Stora Kit-tråden 2008

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Me too :tummenupp ... Jeg kommer skrive en hel tråd själv med alle dom prylar som jag har köpt... Det måste väre den mest "over-kittet" Zx6:er i Sverige... och, fortfarende inte den snabbeste :D ....

Power commander, Quick shifter.... carbon ++++, nya bremser, nya allt annat... och, en fin b-licens... fan va gott man har ett bra jobb :arsele

ju mer man har kittat desto mindre kan man skylla på om det går långsamt :tungan

Ska du köra r600 + ERF ?

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Me too :tummenupp ... Jeg kommer skrive en hel tråd själv med alle dom prylar som jag har köpt... Det måste väre den mest "over-kittet" Zx6:er i Sverige... och, fortfarende inte den snabbeste :D ....

Power commander, Quick shifter.... carbon ++++, nya bremser, nya allt annat... och, en fin b-licens... fan va gott man har ett bra jobb :arsele

Øl- och ostdollars... Dessa øl- och ostdollars ;)

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag köpte mitt tanklock på Ebay det tar ca 2 veckor att få hem det efter betalningen är gjord. (han kräver PayPal)

Precis likadant som jag skaffade, fast jag tjöpte inte svart/eloxerat, missade den detaljen :gnissla .

Synd dock att det inte var kvartsvarvsöppningsfunktion på det. När man kör erf och tankningen är bråttom går det nog nästan snabbare att öppna ett lock med nyckel.
Det är därför man frågar säljaren först :tuttar

Jag har inte tändningslåset på den ordinarie platsen, så för mig blir det till en början en massa fipplande bara för att få fram nyckeln.

Nja, de där tanklocken är inte så bra. De sitter som berget och man får inte grepp om "vredet". Jag har använt ett sånt i ERF och det höll på att utlösa ett allvarligt utbrott av road race rage :mad:

Vi hade skiten bara en gång. Sen återgick vi till nyckel.

äsch, jag tror du e för klent byggd ;):tungan

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag börjar lite smått..

I somras fick jag till slut nog av att öppna tanklocket med nyckel varje gång man skulle tanka, så nu har jag införskaffat ett "race" tanklock från Hong Kong till 1/3 av priset i Sverige. (ink frakt)
Om inte annat så blir jag snabbare i depån.. :yoparty :2cool

den där med så fina gängor att den lätt sätter sig fast som fan!
en i garaget har sånt lock, han fick tillverka ett verktyg för att få upp locket...

köpte från e-racing när dom höll på, mkt bra med fjäderlåsning istället för gänga..

//håkan

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
ju mer man har kittat desto mindre kan man skylla på om det går långsamt :tungan

Ska du köra r600 + ERF ?

Sorry.. Jag så inte din post för nu..

Jag skal köre REC och om der är penge, r600 oxå... Vi får se... Om kwak'en holder til det, så får den köre så mycket som möjligt...

den där med så fina gängor att den lätt sätter sig fast som fan!

Det er oxå det jag frygter... Det är VÄLDIG fina gängor... Det kan inte vara bra... (japp, har oxå en hongkong-kopi)

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...