Stora Mellanösterntråden

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Förmodligen Anders Holmbergs sämsta intervju.
Han kändes lite tam...

Bra ändå att han tryckte på 6 oktober.

Synd ändå det inte verkar finnas någon enda palestinsk representant som klarar av att resolut fördöma Hamas och deras terrorism. Det blir alltid något ursäktande "men judarna är värre!"

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han kändes lite tam...

Bra ändå att han tryckte på 6 oktober.

Synd ändå det inte verkar finnas någon enda palestinsk representant som klarar av att resolut fördöma Hamas och deras terrorism. Det blir alltid något ursäktande "men judarna är värre!"
Ja, men till hennes försvar så blir hon väl hängd om hon klagar.
Som vanligt handlar ju allt om verklighetsuppfattning, hon tycker att de förtryckts i 76 år.
Att han höll på och fjäska var bara störande, kollade inte klart dock.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Please rensa nu.

Den där thermit grejen som Ukraina använder borde fungera bra i tätbebyggt också
1000032621.jpg

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Please rensa nu.

Den där thermit grejen som Ukraina använder borde fungera bra i tätbebyggt också
View attachment 503161
Skräcken, iaf vad släktingar till gisslan verkar tycka, är att inga eftergifter kan vara ett dödsstraff för gisslan. 😟
Att Hamas ska tycka att "Vi har ändå ingen nytta av dom".

Om det nu finns någon gisslan kvar i livet vilket verkar vara tveksamt med dom här vedervärdiga terroristerna. 🤬

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skräcken, iaf vad släktingar till gisslan verkar tycka, är att inga eftergifter kan vara ett dödsstraff för gisslan. 😟
Att Hamas ska tycka att "Vi har ändå ingen nytta av dom".

Om det nu finns någon gisslan kvar i livet vilket verkar vara tveksamt med dom här vedervärdiga terroristerna. 🤬
Jag tror tyvärr att Netanyahu gör rätt och att det krävs ett oerhört mod och ledarskap för att offra gisslan för att göra alla andra israeler säkrare. Rädda 50 eller rädda 50,000, det är frågan gissar jag. Hade det gått att bara sluta jaga Hamas, få hem gisslan och sedan chill resten av livet är jag rätt säker på att det hade hänt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tror tyvärr att Netanyahu gör rätt och att det krävs ett oerhört mod och ledarskap för att offra gisslan för att göra alla andra israeler säkrare. Rädda 50 eller rädda 50,000, det är frågan gissar jag. Hade det gått att bara sluta jaga Hamas, få hem gisslan och sedan chill resten av livet är jag rätt säker på att det hade hänt.
Inte omöjligt men vilket fruktansvärt val att behöva göra. 🥺
Skönt att jag slipper.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Israel är en skurkstat som bryter mot internationella konventioner och struntar i vad domstolen i Haag säger. Borde bojkottas och uteslutas ur alla internationella sammanhang. Netanyahu vet att han är slut den dag kriget är över, och därför kommer han fortsätta så länge det går.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Döda folk genom att spränga deras personsökare var nytt för mig.

Nejdå, det har sprängts både personsökare och mobiltelefoner förut, fördelen med sådana är ju att dom är personliga, och har kontakt med ett nätverk som kan utlösa dom.
Nackdelen är att dom ofta inte rymmer så mycket sprängämne, vilket uppvägs av att man får offret att hålla bomben mot örat eller framför ögonen.
(sen har utförarna ofta god tillgång till dom bästa sprängämnena, så dom behöver inte så mycket ändå)

En liten bonus är att man kan säga "Boom motherfucker" när dom svarar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Hezbollah köper in personsökare till sin personal.
Någon har placerat sprängämnen i alla.
Personsökarna funkar som de ska i någon månad. Sen när rätt sifferkombo kommer så exploderar de. Troligtvis med liten fördröjning så man hinner plocka upp den i handen och försöker läsa vad som står.
2000+ Hezbollah medlemmar förlorar händerna.

Det här ändrar asymetrisk krigföring på ett stort sätt.
Det här är sånt som planerats länge och som bara väntat på att aktiveras. Man sitter på det tills det behövs.

1726590945659.png

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag trodde att det var vanlig termisk rusning, men det där är nog mer än lite litium.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Detta kunde vi också göra mot jordgubbar och annan dynga, men för det krävs insikt.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag trodde att det var vanlig termisk rusning, men det där är nog mer än lite litium.
Svårt att få till det samtidigt på så många enheter genom att mixtra med batteri.
Tunt sprängämne i skalet på personsökaren skulle ju kunna funka. Eller ett som du gjuter in i alla håligheter i personsökaren.

Samt smällen är lite intressant när man ser filmerna där de exploderar.
Verkar vara lite fördröjning, men inte mycket. Vissa har den ju i väskan. Men man hugger ju inte tag i den direkt bara för att den signalerar.
Skadebilderna är ganska många händer som tagit skada, medans det även är många i midjor som skadats.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...