Hejsan Alla!
Det är så att jag ska ha uppkörning (A - utan begränsning) 23/8 i Eskilstuna men den hojen jag övningskör med just nu är långt ifrån effekt- och cm3kraven..
Men jag hade tänkt att köpa en mc i dagarna nu å har då lite frågor angående det. Jag har ingen som helst vana av någon hoj förutom en Honda CB 250 och Yamaha DT50, därför jag tänkte fråga folk som vet en hel del mer
Tittade på en streetfighter 750cm3 igår. Den föll mig direkt i smaken, men frågan är. Är de lätta att köra? Vill inte upptäcka efteråt att lågfartsprovet är en mardröm med en sådan..
Är dessutom intresserad av Kawasaki ZX9R, men då har jag fått för mig att en hoj med kåpor har mindre styrutslag å därför blir svårare att manövrera på tex lågfartsbanan..
Sen så finns ju alltid alternativet att hyra en "uppkörnings-MC" för 900kr dagen innan å träna hela natten för att sedan köra upp på den. Men det är absolut sista alternativet, vill hellre köra upp med MIN MC
Tack på förhand!!!
/Peter
Det är så att jag ska ha uppkörning (A - utan begränsning) 23/8 i Eskilstuna men den hojen jag övningskör med just nu är långt ifrån effekt- och cm3kraven..
Men jag hade tänkt att köpa en mc i dagarna nu å har då lite frågor angående det. Jag har ingen som helst vana av någon hoj förutom en Honda CB 250 och Yamaha DT50, därför jag tänkte fråga folk som vet en hel del mer
Tittade på en streetfighter 750cm3 igår. Den föll mig direkt i smaken, men frågan är. Är de lätta att köra? Vill inte upptäcka efteråt att lågfartsprovet är en mardröm med en sådan..
Är dessutom intresserad av Kawasaki ZX9R, men då har jag fått för mig att en hoj med kåpor har mindre styrutslag å därför blir svårare att manövrera på tex lågfartsbanan..
Sen så finns ju alltid alternativet att hyra en "uppkörnings-MC" för 900kr dagen innan å träna hela natten för att sedan köra upp på den. Men det är absolut sista alternativet, vill hellre köra upp med MIN MC
Tack på förhand!!!
/Peter