Guga all the way!Picanha imorgon. Brukar göra enligt Guga. Hur gör ni?
Håller med, sjukt smidigtJag brukar också bada mina köttbullar och sedan slänga in påsarna direkt i frysen. Perfekt att ha sina egna färdiga bullar att plocka fram när man behöver något snabbt och gott.
Har Lidl bra kött? Jag är aldrig där, finns ingen nära mig.800g côte de boeuf (entrecote med ben) från Lidl.
4,4cm tjock och invaccad i rikligt med salt, vitlökspulver och svart- å vit- peppar.
Tänkte 4h I 56 grader.
Återkommer efter kvällens grillning.
View attachment 471404
View attachment 471405
Ja, speciellt lamm i olika former.Har Lidl bra kött? Jag är aldrig där, finns ingen nära mig.
Yes de gånger man är där blir man imponerad. Av priserna också.Ja, speciellt lamm i olika former.
Sedan har man ibland, som i detta, fall lite annorlunda/ovanliga styckdetaljer.
Sedan handlar vi mycket frukt och grönt på Lidl då kvalitén är väldigt hög.
Ja, vi köper framför allt för kvalitén men att det sedan ofta är billigt också ger mer utrymme för vinet man har till.Yes de gånger man är där blir man imponerad. Av priserna också.
Köpte en banan i Akalla för typ 3kr, helt perfekt var den också
Kombinationen är ju det man vill åt, varje krona nu är en timme mindre i staten eller kapitalets tjänst. Parkbänken hägrar.Ja, vi köper framför allt för kvalitén men att det sedan ofta är billigt också ger mer utrymme för vinet man har till.
Absolut!Vad är bra kött/kött med bra kvalite? Marmorering/mörhet?
Kvalitetskött för mig är kött från djur som haft det bra och fått leva ett så naturligt liv som möjligt. Kossor ska få känna solen mot mulen och äta gräs och örter. Klart.
Handlar en hel del nöt ifrån gröna gårdar - https://www.gronagardar.se/sv
Ser ruskigt fina ut! ?Kötthallen har äntligen börjat leverera till mitt postnummer, så nu jävlar ska det smakas fint kött! Idag blir det något alldeles extra, nämligen Karré från Ibericogris (fläskets motsvarighet till Wagyu ungefär):
View attachment 491077
Har ni sett så fint marmorerat fläskkött nån gång??
Jag vill inte på något sätt smolka glädjen men tycker nog nacken ser rätt standard ut. ?Kötthallen har äntligen börjat leverera till mitt postnummer, så nu jävlar ska det smakas fint kött! Idag blir det något alldeles extra, nämligen Karré från Ibericogris (fläskets motsvarighet till Wagyu ungefär):
View attachment 491077
Har ni sett så fint marmorerat fläskkött nån gång??
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|