Stora Mellanösterntråden

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Måste vara så tröstlöst att vara Israel. Tänk att hela tiden utsättas för detta, inklusive lögner och charader, och orka upprätthålla någon typ av standard för mänskliga rättigheter för sin fiende. Detta är som om Zelensky skulle måna Putins sjukvårdsförsäkring. Är det några radikala jag kan förstå så är det ultrahögern i Israel, fy fan vad de fått utstå.
Israel bryr sig inte om mänskliga rättigheter, man struntar glatt i International Court of Justice (ICJ) och andra FN-organ som anklagar Israel för krigsbrott. Man bombar hjälpsändningar och civilbefolkning, tiotusentals kvinnor och barn. Man stänger Al Jazeeras kontor i Ramallah, en attack mot yttrandefrihet och pressfriheten för att slippa kritik och obehagliga nyheter.
Israel behöver inte bry sig om kritik från omvärlden eftersom man stöttas fullt ut av USA.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200

Macron uppmanar till vapenvila​

Frankrikes president Emmanuel Macron uppmanar till eldupphör under ett tal vid FN:s högkvarter i New York.
– Vi uppmanar Israel att sluta med upptrappningen i Libanon, och till Hizbollah att upphöra med missiluppskjutningar mot Israel.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Macron uppmanar till vapenvila​

Frankrikes president Emmanuel Macron uppmanar till eldupphör under ett tal vid FN:s högkvarter i New York.
– Vi uppmanar Israel att sluta med upptrappningen i Libanon, och till Hizbollah att upphöra med missiluppskjutningar mot Israel.
Israel är kända för att lyssna på opinionen, det kommer säkert att gå bra. Netanyahu är en resonabel och måttfull person.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man bara blåser lite i muggen ibland, och kanske rör om med en sked, så är det ingen som anar att man har sprit i muggen

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ett bra skrivet inlägg av Israels ambassadör i Stockholm.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ett bra skrivet inlägg av Israels ambassadör i Stockholm.
Vilket svammel. "Irans inflytande sträcker sig över Europa, Afrika och Amerika." Det är bara ett lands tentakler som sträcker sig över hela världen, och det landet är USA.
Samma sak med att Israel "bara försvarar sig". Det är Israel som ockuperar och invaderar sina grannländer. Det är Israel som dödat 30000 människor i Gaza senaste året, som bombar och sprider förödelse.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Vad dom bråkar hela tiden. Har dom ingen hobby? Eller är bråket hobbyn? Man har verkligen inget bra liv med så begränsade ideer. Varför köper dom inte lite motorcyklar att ha kul med istället?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Bra av Malmer Stenegård att stå upp för Israel i FN igår.
Israel har redan allt stöd de behöver. Som om de inte redan vore starka nog att på egen hand krossa alla fiender i Mellanöstern...
Efter att Israel har bombat ihjäl tiotusentals Gaza-borna så ligger sympatierna mer hos dessa stackare.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Israel har redan allt stöd de behöver. Som om de inte redan vore starka nog att på egen hand krossa alla fiender i Mellanöstern...
Efter att Israel har bombat ihjäl tiotusentals Gaza-borna så ligger sympatierna mer hos dessa stackare.
De har även alla fiender de behöver så ditt gnäll gör varken från eller till.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Det är religionen i ett nötskal...
Men är det verkligen bara religion som gör så? Så jag funderar, skulle det kanske inte vara bäst att heja på vinnaren då? Förresten vem leder denna 'kamp'?

För att i så fall tänkte jag eventuellt om det vore en rolig ide att sätta pengar på 'vinnaren'. Ungefär som när man spelar på fotboll.

Så vem har koolast vapen? Vem gör koolast grejer och manövrar? Eftersom hela rasket ändå verkar vara en slags upplevelseindustri, media och alla som spännt följer historien, skulle man inte bara kunna göra det bästa av situationen och skapa fan-clubs för varje sida och skapa ett spel?

Samma borde göras med ukraina-ryssland kriget. För att människoliv i situationen verkar ha blivit abstrakta, endast idelogier finns kvar. Jag kan inte längre engagera mig personligt i något av det. Så jag gör det som vilken konstnär som helst skulle göra; konst av hela skiten ;)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Men är det verkligen bara religion som gör så? Så jag funderar, skulle det kanske inte vara bäst att heja på vinnaren då? Förresten vem leder denna 'kamp'?

För att i så fall tänkte jag eventuellt om det vore en rolig ide att sätta pengar på 'vinnaren'. Ungefär som när man spelar på fotboll.

Så vem har koolast vapen? Vem gör koolast grejer och manövrar? Eftersom hela rasket ändå verkar vara en slags upplevelseindustri, media och alla som spännt följer historien, skulle man inte bara kunna göra det bästa av situationen och skapa fan-clubs för varje sida och skapa ett spel?

Samma borde göras med ukraina-ryssland kriget. För att människoliv i situationen verkar ha blivit abstrakta, endast idelogier finns kvar. Jag kan inte längre engagera mig personligt i något av det. Så jag gör det som vilken konstnär som helst skulle göra; konst av hela skiten ;)
Alla har sina skäl, alla anser sig själva representera den goda sidan. Det märkliga är att vi som står bredvid och tittar på inte verkar förstå detta. Man måste kunna se det från den andra sidan om man ska kunna nå en kompromiss.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år