Stora Mellanösterntråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, svårt att spekulera, men inget tyder på att de vill leva som i väst, när de får chansen så tar de den inte, det hade definitivt inte varit trevligt utan Ryssland heller. Tror jag.
Tänk att det finns folkslag som frivilligt avstår från hamburgare, Coca-Cola och rockmusik. Det kan ju inte vara riktigt kloka.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nej det tror jag inte alls. Sovjet/Ryssland har sponsrat varenda skurkregim i Mellanöstern samt försett dem med vapen sedan första världskrigets slut. Det är förvisso hypotetiskt men utan Iran, Syrien och Egypten med Sovjet i ryggen hade det aldrig ens blivit krig 1948.

(Iran post 1979, Sovjetstödd ”revolution”)
Det är säkert riktigt, i alla fall om man med "skurkregim" menar de som USA anser är "skurkregimer". Länder som Kina, Indien, Ryssland, Iran och halva Afrika kanske inte håller med, men va fan: där bor ju bara några miljarder människor. Vad har de att säga till om?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är säkert riktigt, i alla fall om man med "skurkregim" menar de som USA anser är "skurkregimer". Länder som Kina, Indien, Ryssland, Iran och halva Afrika kanske inte håller med, men va fan: där bor ju bara några miljarder människor. Vad har de att säga till om?
Brukar Indien kallas skurkregim?
Men vad gäller de andra så är de ju diktaturer eller fallande stater så folk där har inget att säga till om oavsett vad usa tycker.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Brukar Indien kallas skurkregim?
Men vad gäller de andra så är de ju diktaturer eller fallande stater så folk där har inget att säga till om oavsett vad usa tycker.
Vissa kanske tycker att diktatur är att föredra framför demokrati. Det är ju inte säkert att hela världen tycker som vi här i väst.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå Mellanöstern så fick jag förslaget att åka till Qatar över Jul.
Tror ni man, eller jag, står ut i ett arabland? Jag åker tunnelbana varje dag så jag kan många fraser och kulturella seder redan, det är ett plus. Minus går inte att räkna upp.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Apropå Mellanöstern så fick jag förslaget att åka till Qatar över Jul.
Tror ni man, eller jag, står ut i ett arabland? Jag åker tunnelbana varje dag så jag kan många fraser och kulturella seder redan, det är ett plus. Minus går inte att räkna upp.
Åk inte dit. Vet man att det är fel behöver man inte prova.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja det VET man ju att det är liksom. Åk till Marocko eller Tunisien istället i så fall. Käka god mat, kolla på historiska städer osv.
Och bli halshuggen i en orange träningsoverall, tack men nej tack. 😉

Vinterresor är knepigt, slutar säkert med ingen alls.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hört att det är god sed att kolla upp hur många kameler man får för frugan och/eller eventuell dotter. Behöver ju inte tacka ja, bara kolla bud så man vet marknadsvärdet.
Min första flickväns familj blev erbjudna 40 kameler för hennes lillebror som var typ 10 nånting.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top