Stora Tysklandstråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ytterligare läsning:
Tack.
Ändå svårt att värdera uppgifter som :

Moreover, AfD politicians have stood against adoption rights for same-sex couples, the inclusion of disabled kids in schools, and the legality of abortion. “These positions simply wouldn’t stand a chance in Sweden,” Jungar added.

Värt att påminna här är alltså att deras partiledare är öppet homosexuell och lever med en mörkhyad kvinna som hon adopterat två pojkar med. Vad lokala politiker eventuellt varit emot kan inte vara avgörande, eller ens av intresse i detta läge.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tack skummade igenom, trist att bara detta parti tar ställning mot den icke önskade massinvandringen. Vilken oerhörd miss av de etablerade!
Det har skett en liknande omsvängning i Tyskland som i Sverige, även om den skett senare och inte verkar ha kommit lika långt. Men nog finns det andra partier än AfD att rösta på som har en restriktiv invandringspolitik, t ex CDU. https://www.infomigrants.net/en/pos...re-do-the-parties-stand-on-immigration-issues

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Tack.
Ändå svårt att värdera uppgifter som :

Moreover, AfD politicians have stood against adoption rights for same-sex couples, the inclusion of disabled kids in schools, and the legality of abortion. “These positions simply wouldn’t stand a chance in Sweden,” Jungar added.

Värt att påminna här är alltså att deras partiledare är öppet homosexuell och lever med en mörkhyad kvinna som hon adopterat två pojkar med. Vad lokala politiker eventuellt varit emot kan inte vara avgörande, eller ens av intresse i detta läge.
Om du läser artiklarna ordentligt ser du att det är långt ifrån perifera fenomen utan genomsyrar partiet på många sätt.

Att deras partiledare är öppet homosexuell bevisar ingenting mer än att hennes åsikter i den typen av frågor inte är representativa för partilinjen, vilket hon själv sagt. Det är ett parti med flera falanger och där det skett en radikalisering under senare år som är mer utmärkande i vissa delar av partiet än andra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det har skett en liknande omsvängning i Tyskland som i Sverige, även om den skett senare och inte verkar ha kommit lika långt. Men nog finns det andra partier än AfD att rösta på som har en restriktiv invandringspolitik, t ex CDU. https://www.infomigrants.net/en/pos...re-do-the-parties-stand-on-immigration-issues
Senast förra veckan eller vad det var så var ju Fredrik Merkel ute och vevade, det lär inte hjälpa CDU att återfå förtroendet.

Generellt sett i alla frågor, inte bara politiska, så gör man inte bocken till trädgårdsmästare.

Det behövs nya krafter och de som varnade för utvecklingen är de med förtroende, inte de som orsakade problemen, förnekade dem, motarbetade lösningar men nu kommer med vaga formuleringar om vad som kanske kan göras.

AfDs andra affischnamn pratar om flygplan var dag, Trump om massdeportation, det är vad väljarna vill höra och se, bevisligen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om du läser artiklarna ordentligt ser du att det är långt ifrån perifera fenomen utan genomsyrar partiet på många sätt.

Att deras partiledare är öppet homosexuell bevisar ingenting mer än att hennes åsikter i den typen av frågor inte är representativa för partilinjen, vilket hon själv sagt. Det är ett parti med flera falanger och där det skett en radikalisering under senare år som är mer utmärkande i vissa delar av partiet än andra.
Det bevisar i alla fall att hon inte anser att det är ett stort problem skulle jag säga. Just det, klassisk judebank har hon jobbat på också, not very nazi. Faktiskt.

Partilinje är väl det man i första hand skall värdera, har de några förslag du inte gillar?

Sedan är det förstås så att till sist blir ett parti också ett med deras medlemmar, det har du rätt i, (men det gäller bara högern, aldrig vänstern).

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Senast förra veckan eller vad det var så var ju Fredrik Merkel ute och vevade, det lär inte hjälpa CDU att återfå förtroendet.

Generellt sett i alla frågor, inte bara politiska, så gör man inte bocken till trädgårdsmästare.

