Stora Mellanösterntråden

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Åh, fan.
Det var ju ett ganska vågat drag.

Men jag tror Iran nöjer sig med att fuqqa upp det för civil sjöfart via Jemen.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Men Saudiarabien är djupt oroat, enligt ett uttalande från landets utrikesdepartement.

"Saudiarabien följer med stor oro de militära operationerna i Röda havs-området och flygräderna mot ett antal platser i Jemen", sägs det i uttalandet samtidigt som alla inblandade manas till återhållsamhet och att undvika en eskalering av konflikten.


Ja, Saudi har ju själva varit väldigt försiktiga med att eskalera något i Jemen och är kända för att bry sig jättemycket om civilbefolkningen där...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå Ottomanska riket.

Så här är det alltid med mena, sjukt lättkränkt, bara rättigheter för dem själva.
 

Bifogat

  • 1000041557.jpg
    1000041557.jpg
    651.9 KB · Visningar: 36

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Men att som Israel och jude tro att det kommer fungera bra att spela i ett muslimskt land måste väl ändå ses som lite naivt.

Ja, jag vet, "victim blaming" men ändå.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men att som Israel och jude tro att det kommer fungera bra att spela i ett muslimskt land måste väl ändå ses som lite naivt.

Ja, jag vet, "victim blaming" men ändå.

Det muslimska landet ville ju ha honom, och betalade förmodligen bra för det.

Vill dom betala bra och sedan inte låta honom spela så sitter han säkert på bänken och torkar tårarna med sedlar...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Det muslimska landet ville ju ha honom, och betalade förmodligen bra för det.

Vill dom betala bra och sedan inte låta honom spela så sitter han säkert på bänken och torkar tårarna med sedlar...
Hamnar man i turkiskt fängelse eller ens häkte är det nog inte är lika roligt.

Och pengarna är en klen tröst om man skulle råka bli lynchad.

Men det ser ut som att han åtminstone kommer att få åka hem till Israel ?. Fast då det är Turkiet är man nog inte helt säkert förrän man är hemma. https://edition.cnn.com/2024/01/15/sport/sagiv-jehezkel-detained-israel-turkey-spt-intl/index.html
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja den var där, och egyptiska vegankvinnor med blått hår och näsring som fräste okvädningsord mot de som förväntas betala kalaset.

Glöm inte "Queers for Palstine" med en bunt transor och bögar som vill visa sig godhjärtade...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Glöm inte "Queers for Palstine" med en bunt transor och bögar som vill visa sig godhjärtade...
Det är ett av de stora mysterium jag söker svar på:

Varför vurmar de grupper som först skulle utrotas av islamister just islamister?

Jo jag vet, narrativet, indoktrineringen, att det alltid är synd om "minoriteter" som 68-vänstern äger, men ändå.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är ett av de stora mysterium jag söker svar på:

Varför vurmar de grupper som först skulle utrotas av islamister just islamister?

Jo jag vet, narrativet, indoktrineringen, att det alltid är synd om "minoriteter" som 68-vänstern äger, men ändå.

Ja, jag har fan inget svar heller...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ja du Markus.
Nu ska dom iaf försvara oss, det svenska, vårat land och värderingar om kriget kommer. Flera av dem är ju här.

"Islamisterna och muslimer som är hängivna ideologin islam gör ingen hemlighet av att de hatar oss. Islamister ser rakt i ögonen på oss och säger att de inte gillar vår frihet. De säger att de inte gillar kvinnors frihet, homosexuella, otrogna, judar, sekularismen och värst av allt vår demokrati. Ändå främjas denna trosutövning i Sverige, skriver debattören Nima Rostami."

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja du Markus.
Nu ska dom iaf försvara oss, det svenska, vårat land och värderingar om kriget kommer. Flera av dem är ju här.

"Islamisterna och muslimer som är hängivna ideologin islam gör ingen hemlighet av att de hatar oss. Islamister ser rakt i ögonen på oss och säger att de inte gillar vår frihet. De säger att de inte gillar kvinnors frihet, homosexuella, otrogna, judar, sekularismen och värst av allt vår demokrati. Ändå främjas denna trosutövning i Sverige, skriver debattören Nima Rostami."

Undrar hur islamisternas försvarsvilja är.

Eller vanliga småbarnsföräldrar som kastar sten på polisen i Örebro.

Kan känna att tex @BrooklynS borde försöka bena lite i det. ??
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top