Krilllan
Ny medlem
Var faktiskt riktigt kul idag blev dock lite kallt, men det kände man ju inte när man körde som tur var
Instämmer till fullo! Det får vi göra om Tråkigt med vurpan bara. Men han klarade ju sig bra i alla fall
Hur känns det i kroppen nu?
Blev det någon whisky?
Tackar för Kungsbacka-turen idag.
Synd på horneten bara, men det gick ju bra för både man och maskin.
Ja vad hände egentligen? Jag försökte vänta i 3vägs korsningen där landvettersjövägen tar slut, men ville inte också riskera att bli frånkörd. Sedan tankade vi och körde några varv i rondellen längre bort.
Synd, men ni verkar ju ha klarat er bra ändå
Instämmer till fullo! Det får vi göra om Tråkigt med vurpan bara. Men han klarade ju sig bra i alla fall
Hur känns det i kroppen nu?
Blev det någon whisky?
Tycker det var en riktigt trevlig tur! Trots min lilla avåkning, men det gick riktigt bra med både mig och hojen. Stannade vid en mack på väg hem och tvättade av hojen, den blev som ny igen! Kanske skall ta det lite lugnare på dom värsta "kostigarna" man inte kört tidigare.
Verkar bli hyffsat väder i veckan, så än är inte säsongen slut!
Klarade mig som sagt riktigt bra! Tack för hjälpen!
Tycker det var en riktigt trevlig tur! Trots min lilla avåkning, men det gick riktigt bra med både mig och hojen. Stannade vid en mack på väg hem och tvättade av hojen, den blev som ny igen! Kanske skall ta det lite lugnare på dom värsta "kostigarna" man inte kört tidigare.
Verkar bli hyffsat väder i veckan, så än är inte säsongen slut!
Klarade mig som sagt riktigt bra! Tack för hjälpen!
Smhi lovar bra väder på Lördag igen lika många som e sugna på körning denna helgen också??
Det går SM/NM tävling i roadracing på Falkenberg motorbana till helgen. Skall köras alla klasser från 125jr till 1000 cc. Kanske några som är sugna att åka dit. Funderar på att dra dit någon av dagarna.
Robbanh ska också med nerNågon som vill köra ner till Falken nästa söndag (21/9) för att se på SM?
Jag, Torak och hans tjej(kör 954) ska ner i alla fall. Racen börjar väl kl 11 så vi åker nog från Kungsbacka runt 10 skulle jag tro. Om någon kör från GBG så kan vi ju sluta upp någon stans
Tips: Köp senaste Bike, i den finns en "kupong" man kan klippa/riva ur som ger gratis inträde Tidningen kostar väl strax under 60 spänn medan inträdet kostar över 100:-
Smhi lovar bra väder på Lördag igen lika många som e sugna på körning denna helgen också??
Det verkar vara mycket avåkningar nu
Och det verkar som att det oftast är nya som åker av...
Ni som kör mycket och kan vägarna kanske kan vara lite tydligare för de nya med att de ska hålla sitt eget tempo och att alla väntas in vid vägbyten.
Varna även för farliga kurvor som dyker upp... Finns ju en mängd kurvor som ser snälla ut i ingången men som nyper till ordentligt.
Alla mår dåligt av avåkningar även om personen i fråga klarar sig utan skador.
Bara en tanke...
Just denna vägen hade nog ingen kört tidigare, eller jo, jag, fast åt andra hållet.
Oj.. där är du ju.. vad hände??
Just denna vägen hade nog ingen kört tidigare, eller jo, jag, fast åt andra hållet. Jag låg precis framför Alex! och var på väg att köra av i samma kurva då foten klämdes mot marken, men rätade upp bromsade och la ner igen. Tror att det hade räckt med lite avstånd för att rädda den situationen. Vet inte hur Alex! uppfattade situationen men han hade tydligen sett mig bromsa mitt i kurvan. Jag var även på väg ner i diket tidigare på den korta sträckan med "ny" väg(efter den smala bron) då jag blev lite övermodig, så det du säger är en bra idé och viktigt.
Jag har aldrig varit med på någon gruppkörning förut och det beror främst på att jag antagligen bara skulle ligga sist och lukta på blommorna. Är gruppkörningarna verkligen för alla? Jag vet att man ska köra i sitt eget tempo osv, men om det är så skiftande erfarenhet och hastighet så kan det ju omöjligt vara kul för de som gasar på om de hela tiden måste vänta in de som kör väldigt lugnt?
Jag har aldrig varit med på någon gruppkörning förut och det beror främst på att jag antagligen bara skulle ligga sist och lukta på blommorna. Är gruppkörningarna verkligen för alla? Jag vet att man ska köra i sitt eget tempo osv, men om det är så skiftande erfarenhet och hastighet så kan det ju omöjligt vara kul för de som gasar på om de hela tiden måste vänta in de som kör väldigt lugnt?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|