Stort jordskalv i asien.

Status
Ej öppen för fler svar.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
den här tråden är till för att ventilera, vi som är drabbade och inte har sovit på många timmar (jag har varit vaken i 3 dygn) är knappas intresserade av att läsa hur ni ska banna folk hit och dit, ska detta fortsätta kommer jag be Swedie att stänga tråden och vi som behöver prata av oss ang detta kan göra det via PM, tänk efter i stället och stötta oss drabbade ni som vill, vill ni inte det så tycker jag inte ni ska sriva i tråden från och med nu, jag är jävligt besviken hur denna tråd har urartat

Ett stort tack till Rejvis som skickade ett mess och frågade hur jag mår, TACK manen du har varit ett stöd i skiten

sätt gärna in några kronor på någon hjälporganisation

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det här är den lägsta tråden i SHs historia.

Patetiska politiska poänger blandat med lite rasseblöjsnack och personangrepp. Fy fan.

Ni som vet att ni skrivit massa ovidkommande skit kan väl bara ta bort era egna inlägg så att tråden kan få hållas ren? Alla är väl vuxna här, det skall väl inte behövas en moderator för att få detta att fungera?

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
t-rex skrev:
Det här är den lägsta tråden i SHs historia.

Patetiska politiska poänger blandat med lite rasseblöjsnack och personangrepp. Fy fan.

Ni som vet att ni skrivit massa ovidkommande skit kan väl bara ta bort era egna inlägg så att tråden kan få hållas ren? Alla är väl vuxna här, det skall väl inte behövas en moderator för att få detta att fungera?

bra sagt

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har last igjenom hela tråden nu och mycket av den samma trøghet som ni svenskar har upplevt från regjeringen har norskar med våran regjering. Jag iaf tycker man måste bruka ord som skandal och kriminella handlingar for at beskriva hur våra regjeringar har hanterat den her extrema katastrofen. Mina tankar går till dom som har mistat eller har saknade anhøriga och jag hoppas at så många som møjligt får goda nyheter snart. For dom som har mistat nogon hoppas jag at deras venner tar godt vara på dom och støder dom gjennom den tunga tid som kommer.

Mvh. Ronny :(

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Halvfulla plan på väg. 2st 737-or som tar 150 pers har endast 70 resp 26 passagerare ombord. "...ingen viste att planen fanns där" :confused:

källa: text-tv

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
#Olsson# skrev:
Halvfulla plan på väg. 2st 737-or som tar 150 pers har endast 70 resp 26 passagerare ombord. "...ingen viste att planen fanns där" :confused:

källa: text-tv

Hörde oxå det på TV. Det är mkt illa, kommunikationen verkar brista ordentligt!
Fanns det inte massor med Svenskar som väntade på flygplatsen?

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Trango_B skrev:
Hörde oxå det på TV. Det är mkt illa, kommunikationen verkar brista ordentligt!
Fanns det inte massor med Svenskar som väntade på flygplatsen?

Detta kanske har varit uppe innan men i.a.f lite pengar som kommer till nytta:

" Sverige avsätter inledningsvis 500 miljoner kronor till bistånd i de drabbade länderna i södra Asien, enligt ett pressmeddelande från utrikesdepartementet. Insatserna hanteras via Sida. I första hand kommer pengar att gå till olika FN-organ, Internationella Röda Korset, Räddningsverket och svenska frivilligorganisationer. TT "

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Kan någon förklara detta för mig :confused:

Satt och läste en artikel på aftonbladet angående evakueringen med ambulansflyg.

Detta stod i artikeln

Bårutrustningen är bara godkänd för att användas i MD80, som flygplansmodellen heter. Man undersökte först möjligheten att använda sig av större flygplan med större räckvidd, men då hade det krävts särskild dispens.

Ehmm, dispens? Varför ens bry sig om en dispens i en situation som denna?

Här är hela artikeln http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,582432,00.html

dispens [disp'an:s (el. -'ang:s)] dispensen dispenser noun
befrielse från en skyldighet; tillstånd från myndighet att avvika från gällande lag
hum hum :va

Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
The-PatriX skrev:

Visst kan man köra rock'n roll men av tradition så gör man det inte.
Skälet är att värdet är så stort att agera enligt kraven från flygplanstillverkare, FAA, Luftfartsinspektionen, ICAO etc. Om ett land börjar tumma på internationella säkerhetsregler och internationella lagar så faller länder samman. Ett direkt resultat kan bli att länder i världen vägras tillträde till deras luftrum. Det har redan skett. T ex USA har en lista på bolag som vägras in p g a bristande säkerhet och framförallt på dess regeringar som inte anses ha kontroll över bolagen, skötsel, rutiner etc. Vad som sedan sker i förlängningen med ekonomi etc kan man lätt spekulera i.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
The-PatriX skrev:
Kan någon förklara detta för mig :confused:

Satt och läste en artikel på aftonbladet angående evakueringen med ambulansflyg.

Detta stod i artikeln

Bårutrustningen är bara godkänd för att användas i MD80, som flygplansmodellen heter. Man undersökte först möjligheten att använda sig av större flygplan med större räckvidd, men då hade det krävts särskild dispens.

Här är hela artikeln http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,582432,00.html

dispens [disp'an:s (el. -'ang:s)] dispensen dispenser noun
befrielse från en skyldighet; tillstånd från myndighet att avvika från gällande lag
hum hum :va

Som vanligt i aftonhoran så förklarar de inte heller vad dispensen gäller, vilket gör det omöjligt att bilda sig en uppfattning om det är allvarligt eller inte men som lätt gör redan upprörda människor ännu mer upprörda. Men jag skulle kunna tänka mig att flygsäkerhet är nyckelordet.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
TERMINATOR skrev:
måste säga fy fan va stort av Volvo, jag är helt stum :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Och jag som jobbar på ERICSSON kan för en gångs skull känna mig STOLT!! Har ett bra tag varit lite nervös över att företaget inte gjort något, som dom nu har gjort.

:tummenupp för ERICSON och VOLVO!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Denna tråden är så besudlad med skit att jag stänger tråden.

hoppas anhöriga finner ro och ser sina nära snart igen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...