Storsatsning mot fortkörare på bogan!

Status
Ej öppen för fler svar.

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Och så vitt jag vet så toppar de runt 200km/h... så det är väl bara stå på järnet för dessa fartfantomer som vill komma undan.

De gamla "bubblorna" gick att köra ifrån de toppade strax under 200 km/h, de nya är mycket snabbare :)

Gammal polishelikopter:
Sveriges-forsta-polishelikopter2.jpg

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
då får man ju se till att vara fulltankad på vägen till bogan då..och ge pluggen så man hinner till statoilmacken och tanka innan dom hinner ifatt..:rofl :gnissla

När du är på statoilmacken vill du däremot inte betala med kort. Så du bestämmer dig för att betala kontant istället men bara för att råka ut för vad som hände mig en gång.

Var sådär härligt stressad och behövde skynda mig iväg men kassörskan vägrade att ta emot mina pengar förrän jag tagit av mig hjälmen med dubbla d-ringar :huvet Hon trodde väl att jag tänkte råna henne efter att ha stått i kö i två minuter, tagit av mig handskarna, tagit fram plånboken och höll pengarna i handen. :3freak

Om det inte varit för att skylten satt på hojen så skulle man väl ha reagerat annorlunda.

-Ta av dig hjälmen annars får du inte betala
-Nehepp, hej då! :rofl

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
De gamla "bubblorna" gick att köra ifrån de toppade strax under 200 km/h, de nya är mycket snabbare :) ]

Hmm, glöm inte att ta med vindhastigheter när vi prata om helikoptrar!
De har 160km/h i luften. Har de 30km/h i motvind så går det 130km/h : )

Dvs, blir ni jagade av polishelikopter kör i motvind = )

Nicotin

Guest
När du är på statoilmacken vill du däremot inte betala med kort. Så du bestämmer dig för att betala kontant istället men bara för att råka ut för vad som hände mig en gång.

Var sådär härligt stressad och behövde skynda mig iväg men kassörskan vägrade att ta emot mina pengar förrän jag tagit av mig hjälmen med dubbla d-ringar :huvet Hon trodde väl att jag tänkte råna henne efter att ha stått i kö i två minuter, tagit av mig handskarna, tagit fram plånboken och höll pengarna i handen. :3freak

Om det inte varit för att skylten satt på hojen så skulle man väl ha reagerat annorlunda.

-Ta av dig hjälmen annars får du inte betala
-Nehepp, hej då! :rofl

jag har tankat och slängt över ngr hundra och så dragit..alla medel är ok om man har brådis..:rofl

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Finns ju men vissa lär sig aldrig var de skall lägga trådarna.

det har du fan rätt i (aldrig sett det innan), varför flyttar inte moderatorerna alla sånna här trådar dit då?

är ju likadant i film & bild forumet, tjockfullt med trådar där folk bara lagt sig i diket och dratt av 1000 bilder på random hojar på dom här två vägarna.

sorry om jag låter cynisk men för nån som bor på andra sidan landet är det här helt ointressant.

kan tänka mig vilken respons jag skulle få om jag startade tråd efter tråd om nån vägsnutt utanför skene tex -> :fatta!

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Känns som det här skulle vara den ultimata utmaningen för Ghost Rider ;)

Det kanske har gått omärkt förbi men han har "lagt av" och fått insikt (vad jag förstår) i vilka konsekvenser det fått/fick och framför allt hur det påverkat andra = starkt gjort enl. mig! :tummenupp

// Niklas

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Hört talas om raka motorvägar?

Men nej, jag tänker inte börja försöka försvara de som kör ifrån snuten, det får de som håller på med göra själva. Men jag har i alla fall hört att det går alldeles utmärkt att köra ifrån polishelikopter.

Sist jag hörde om det var det en kille som gjorde mellan umeå-skellefteå(stor fin väg) och jag vet att han körde ett turbo-preppad R1 så helt enkelt är det absolut inte!

Personligen skulle jag inte prova att köra ifrån en helikopter! Hur vet man att den är efter en då man inte hör speciellt bra och att åka och titta upp känns inte realistiskt?

Sen är det ju faktiskt så att helikoprar drar rätt hyggligt med bränsle även dom och kan inte flyga hur länge som helst!