Det behövs nya krafter och de som varnade för utvecklingen är de med förtroende, inte de som orsakade problemen, förnekade dem, motarbetade lösningar men nu kommer med vaga formuleringar om vad som kanske kan göras.

AfDs andra affischnamn pratar om flygplan var dag, Trump om massdeportation, det är vad väljarna vill höra och se, bevisligen.
Att människor tappat förtroende för partier som bidragit till den misslyckade migrations- och integrationspolitiken är förståeligt, men att då landa i slutsatsen att det är en bra idé att stödja partier där det kryllar av företrädare som är mer eller mindre öppet nazistiska är bortom idiotiskt, särskilt i ett land som Tyskland.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att människor tappat förtroende för partier som bidragit till den misslyckade migrations- och integrationspolitiken är förståeligt, men att då landa i slutsatsen att det är en bra idé att stödja partier där det kryllar av företrädare som är mer eller mindre öppet nazistiska är bortom idiotiskt, särskilt i ett land som Tyskland.
Jag tror att man skall fundera mer på varför det är som det är än att oja sig om hur dumma andra är. Sedan skall man fundera på vad man själv kunde och kan göra annorlunda.

Kanske är vissa nazister eller högerextrema eller vad de nu är i ett parti ett litet problem om man drabbats fullt ut av ISIS?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Jag tror att man skall fundera mer på varför det är som det är än att oja sig om hur dumma andra är. Sedan skall man fundera på vad man själv kunde och kan göra annorlunda.

Kanske är vissa nazister eller högerextrema eller vad de nu är i ett parti ett litet problem om man drabbats fullt ut av ISIS?
Det enda jag är övertygad om är att det inte kommer spela någon som helst roll hur mycket bevis eller artiklar jag får dig att läsa - du kommer ändå inte se det problematiska, än mindre ändra åsikt. Du verkar hysa, eller åtminstone ursäkta, åsikter som är betydligt mer extrema än exempelvis SD:s. Rätta mig om jag har fel.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
"Auf der Heide blüht
ein kleines Blümelein
Und das heißt: Erika."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det enda jag är övertygad om är att det inte kommer spela någon som helst roll hur mycket bevis eller artiklar jag får dig att läsa - du kommer ändå inte se det problematiska, än mindre ändra åsikt. Rätta mig om jag har fel.
Jag ser det problematiska, men jag ser det inte lika svartvitt som du. Någon direkt åsikt om AfD har jag inte. De är här nu på grund av att väljare (förmodligen som du, for the record) röstat fram regeringar som släppt in miljontals invandare som det inte fanns något som helst intresse av ta hit från folket, än mindre en plan att integrera (assimilera) dem.

Jag är helt säker på att du inte kommer förstå detta eller se din personliga del i det. Rätta mig om jag har fel.

För övrigt beskrivs ju alla sådana här partier likadant, nämligen nu stod det i en av dina artiklar att just AfD är inte som SD mfl, konstigt - exakt så har vi ju redan hört om just SD, om Sannfinländarna, om den och den och den. Det enda vi inte hört något om är varför alla andra partier lät detta ske.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Att jag har en stark uppfattning om att AfD är ett extremt parti är korrekt uppfattat. Visst kan det finnas positiva aspekter, annars skulle ingen rösta på dem, men när man ständigt rycker ut till deras försvar och utan att kännas vid deras extrema sidor får man nog räkna med att uppfattas som tämligen enögd.

För övrigt kanske man inte skall sympatisera med ett tyskt parti med belagda nazist-kopplingar ifall man nu letar efter moraliska förebilder.
Inte på något sätt så att jag sympatiserar med extremister på vare sig höger- eller vänsterkanten, MEN!! Med tanke på hur mjäkigt och ineffektivt det politiska klimatet och debatten i stort har blivit så vetefan om jag inte skulle rösta på i princip vad som helst, till och med satan själv, om han nu bara kunde lova att återställa någon slags ordning där sunt förnuft får råda. Såpass åt helvete tycker jag att woke-PK-feminazi-BLM-"insert random leftard agenda here"-samhället är. Man måste få kunna ifrågasätta den mentala hälsan hos en person som hävdar att den är en brödrost, det är fan inte hälsosamt att bejaka och förverkliga dennes illusioner och bekräfta dess rätt att stoppa brödskivor i valda kroppsöppningar för att sedan utsöndra dem och hävda att man förhöjt deras värde...

