Stora Mellanösterntråden

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Kanske inte men någon random hemvärnsman förmodligen >55 år i annan bransch har bevisligen inte facit heller.

Skriv en insändare om att Sverige bara skickar 70-tals dynga och kolla om någon lägger sig i, kanske i Blomsterfondens magasin.
I hemvärnet är det mestadels riktigt gamla grejor så det har exakt noll med det här att göra. Där löser man en uppgift, that’s it.

Men om man är intresserad och följer med i de olika besluten som fattas runt Ukraina så behöver man inte gissa.

Edit: Lite kul ändå att du är så fantastiskt fyrkantig och latent aggressiv oavsett ämne Markus. :) Tur att jag gillar dig ändå konstigt nog.

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
I hemvärnet är det mestadels riktigt gamla grejor så det har exakt noll med det här att göra. Där löser man en uppgift, that’s it.

Men om man är intresserad och följer med i de olika besluten som fattas runt Ukraina så behöver man inte gissa.

Edit: Lite kul ändå att du är så fantastiskt fyrkantig och latent aggressiv oavsett ämne Markus. :) Tur att jag gillar dig ändå konstigt nog.
Jävla jobbig kille! Men jag gillar han också.. :hjarta

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jävla jobbig kille! Men jag gillar han också.. :hjarta
Är det du som skickar beundrar-PM till honom? :lol

Nä men jag har alltid haft lätt att hantera de där bråkiga grabbarna längst bak i klassrummet. De har inte alltid haft det så lätt och de har ofta dåliga erfarenheter av vuxna. De provocerar allt vad de kan för att få vatten på sin kvarn att alla är idioter och ingen går att lita på. Men med respekt och gott humör brukar det lösa sig.

Känner igen stilen!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Vi är som ett övervintrat par

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det du som skickar beundrar-PM till honom? :lol

Nä men jag har alltid haft lätt att hantera de där bråkiga grabbarna längst bak i klassrummet. De har inte alltid haft det så lätt och de har ofta dåliga erfarenheter av vuxna. De provocerar allt vad de kan för att få vatten på sin kvarn att alla är idioter och ingen går att lita på. Men med respekt och gott humör brukar det lösa sig.

Känner igen stilen!
Åh berätta mer om dina erfarenheter som dagisfröken i Nikkaluokta 🤗

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl det som krävs för att anse att det är nödvärn. Borde spridas till fler rättegångar där folk påverkar omgivningen lokalt, men där det inte är relevant någon annanstans.
Ja jag fattar, tyckte bara det var så urbota idiotiskt att det ens kunde framföras och sedan behövde avfärdas.

Kollade flashback men det finns ingen tråd dom eller FUP ute ännu.

Jag sätter 50kr på odåga från mellanöstern och 50kr på Konstfack-student med SR-ambitioner.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
"2026-09-23"?? Det vara en lång handläggningstid...

Men nödvärn är annars det nya svarta. Även miljömuppar som vandaliserar tavlor påstår att de handlar i nödvärn.

Själv ska jag av samma anledning sluta betala skatt och sluta stanna för rödljus. Eller är det bara folk på vänsterkanten som får motivera lagöverträdelser med det?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
"2026-09-23"?? Det vara en lång handläggningstid...

Men nödvärn är annars det nya svarta. Även miljömuppar som vandaliserar tavlor påstår att de handlar i nödvärn.

Själv ska jag av samma anledning sluta betala skatt och sluta stanna för rödljus. Eller är det bara folk på vänsterkanten som får motivera lagöverträdelser med det?
Alla vet väl, sedan alltid, att civil olydnad är reserverat för ideal på vänsterkanten.

När högern gör fel är det systemhotande eller terrorism.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Alla vet väl, sedan alltid, att civil olydnad är reserverat för ideal på vänsterkanten.

När högern gör fel är det systemhotande eller terrorism.
Civil olydnad handlar om att man genom icke-våldsaktioner protesterar mot de i egen synvinkel orimliga lagar som gäller och sedan STANNAR OCH TAR SITT STRAFF I SYFTE ATT UPPMÄRKSAMMA DENNA ORIMLIGHET.

Att vandalisera eller göra brott och smita är inte civil olydnad. Det är bara brott. Höger som vänster. Grön, blå, röd eller brun.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Civil olydnad handlar om att man genom icke-våldsaktioner protesterar mot de i egen synvinkel orimliga lagar som gäller och sedan STANNAR OCH TAR SITT STRAFF I SYFTE ATT UPPMÄRKSAMMA DENNA ORIMLIGHET.

Att vandalisera eller göra brott och smita är inte civil olydnad. Det är bara brott. Höger som vänster. Grön, blå, röd eller brun.
Rätt beskrivet i teorin men civil olydnad är enligt svensk doktrin också att tex sabotera stridsflygplan i fredsbevarande syfte.

Skulle någon göra det samma med en flyktingförläggning så vet vi båda att det finns en annan måttstock.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Rätt beskrivet i teorin men civil olydnad är enligt svensk doktrin också att tex sabotera stridsflygplan i fredsbevarande syfte.

Skulle någon göra det samma med en flyktingförläggning så vet vi båda att det finns en annan måttstock.
Om någon ställer sig och med hammare krossar rutor på en flyktingförläggning och sedan står kvar och tar sitt straff så blir sannolikt påföljden likartad.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin