Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Hårtork??? Inte äger jag en sån!!!
Vilket hår skall jag föna???

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Alming skrev:
2410556 Batteriet urplockat, och simkort, ligger nu i ugnen på 50 grader :p
Hjälper ibland, så den torkar upp... Dåliga element här, och saknar torkskåp, så vad gör man?

Får ta det man har :) Själv la jag min vid en fläkt som står på max..

Kanske skulle väntat ut det värsta på McD där vi tankade sist, nu verkar det som det är lite uppehåll.. Lätt att vara efterklok :rolleyes:

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Min telefon klarade sig fint, men faaan va pissevåt T-shirten blev, trots helställ.
Gött att ni kom hem safe.

Kvist

Massa göra, lite tid
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
660 -04
Mobilen STEN TOT! :tummenupp
Frågan är nu om den inte startar igen hur jag skall få detta att gå på hemförsäkringen då jag saknar drulle.
"för jag gör aldrig något dumt så att jag behöver laga den"
Annars blir det gött med 23 månaders abb kvar och behöva köpa ny fin mobil:näsblod

Får tacka för en tur med lite plastraketer då det var få motarder ute förutom doro då som dessvärre ( eller tur för han ) skulle på middag och sådant

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
ni e inte kloka tur att jag va tvungen å hjälpa tjejens föräldrar å flytta ..

Kvist

Massa göra, lite tid
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
660 -04
zajtar skrev:
2410603 ni e inte kloka tur att jag va tvungen å hjälpa tjejens föräldrar å flytta ..

Det som inte dödar, det härdar eller hur det sägs :)
Dock var det jävla gött fram tills dess att jävla molnen blåste in.

Tur att minneskortet klarade sig. fan nästan 200bilder + filmer där på, hade ju varit skoj att bli av med dom:näsblod

Last edited:

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Hoj
H-D FXSTB
Dagens tips plastpåse på mobben åkte i hällregn hem men den klara sig, en annan kul grej med regn är att det blir halt fick framhjulssläpp i ca 150 inte kul alls man får hoppas på bättre väder imon åker in till gp 12:00.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Jag får banga imon, stället hinner nog inte torka :p
Nä skämt åsido.

Jag skall åka på tjänsteresa till dalarna söndag till tisdag, så jag får hålla mig några dagar tror jag.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Är det bara jag som kör med mobilen i påse just för att den inte ska bli blöt :va. Var i Lidköping och hämtade en bil med en polare hela dagen så jag kunde inte haka på, lika bra det kanske med tanke på vädret :).

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Pinky skrev:
2410682 Är det bara jag som kör med mobilen i påse just för att den inte ska bli blöt :va. Var i Lidköping och hämtade en bil med en polare hela dagen så jag kunde inte haka på, lika bra det kanske med tanke på vädret :).

plastpåse...? köra bil?

fegis :7peta

Nä, det var kanske klokt, men det såg faktiskt inte ut att bli sånt väder när vi började åka... gick fort med omväxling i slutet...

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Pinky skrev:
2410682 Är det bara jag som kör med mobilen i påse just för att den inte ska bli blöt :va. Var i Lidköping och hämtade en bil med en polare hela dagen så jag kunde inte haka på, lika bra det kanske med tanke på vädret :).

Jorrå, ja hade det både runt plånboken och telefonerna.. Men de hjälpte föga, läckt in iaf :(
Upptäckte att den privata me har gett upp + att plånboken var lite våt me. Allt för att köra MC :)

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Cykelstyre skrev:
2410711 Jorrå, ja hade det både runt plånboken och telefonerna.. Men de hjälpte föga, läckt in iaf :(
Upptäckte att den privata me har gett upp + att plånboken var lite våt me. Allt för att köra MC :)

kostar att va på topp vet du :p

brukar faktiskt ha påse (en skapligt ny som man kan lita på) men jag trodde faktiskt vi skulle klara oss idag från regn...

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Alming skrev:
2410716 kostar att va på topp vet du :p

brukar faktiskt ha påse (en skapligt ny som man kan lita på) men jag trodde faktiskt vi skulle klara oss idag från regn...

Aa, det gör ju det :) Och det finns ju inget annat ställe att vara på än toppen så :yoparty

Hur gick de för dom 2 andra som var med då tro, hondan och r1:an? Han på r1an lär vart blött.. Körde ju med gympadojjer också

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Cykelstyre skrev:
2410723 Aa, det gör ju det :) Och det finns ju inget annat ställe att vara på än toppen så :yoparty

Hur gick de för dom 2 andra som var med då tro, hondan och r1:an? Han på r1an lär vart blött.. Körde ju med gympadojjer också

Hündan? Vi var två på honda...
Han på NTV 650 kom hem fint, prata i tel med honom nyss. (Majs kallas han)

Undra hur mycket jag ska kunna dra på för att köra bakslang, den ligger ju bara skitfast i backen vid fullgas, men vilket drag jag får ändå...
viffern är ju inte slö för fem öre....

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
Cykelstyre skrev:
2410723 Aa, det gör ju det :) Och det finns ju inget annat ställe att vara på än toppen så :yoparty

Jadu hade inte en torr fläck på mig när jag va hemma :gnissla Men mobban klara sig fint iaf :D

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Perra skrev:
2410737 Jadu hade inte en torr fläck på mig när jag va hemma :gnissla Men mobban klara sig fint iaf :D

Och där har vi honom, visste inte riktigt vem han var, men nu vet jag :D

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Alming skrev:
2410731 Hündan? Vi var två på honda...
Han på NTV 650 kom hem fint, prata i tel med honom nyss. (Majs kallas han)

Undra hur mycket jag ska kunna dra på för att köra bakslang, den ligger ju bara skitfast i backen vid fullgas, men vilket drag jag får ändå...
viffern är ju inte slö för fem öre....

Mena ju han ;)

De finns lite trådar om hur man slangar, kika i dem :)

Perra skrev:
2410737 Jadu hade inte en torr fläck på mig när jag va hemma :gnissla Men mobban klara sig fint iaf :D

Gött den klara sig iaf ;)

Last edited:

tricky

Mmmmm Ducati
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
848
Blir ju riktigt bra bilder med den där telefonen...:tummenupp klarade ni er undan regn sedan idag eller? Jag blev dränkt 2ggr!

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
trickyrick skrev:
2410911 Blir ju riktigt bra bilder med den där telefonen...:tummenupp klarade ni er undan regn sedan idag eller? Jag blev dränkt 2ggr!

Inte riktigt, när vi började köra hemåt på 158'n en stund efter vi skildes åt.. så öste det ner.. Såg fan inte vägen ens.. o det med vajerräcken på vänster sida.. Allt man såg var bilars bakljus :yoparty

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...