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Jag ser det problematiska, men jag ser det inte lika svartvitt som du. Någon direkt åsikt om AfD har jag inte. De är här nu på grund av att väljare (förmodligen som du, for the record) röstat fram regeringar som släppt in miljontals invandare som det inte fanns något som helst intresse av ta hit från folket, än mindre en plan att integrera (assimilera) dem.

Jag är helt säker på att du inte kommer förstå detta eller se din personliga del i det. Rätta mig om jag har fel.

För övrigt beskrivs ju alla sådana här partier likadant, nämligen nu stod det i en av dina artiklar att just AfD är inte som SD mfl, konstigt - exakt så har vi ju redan hört om just SD, om Sannfinländarna, om den och den och den. Det enda vi inte hört något om är varför alla andra partier lät detta ske.
Så nu är det mitt fel också? Du är verkligen helt otrolig. 🤣

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Inte på något sätt så att jag sympatiserar med extremister på vare sig höger- eller vänsterkanten, MEN!! Med tanke på hur mjäkigt och ineffektivt det politiska klimatet och debatten i stort har blivit så vetefan om jag inte skulle rösta på i princip vad som helst, till och med satan själv, om han nu bara kunde lova att återställa någon slags ordning där sunt förnuft får råda.
Du inser vilken enorm motsägelse det finns i det du skriver?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Du inser vilken enorm motsägelse det finns i det du skriver?
Nej, faktiskt inte. Jag skulle villigt sälja min själ till djävulen om bara sunt förnuft fick råda på jorden, utan influens av religion/woke/extremism/feminism/BLM/sosseri etc. Jag är trött på dumheterna helt enkelt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inte på något sätt så att jag sympatiserar med extremister på vare sig höger- eller vänsterkanten, MEN!! Med tanke på hur mjäkigt och ineffektivt det politiska klimatet och debatten i stort har blivit så vetefan om jag inte skulle rösta på i princip vad som helst, till och med satan själv, om han nu bara kunde lova att återställa någon slags ordning där sunt förnuft får råda. Såpass åt helvete tycker jag att woke-PK-feminazi-BLM-"insert random leftard agenda here"-samhället är. Man måste få kunna ifrågasätta den mentala hälsan hos en person som hävdar att den är en brödrost, det är fan inte hälsosamt att bejaka och förverkliga dennes illusioner och bekräfta dess rätt att stoppa brödskivor i valda kroppsöppningar för att sedan utsöndra dem och hävda att man förhöjt deras värde...
De partier som adresserar de frågor som flest väljare är engagerade i och berörs av på bästa sätt kommer få flest röster. Så ja, därför har vi nog nu sett början på slutet för de partier som inte gör detta. Det är upp till dem att välja frågor, det är inte väljarna som skall byta åsikt.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
De partier som adresserar de frågor som flest väljare är engagerade i och berörs av på bästa sätt kommer få flest röster. Så ja, därför har vi nog nu sett början på slutet för de partier som inte gör detta. Det är upp till dem att välja frågor, det är inte väljarna som skall byta åsikt.
Så är det, och därför är det inte konstigt att partier som massmedia stämplar som extrema går starkt. Folk delar inte Woke-idioternas åsikter helt enkelt, de röstar på alternativen som kämpar emot. Oavsett hur extrema de eventuellt kan anses vara i vissas ögon.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Tillbe vem du vill, så länge hen (titta så politiskt korrekt jag är!!) är för sunt förnuft, vetenskap, kunskap, rättvisa, jämlikhet och generellt välstående för alla levande tänkande varelser så hoppas jag att din tro är välplacerad. Om så vore fallet kunde jorden vara en trevlig plats för alla. Avsaknaden av denna välfärd för alla tyder väl snarast på att gudar antagligen inte finns eller inte vill oss väl...

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...