Sen som hälften har skrivit så finns det faktiskt andra vägar i regionen!

Dock ska utsocknes inte döma ut intresset för dessa vägar om de inte åkt dom! En kurvig väg i norrland är ofta inte riktigt samma sak som en kurvig väg i mellan/södra sverige plus att beläggningen 99ggr av hundra är mkt bättre!

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Hört talas om raka motorvägar?

Men nej, jag tänker inte börja försöka försvara de som kör ifrån snuten, det får de som håller på med göra själva. Men jag har i alla fall hört att det går alldeles utmärkt att köra ifrån polishelikopter.
Sedan när blev bogan en rak motorväg? :rolleyes:

Vidare finns det något som heter radio.. Poliser är frekventa (haha) användare av dessa.:3freak

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Det kanske har gått omärkt förbi men han har "lagt av" och fått insikt (vad jag förstår) i vilka konsekvenser det fått/fick och framför allt hur det påverkat andra = starkt gjort enl. mig! :tummenupp

// Niklas

ja det var starkt av honom. Riktig förebild, 4 filmer innan man får insikt :rolleyes:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Sedan när blev bogan en rak motorväg? :rolleyes:

Vidare finns det något som heter radio.. Poliser är frekventa (haha) användare av dessa.:3freak

Ok, skall vi fortsätta det hypotetiska snacket om att köra ifrån dem då...
Jovisst, bogan är långt ifrån rak, men när du är klart med bogan så har du motorväg/led som leder ganska rakt till E18...

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

// Niklas

Mm.. Eller hur.. Om man ifrågasätter GR eller vad han gjort så försvarar han det fortfarande oavsett om han spelar in fler filmer eller inte.

fast fängelse för vårdslöhet i trafik och en ålder på 40+ kanske "omvänt" honom. Men jag tvivlar. Det verkar snarare vara något felknullat redan från början.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Och så vitt jag vet så toppar de runt 200km/h... så det är väl bara stå på järnet för dessa fartfantomer som vill komma undan.

tackvare att fågelvägen är mycket kortare så helikoptern snabbare

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Jag tycker mest det är tråkigt att GR har lagt av. Underhållande och roliga filmer! Det får en att dra på smilbanden ordentligt. Och så är han duktig på att köra :Bugar

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Ok, skall vi fortsätta det hypotetiska snacket om att köra ifrån dem då...
Jovisst, bogan är långt ifrån rak, men när du är klart med bogan så har du motorväg/led som leder ganska rakt till E18...
Jag påpekade bara den uppenbara felaktigheten i det du skrev. Ta det inte så hårt :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag påpekade bara den uppenbara felaktigheten i det du skrev. Ta det inte så hårt :tummenupp

Tar det inte särskilt hårt... och det var ingen felaktighet. Tänkte snarare att man kör på Bogan och får snutjag, när det är uppenbart är man i stort sett klar på bogan redan som det är och alltså ute på rak fin motorväg.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Mm.. Eller hur.. Om man ifrågasätter GR eller vad han gjort så försvarar han det fortfarande oavsett om han spelar in fler filmer eller inte.

fast fängelse för vårdslöhet i trafik och en ålder på 40+ kanske "omvänt" honom. Men jag tvivlar. Det verkar snarare vara något felknullat redan från början.

När åkte han dit?!

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Aprilia RSV Mille
Det är ju knappast förvånande att lokalbefolkningen tröttnat inte bara på busåkande MC, utan även sportbilar som leker bankörning.

Än mer löjeväckande är det såklart när "folk" filmar busåkandet i 150 km/h på Bogesund och lägger ut på nätet.

Som redan sagts: Det finns andra roliga vägar än Bogesundsvägen. Förvisso är det väldigt trevligt att åka till Vaxolm och luncha en fin sommardag.

Jag tycker mest det är tråkigt att GR har lagt av. Underhållande och roliga filmer! Det får en att dra på smilbanden ordentligt. Och så är han duktig på att köra :Bugar

Killen är ju helt omdömmeslös och borde buras in samt fråntas hojen.

Ibland undrar jag om den mentala åldern i kanalen är mer än 13-14 år?

Har du någon gång funderat på vad han, ehuru potentiellt, utsätter sina medtrafikanter för?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...