.
Men efter att ha varit med om min första singelolycka, även om det gick ganska bra, så hade jag ingen lust att fortsätta rejsa.

Jag hade bara haft hojen ~ en månad och det var min första samåkning bortsett från att köra ihop med far (han är visserligen rätt snabb när han känner för det). Så jag är inte lika mycket roadracingförare som ni andra. Men men. Nu har jag fått lära mig det här med att köra efter sin egen förmåga den hårda vägen. Då kanske jag överlever lite längre.

Precis efter att jag, ferrari killen och ett par andra drog upp hojen ur diket (tack till er) så var den svår att få igång. Men efter det så har den startat lätt. Den ser inte lika snygg ut nu med repor o dant. Men verkar i övrigt okej.
Nu blinkar vänsterblinkers även i dubbla hastigheten så nu kan jag ta vänsterkurvor snabbare *g*.

Vädret har varit härligt även idag. Så det blev en skön tur hem. Fast i lite lugnare tempo. :)
 

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
Ses på Gp ca 17:00. Bra att komma iväg då det blir mörkt fort.

Om någon mer vill med kan ni messa mig på 0739377222 så väntar jag. :tummenupp

Mvh // Jon as
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hade hängt på men kom inte hemifrån förens 17:30 och då började det regna så jag och Mr.duDe tog en liten runda i hembyn:gnissla :tummenupp
 

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
hoppas ni inte blev blöta bara

:näsblod

Vi blev dyngsura.... :rolleyes:

Det var en kul tur tills det började regna ( vid kommun gränsen söder om lygnen)
Sen blev det bara transport sträcka hem.

Hoppas på bättre väder i morgon.
Nån som skall ut i morgon?.:va

Jon as
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Tack till alla som har skrivit till mig. Det är kul att ni bryr er även fast ni inte känner mig så väl!

Skönt att du tog dig hem ordenligt! Synd att du gick av men det är ju bättre med några små märken på hojen än på dig. Hoppas du inte blev ivägskrämd från fortsatta gruppkörningar! Putsa på pärlan o kom upp nästa säsong igen!

Jo visst är man glad att det bara är materiella ting som tog skada.
Putsa på pärlan ska jag göra. :) Har inte riktigt tagit tag i det ännu. Men jag vill ha den fin till nästa säsong!

Just nu känns det som att jag inte ska åka ihop med så snabba gäng. Men man kanske ändrar sig på den punkten. Men fortsätta att köra hoj ska jag absolut göra!


Det var kul att träffa gänget och kul att åka ihop innan jag körde av. Så tack för turen.

Ha det bra allihop!
 

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSX1000R 03
Tur att det gick bra, och viktigast somsagt att du klarade dig. :tummenupp


Går fortfarande på moln från lördagens körning:) Skulle vara jättesnällt om någon kunde skriva några ställen vi var på. Vart käkade vi pizza och glassen tex? :rolleyes:

Körning på Lördag om det är fint väder?
 
Last edited:

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Tur att det gick bra, och viktigast somsagt att du klarade dig. :tummenupp


Går fortfarande på moln från lördagens körning:) Skulle vara jättesnällt om någon kunde skriva några ställen vi var på. Vart käkade vi pizza och glassen tex? :rolleyes:

Körning på Lördag om det är fint väder?

Pizzan käkades i Henån. Glassen i Fjällbacka.

Vi började med färjan vid Kornhall.
Sen upp mot stenungsund och färjan vid Svanesund.
Sen den kurviga vägen till Henån.
Vidare norrut mot Skredsvik.
Sen körde vi på nån väg från Dingle och tillbaka igen:)
På hemväg från fjällbacka körde vi nån väg som jag inte vet vad den heter...Bullarebygden kanske?
Vi kom fram i Lilla edet efter ett tag. Och sen ner mot Kungälv och sen Göteborg igen.
 

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Z 1000 -08
Tur att det gick bra, och viktigast somsagt att du klarade dig. :tummenupp


Går fortfarande på moln från lördagens körning:) Skulle vara jättesnällt om någon kunde skriva några ställen vi var på. Vart käkade vi pizza och glassen tex? :rolleyes:

Körning på Lördag om det är fint väder?

Pizzan svalde vi i Henån på Orust. Vi kom dit via färjan i Kornhall sen Ytterby-Kärna-Stenungsund och färjan till Svanesund. Därifrån till pizzan var det några goa vägar men känner inte till orterna.
Efter pizzan norrut mot Munkedal och Dingle för att fortsätta till glasstoppets Fjällbacka. Sedan upp till Grebbestad innan resan vände hemåt. Var väl gamla E6 som stod som underlag ett tag och även E6 innan vi i Ljungkile styrde mot Lilla Edet för vidare färd mot Kungälv och Staden.

Tony
 
Last edited:

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Någon som tror på bra väder i helgen??? måste få komma ut å köra lite 4 veckor sen sist nu :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top