Stora startfält på SM-premiären på Anderstorp Raceway!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Jag vill minnas att det varit en bra bit över 300 ännu längre tillbaka på 90-talet. Runt 330st. Vet att kvalande förare för en klass ligger på 72st ett år. Tror det är rekordet för en klass.

Anderstorp har brukat haft flest då många övriga förare från Norden passat på att komma dit och även att många satsar i början av säsongen men sen faller bort under året pga ekonomi/skador osv.

I början på 90-talet var det 108 st som kvalade om 50 platser i superstreet 250. Skalman blev 30:e i racet. Borde varit 1992.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Gött :tummenupp

Hur många var det som pröjsa in i tid då som får dela på halva biljettintäkten?

Själv har jag 20 namn nu som lovat att åka och titta på racen :)
(fick iof muta med gratis kaffe)

Tror att det var cirka 115 st som får dela på halva publikintäkten. Ska kolla det vid tillfälle. Glöm inte att skicka era kontonummer till ingrid@anderstorpraceway.se!

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
En liten fråga till Humlan! Vad jag kan förstå är det är alltså inte bullerdagar på era träningsdagar innan SM?
Eller är det samma ljudnivå som på SM helgen?

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
En liten fråga till Humlan! Vad jag kan förstå är det är alltså inte bullerdagar på era träningsdagar innan SM?
Eller är det samma ljudnivå som på SM helgen?

Det är alltid 95 DB förbifart som gäller på Anderstorp.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ok!
Dock stod det särskilt att är man osäker på sitt ljud så sätt gärna dit originalljuddämparen på träningsdagarna etc!
Så börjar bli lite orolig...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jo,b 250 gick bla samtidigt.

Och t.ex 750B hade 2 heat tack vare många anmälda, men just -92 va ett år då många ville åka, startkrash på anderstorp hade vi också :näsblod

Kul med många anmälda, vi kommer ca 10 pers från Skövde.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Från startbekräftelsen:
Din plats i depån tilldelas av maskindepåchefen, ingen uppställning i depån innan dess.
Personbilar parkeras utanför området fr o m fredag morgon, i depån får endast servicefordon & husvagn finnas.

Gäller det förarnas personbilar också eller är det publikens bilar man menar? Jag brukar surra fast tältet mellan bilen och husvagnen (ja ja, ska bli remmar i år, ingen repris på Mantorpsmisären...) och har en hel del grejor liggandes i bilen så för min del blir det problems om den måste lämnas utanför...

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Läste/hörde att vi ska stå klassvis men det lär ju inte funka då folk som kör olika klasser delar tält, för de som har små barn och inte vill stå i smeten, osv. Men det löser sig säkert :)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Från startbekräftelsen:
Din plats i depån tilldelas av maskindepåchefen, ingen uppställning i depån innan dess.
Personbilar parkeras utanför området fr o m fredag morgon, i depån får endast servicefordon & husvagn finnas.

Gäller det förarnas personbilar också eller är det publikens bilar man menar? Jag brukar surra fast tältet mellan bilen och husvagnen (ja ja, ska bli remmar i år, ingen repris på Mantorpsmisären...) och har en hel del grejor liggandes i bilen så för min del blir det problems om den måste lämnas utanför...
Precis, jag knyter fast tältet i bussen, och bor i den också, så den vill jag gärna ha i depån :)

Vilka tider är maskindepåchef/liknande där och kan tilldela depåplats?

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Från startbekräftelsen:

Du har väl din ambulans? Naturligtvis får man ha ett fordon med sina verktyg i, men din mekaniker får vackert parkera utanför från fredag morgon. I år blir det inget zigenarläger med 5 personbilar per förare inne på området.

Läste/hörde att vi ska stå klassvis men det lär ju inte funka då folk som kör olika klasser delar tält, för de som har små barn och inte vill stå i smeten, osv. Men det löser sig säkert :)

Det får vi revidera av de skäl du skriver ovan.Ingen klassvis uppställning.

Precis, jag knyter fast tältet i bussen, och bor i den också, så den vill jag gärna ha i depån :)

Vilka tider är maskindepåchef/liknande där och kan tilldela depåplats?

Han är på plats från tisdag kväll.

Tack, det stämmer.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar