Strängnäs-åkar-tråden

Linus F

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
hehe. Viktigt med avstånd.:tummenupp va du bara och gled runt i stränkan eller? Själv drog ja en sväng till strängnäs sen mariefred- stallarholmen. :D

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Jasså! Jo jag tog en kortis. Blev så jävla sugen på att åka, tankade den också. Hojen går rätt dåligt. Får springa igång den om man stänger av den, startar oftast på första om den får stå i 24H, elstarten är helt död... massa elfel. Ska lämnas in på Mör i Tälje på Onsdag. Är inne och jobbar på Scania så tar hojen med mig då :p när jag får tillbaks den kanske man vågar åka lika långt som dig ;) eller en samåkning.. vem vet!

Linus F

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Ok det låter surt.. Får hoppas du får ordning på den. Annars kan jah rekomendera KW Service i vansö:tummenupp Fan nu fick jag ju användning för det oxå KTM (Kuta Tanka Mecka) :crash

Men en körning ihop när det passar vore trevligt, :hihi

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Jo besökt Claes (felstavat)? På KW, 2 månader väntetid dock... Mör hade 2 veckor om jag inte minns fel! Jo, jag var lycklig när det endast var "Kicka Tjugo Minuter". Knappt så det funkar när den är sur! Men det löser sig nog :) går som en klocka när jag får tillbaks den.

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Får hoppas på det. Mör ska tydligen inte ta in fler hojar nu. De planerar väl semester. De jobbar tydligen på annat ställe så verkstaden är tom fram tills nästa vecka :/ lämnar in den på Onsdag ändå.

Linus F

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Ok, Brukar va ett gäng här från stallarholmen som åker på onsdagar. Samling på fiket kl 18:00. Brukar va lite blandade åldersgrupper och hojjar, Jag har vell varit med nån gång. Om du inte har nått att göra nån onsdag. :va

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Jo varför inte :p får se när, mycket att göra. Nyligen flyttat och hojen blir jag av med nu på Onsdag :( men en annan kanske!

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Ok, Brukar va ett gäng här från stallarholmen som åker på onsdagar. Samling på fiket kl 18:00. Brukar va lite blandade åldersgrupper och hojjar, Jag har vell varit med nån gång. Om du inte har nått att göra nån onsdag. :va

Tja, jag bor i Stallarholmen och har missat detta helt. Menar du att ni träffas vid Printz i Gula Huset?

/Johan

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Hej.

Jag försöker leka reseledare inför årets Mälaren runt. Vi är ett gäng som åker ihop, vi samlas vid OK på Markörvägen i Strängnäs för avfärd vid 10.00. Den grova planen är att åka motströms upp mot Nykvarn för att sitta där och fika och kolla på hojar ett tag för att sedan flyta med. Lunch i Västerås. I Enköping vänder jag troligen hemåt efter att ha kollat in alla hojar, andra brukar fortsätta till Stockholm för att fulborda varvet.

/Johan

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
1290 Superduke R -15
Hade följt med men jag och två motardkollegor samt vänner möts i Solna ;) bör dock inte finnas brist på hojar att följa med! :D

Inteno

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2012
Hoj
KTM Duke 125 -11
Hej.

Jag försöker leka reseledare inför årets Mälaren runt. Vi är ett gäng som åker ihop, vi samlas vid OK på Markörvägen i Strängnäs för avfärd vid 10.00. Den grova planen är att åka motströms upp mot Nykvarn för att sitta där och fika och kolla på hojar ett tag för att sedan flyta med. Lunch i Västerås. I Enköping vänder jag troligen hemåt efter att ha kollat in alla hojar, andra brukar fortsätta till Stockholm för att fulborda varvet.

/Johan

Jag skulle jätte gärna vilja hänga på! Är 17 år och åker 125a, så säg till om ni inte vill ha någo långsam en med er för den gör bara 105! ;)

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Jag skulle jätte gärna vilja hänga på! Är 17 år och åker 125a, så säg till om ni inte vill ha någo långsam en med er för den gör bara 105! ;)
Är väl bara att du hänger med så gott det går! Brukar ju gå i rätt lagom fart när det är så mkt hojar, fast så fort det öppnar upp och blir motortrafikled eller större landsväg så ligger nog endel på lite. Då kan det bli svårt att hålla ihop gruppen också, men det är sånt man får räkna med.

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR

Klart du ska haka på! Mälaren runt är SM i kökörning hur som helst. Körningen i sig är inte särskilt upphetsande, men det är en kul tillställning och en bra anledning att träffa polarna för att snacka skit och dricka kaffe. :tummenupp

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02

Självklart ska du med! Som sagt så är nog snitthastigheten ca 0,5 km/h.. Dyk upp vid OK i Strängnäs strax före 10. Utrusta dig med kaffetermos och fika. Välkommen!

/Johan

Inteno

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2012
Hoj
KTM Duke 125 -11
Självklart ska du med! Som sagt så är nog snitthastigheten ca 0,5 km/h.. Dyk upp vid OK i Strängnäs strax före 10. Utrusta dig med kaffetermos och fika. Välkommen!

/Johan

Då dyker ja upp! Hoppas på bra väder också å hoppas att den förbannadr hojjen håller hela vägen! Vore även bra om jag kunde "hänga" med dig under dagen, dvs att följa efter dig lite mer då det är första gången de blir en sådan lång resa och att jag kan hänga på dig när du vänder hemåt!

Mvh Johannes

Last edited:

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Då dyker ja upp! Hoppas på bra väder också å hoppas att den förbannadr hojjen håller hela vägen! Vore även bra om jag kunde "hänga" med dig under dagen, dvs att följa efter dig lite mer då det är första gången de blir en sådan lång resa och att jag kan hänga på dig när du vänder hemåt!

Mvh Johannes

Blir bra. Nu hoppas jag bara på att vädret ska hålla sig i skinnet.... :4skrika

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha