Strängnäs-åkar-tråden

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Jo det slutar väl att man sitter i den tråden som alla andra :p Japp! Inte omöjligt Eataz, körde en helsvart 625'a, nu har jag dock satt på orange sidoplast men annars är allt svart!

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Tråden är väl rätt död egentligen :p Eidolon hänger mest uppåt Sthlm nu och jag tycker att man mest ser glidare eller gubbar när man är ute.

Kan eventuellt ha mött dig någon gång för några veckor sen Konkey, kör en svart Ktm 990 Adventure R.

Antar att jag tillhör "gubbarna" då... :dummer

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
TJENARE GUBBAR!

Någon som är aktiv på SH och boende i eller närheten av Strängnäs, kanske sugen på att åka? Jag tog kortet i slutet av Maj och brukar åka ganska ofta.

Förövrigt så verkar det vara en ganska död tråd. Försök att få igång den så man inte behöver hänga i Tälje-tråden :krama

Jag är på, mitt problem brukar vara att en massa annat tar ens tid, du vet hundar, ungar, hus, JOBB....

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Jo det slutar väl att man sitter i den tråden som alla andra :p Japp! Inte omöjligt Eataz, körde en helsvart 625'a, nu har jag dock satt på orange sidoplast men annars är allt svart!

Var det du som stannade och sparkade undan nå skit utanför hemglass på vägen igår då? :tungan Var en orange-svart ktm 625/640 som gasade friskt, sen mötte vi en till 640 prestige efter några 100 meter. Jag hade väskor på hojen.

neontetra

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2013
Hoj
gsxr750 -90 xr650l -93
OK, jag våldför mig på strängnääs tråden, :fyllisar men finns något gemensamt grussmisk planerat? om nej, vad sägs om augusti?:yoparty

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Eataz! Det var jag. En stor tomkartong, polaren mötte mig senare i motsatt färdriktning! Hans prestige :p jag har precis flyttat, haft fullt upp :/ åkte några varv i strängnäs igår mellan 8-21? Blir om någon dag igen. Snart klar med det mesta :p

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Hej på er! Varit ute och åkt två omgångar idag. Efter första så frågade grannen om jag var ute och buskörde (har tappat plåten). Ligger inne i stan eller på de större vägarna mot solberga. Åkte som längst bort till Arboga/Göteborg rondellen och rundade den. Bör vara mellan den rondellen och Campus! På någon väg ;) bara börja leta! Kommer faktiskt inte ihåg reg.nr :p

Inteno

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2012
Hoj
KTM Duke 125 -11
Fan ingen som vill åka med en 17-årig pöjk någon gång på en 125a? Brukar åka med farsan men har kör så jäkla sakta å nu har han bytt upp sig till en ännu gubbigare hoj en victory cross country. Så om någon är sugen på att åka skriv här eller skicka ett pm!

Hade gött!

Och btw konkey skall hålla utkik efter din plåt! ;)

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Inteno, kanske ses på vägarna någon gång! Vad kör du? :p min KTM är svart med orange/svarta sidokåpor! Har även så att den blir helsvart men för tillfället är främre sidorna orange. Jo hitta min plåt! "FJS 555" tror faktiskt att den är på någon mindre väg runt "centrum".

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Härligt sportis! Jag avslutade dock mitt medlemskap hos fb förra veckan. Kanske skapar ett nytt för "intressant reklam" samt grupper. Orkar inte med allt bullsh*t där :p ser ändå inget av det man är intresserad av när man har 300-400 vänner.. är det Strängnäsfolk eller någonstans i närheten?

JayGay

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2011
Hoj
Suzuki Sv650s
Tjenare Konkey,

Första gruppen Sportis länkar till är "MC-Grupp Eskilstuna". Vi är merparten folk som bor i Eskilstuna/Strängnäs trakterna men även en hel del Västmanlandsfolk då vi hänger mycket ihop med andra gruppen Sportis länkade till, "Tisdagsturen 18:30 Mac Donalds Köping/övriga samkörningar".

Vid bra väder så brukar vi i åka till Westerqvarns träffarna på måndagar för lite fika och sedan dra ut på en 10-20mils touring efteråt. Vanligtvis samling vid Statoil Västerled i Eskilstuna 16.45 och avfärd mot Westerqwarn vid 17.15.

Tisdagar och åter igen vid bra väder så brukar vi hänga med maffian från Köping på deras touring.
Då samlas vi runt 17.30 vid Statoil Västerled i Eskilstuna och rullar ungefär 17.45 för att hinna till Köping.

Det är glatt gäng med allt från erfarna bombpiloter till nybörjare som samlas på dessa resor så alla är välkomna. :)

/Mvh Jimmy (admin i Mc-grupp Eskilstuna)

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Tjenare Konkey,

Första gruppen Sportis länkar till är "MC-Grupp Eskilstuna". Vi är merparten folk som bor i Eskilstuna/Strängnäs trakterna men även en hel del Västmanlandsfolk då vi hänger mycket ihop med andra gruppen Sportis länkade till, "Tisdagsturen 18:30 Mac Donalds Köping/övriga samkörningar".

Vid bra väder så brukar vi i åka till Westerqvarns träffarna på måndagar för lite fika och sedan dra ut på en 10-20mils touring efteråt. Vanligtvis samling vid Statoil Västerled i Eskilstuna 16.45 och avfärd mot Westerqwarn vid 17.15.

Tisdagar och åter igen vid bra väder så brukar vi hänga med maffian från Köping på deras touring.
Då samlas vi runt 17.30 vid Statoil Västerled i Eskilstuna och rullar ungefär 17.45 för att hinna till Köping.

Det är glatt gäng med allt från erfarna bombpiloter till nybörjare som samlas på dessa resor så alla är välkomna. :)

/Mvh Jimmy (admin i Mc-grupp Eskilstuna)

Härligt! Eskilstuna är rimligt avstånd. Åker gärna inte 10 mil för att möta upp folk ;) kanske ses någon gång! Vad åker ni för typ av vägar på era resor?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag vågar svara för båda grupperna här;) Mestadels mindrel landsvägar 70-80 km(skyltfart då ;), flesta mycket motardvänliga, sen givitvis asfaltsvägar, och vägar med mycket tjälskott eller andra brister undvikes. Vi i Köping kör ju även mindre landsvägar med även mötande körfält, tänker på vägar upp mot Otikrog och mot Skinnskatteberg över uttersberg, och landsvägen från Norberg mot Salbohed, lite som väg 214 om du åkt den(mellan Eskilstuna och Julitakorset)? Men fungerar med motard också.

Köping så samlas vi 18:00 till 18:30(fri tid där emellan) men 18:30 brukar vi rulla iväg och det är vid Mac Donalds i Köping tisdagar vid fint väder :D

Last edited:

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Körde du en blå hoj? Jag åkte in bakom en hoj i rondellen innan rakan förbi "GB" i riktning mot Solberga. Tog av och vände in mot stan i nästa rondell :p

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring