Stora Mellanösterntråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag gissar att de spärrade av eller tar över Gaza, det rimliga är att området tillfaller Israel då Egypten inte verkar så intresserade.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
”Röda halvmånen meddelade på söndagen att de mottagit starka hot från israelisk underrättelsetjänst att omedelbart evakuera Al-Quds-sjukhuset på Gazaremsan som förberedelse för bombattentatet.

Röda Halvmånen rapporterade att sedan morgontimmarna har Al-Quds-sjukhusets närhet bevittnat kontinuerliga räder, vilket ledde till total förstörelse av området”.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Jag gissar att de spärrade av eller tar över Gaza, det rimliga är att området tillfaller Israel då Egypten inte verkar så intresserade.

Hur ställer du dig till det? Att ytterligare miljoner människor tvingas in i flyktingförläggningar? Vad tror du kommer hända med Västbanken som Israel snott åt sig mer och mer av under årens lopp? Om man snor Gaza så lär man inte nöja sig med det utan då lär man sno resterande delarna av Västbanken också misstänker jag. Och då har sionisterna fullbordat den plan dom haft från början.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur ställer du dig till det? Att ytterligare miljoner människor tvingas in i flyktingförläggningar? Vad tror du kommer hända med Västbanken som Israel snott åt sig mer och mer av under årens lopp? Om man snor Gaza så lär man inte nöja sig med det utan då lär man sno resterande delarna av Västbanken också misstänker jag. Och då har sionisterna fullbordat den plan dom haft från början.
Ja jag tycker hela Israel kan vara Israel. Jag ställer mig positiv till att de som inte velat vara en del av Israel bor i ett annat arabland. Detta framgår i inlägg #1 redan.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Ja jag tycker hela Israel kan vara Israel. Jag ställer mig positiv till att de som inte velat vara en del av Israel bor i ett annat arabland. Detta framgår i inlägg #1 redan.

Och det faktum att det endast bodde 5.000 judar i regionen för 200 år sedan och att man var en liten minoritet tycker du är anledning nog att förtrycka palestinierna under alla år?

Misstänker att du tycker att ursprungsbefolkningen i USA får skylla sig själva också när dom idag tvingas leva i reservat…..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och det faktum att det endast bodde 5.000 judar i regionen för 200 år sedan och att man var en liten minoritet tycker du är anledning nog att förtrycka palestinierna under alla år?

Misstänker att du tycker att ursprungsbefolkningen i USA får skylla sig själva också när dom idag tvingas leva i reservat…..
Så, vad tycker du är en bra metod att bestämma vem som har rätten till en bit mark? Såg inte ditt svar tidigare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
”Röda halvmånen meddelade på söndagen att de mottagit starka hot från israelisk underrättelsetjänst att omedelbart evakuera Al-Quds-sjukhuset på Gazaremsan som förberedelse för bombattentatet.

Röda Halvmånen rapporterade att sedan morgontimmarna har Al-Quds-sjukhusets närhet bevittnat kontinuerliga räder, vilket ledde till total förstörelse av området”.

Ja, det är ju allmänt känt sedan länge att Hamaz har bunkrar i flera våningar under det sjukhuset med tunnlar ut i grannkvarteren.
Israel har väl börjat med att slå ut tunnlarna så att Hamaz inte kan föra ut vapnen och sedan grusar man sjukhuset och bunkrarna
Väljer någon att stanna kvar så har dom valt det, tvingar Hamaz civila att stanna kvar så har Hamaz dödat dom civila.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Så, vad tycker du är en bra metod att bestämma vem som har rätten till en bit mark? Såg inte ditt svar tidigare.

Det är ju den frågan jag också ställer. Den enda grundtanke jag ev kommit fram till är att man måste stoppa förändringar i sin linda. Man kan inte tvinga in en majoritet i reservat vilket hände i USA efter att man även haft ihjäl 60 miljoner av ursprungsbefolkningen. Man borde aldrig gjort miljontals palestinier till flyktingar heller.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det är ju den frågan jag också ställer. Den enda grundtanke jag ev kommit fram till är att man måste stoppa förändringar i sin linda. Man kan inte tvinga in en majoritet i reservat vilket hände i USA efter att man även haft ihjäl 60 miljoner av ursprungsbefolkningen. Man borde aldrig gjort miljontals palestinier till flyktingar heller.
Så EU borde sluta ta emot invandring?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Du kan läsa i inlägg#1 vad jag tycker, där framgår dock inte att jag tycker att denna tråd inte har med indianer att göra eller att jag uppmuntrar dig att starta en egen tråd om den saken.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Minns inte var jag läste det men skriver ändå.
Anhöriga till de 122 gisslantagna pressar Netanyahu att gå med på utväxling mot bortåt 7000 palestinier som sitter i israelisk fångenskap, alltså alla mot/för alla. Klart man förstår de anhöriga, men vad blir konsekvensen?
Är det en rimlig begäran och vem litar på Hamas??

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Minns inte var jag läste det men skriver ändå.
Anhöriga till de 122 gisslantagna pressar Netanyahu att gå med på utväxling mot bortåt 7000 palestinier som sitter i israelisk fångenskap, alltså alla mot/för alla. Klart man förstår de anhöriga, men vad blir konsekvensen?
Är det en rimlig begäran och vem litar på Hamas??
Det är väl en rimlig begäran av de anhöriga, men helt orimligt för staten att gå med på.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Native americans är inte tvingade att leva i reservat. De har samma rättigheter som övriga amerikanska medborgare och 60%+ lever utanför reservaten.
Det är väl till och med så att de har mer rättigheter än vanliga amerikaner iom att stammarna har begränsat självstyre.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej, det är inte en rimlig begäran, och nej man kan inte lita på Hamaz.

Följden skulle bara bli fler raider för att kidnappa Israeler och ännu orimligare krav i utbyte

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Native americans är inte tvingade att leva i reservat. De har samma rättigheter som övriga amerikanska medborgare och 60%+ lever utanför reservaten.

Tror inte att många ”indianer” håller med dig om det faktiskt. Kommer återkomma i ärendet när jag har tid.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, det är inte en rimlig begäran, och nej man kan inte lita på Hamaz.

Följden skulle bara bli fler raider för att kidnappa Israeler och ännu orimligare krav i utbyte
De bytte väl nästan tusen terrorister mot en soldat.

Jag tror mer på det de gör nu, tar hela Gaza som gisslan, precis som Hamas så borde de nu avrätta gisslan, Hamas sätter reglerna. De kunde också börja avrätta sina fångar. Knepigt läge.

Men gisslan har det nog bra hos Hamas.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tror inte att många ”indianer” håller med dig om det faktiskt. Kommer återkomma i ärendet när jag har tid.

Du kör samma still som i Kina-tråden… mycket tyckande, men en total avsaknad av kunskap och fakta.

Det jag kommenterade var alltså inte en åsikt, utan fakta. Indian Affairs håller med, men återkom du i ärendet ”när du har tid”.

b6f99438cbca18b1f90991162cecc8bf.jpg

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...