275 startande, 2006, fast då var supermoto med också. Annars är rekordet runt 225.
Ja det var tider det
275 startande, 2006, fast då var supermoto med också. Annars är rekordet runt 225.
Ja det var tider det
Jag vill minnas att det varit en bra bit över 300 ännu längre tillbaka på 90-talet. Runt 330st. Vet att kvalande förare för en klass ligger på 72st ett år. Tror det är rekordet för en klass.
Anderstorp har brukat haft flest då många övriga förare från Norden passat på att komma dit och även att många satsar i början av säsongen men sen faller bort under året pga ekonomi/skador osv.
I början på 90-talet var det 108 st som kvalade om 50 platser i superstreet 250. Skalman blev 30:e i racet. Borde varit 1992.
108st
Hur många klasser fanns det då?
186 förare anmälda! Kan vi nå 200?
Gött
Hur många var det som pröjsa in i tid då som får dela på halva biljettintäkten?
Själv har jag 20 namn nu som lovat att åka och titta på racen
(fick iof muta med gratis kaffe)
En liten fråga till Humlan! Vad jag kan förstå är det är alltså inte bullerdagar på era träningsdagar innan SM?
Eller är det samma ljudnivå som på SM helgen?
Det är alltid 95 DB förbifart som gäller på Anderstorp.
jo,b 250 gick bla samtidigt.
Precis, jag knyter fast tältet i bussen, och bor i den också, så den vill jag gärna ha i depånFrån startbekräftelsen:
Din plats i depån tilldelas av maskindepåchefen, ingen uppställning i depån innan dess.
Personbilar parkeras utanför området fr o m fredag morgon, i depån får endast servicefordon & husvagn finnas.
Gäller det förarnas personbilar också eller är det publikens bilar man menar? Jag brukar surra fast tältet mellan bilen och husvagnen (ja ja, ska bli remmar i år, ingen repris på Mantorpsmisären...) och har en hel del grejor liggandes i bilen så för min del blir det problems om den måste lämnas utanför...
Från startbekräftelsen:
Din plats i depån tilldelas av maskindepåchefen, ingen uppställning i depån innan dess.
Personbilar parkeras utanför området fr o m fredag morgon, i depån får endast servicefordon & husvagn finnas.
Gäller det förarnas personbilar också eller är det publikens bilar man menar? Jag brukar surra fast tältet mellan bilen och husvagnen (ja ja, ska bli remmar i år, ingen repris på Mantorpsmisären...) och har en hel del grejor liggandes i bilen så för min del blir det problems om den måste lämnas utanför...
Läste/hörde att vi ska stå klassvis men det lär ju inte funka då folk som kör olika klasser delar tält, för de som har små barn och inte vill stå i smeten, osv. Men det löser sig säkert
Precis, jag knyter fast tältet i bussen, och bor i den också, så den vill jag gärna ha i depån
Vilka tider är maskindepåchef/liknande där och kan tilldela depåplats?
Det är alltid 95 DB förbifart som gäller på Anderstorp.
Jag tänkte mer på senaste tid för ankomst? Är han där 08-17 eller kan man ramla in framåt 20-22 på kvällen och få en plats?Han är på plats från tisdag kväll.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|