Streetfighters Stockholm

Status
Ej öppen för fler svar.

Skuggan

Guest
Tröjor!!!!!!

Nu mina herrar kan ni beskåda förstasidan i tråden för att se hur ni beställer en alldeles egen SFS tröja :yoparty
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tänkte att det vore kul ifall man presenterade sig lite och la upp eventuellt nån bild på sin hoj och även på sig själv ifall man är tillräckligt snygg.
Berätta gärna vad ni vill få ut av klubben eller liknande.

Då börjar jag då så får ni andra gärna hänga med.

Jag är då en snubbe på snart 24år, bor norr om Stockholm i en liten ort som heter Kungsängen. Har inte kortet än i handen men fixat teorin och ska piska uppkörningen direkt när tillfället ges att jag ska köra upp. Ju tidigare ju bättre då jag inte vill missa våra träffar.
Detta är min första gatuhoj, och även mitt första streetfighter bygge. Just därför lägger jag inte ner så där jätte mycket vikt på att få den för snygg, för jag vill kunna köra och lära mig utan att vara rädd för att göra misstag. Inte lätt ifall jag får en för snygg hoj, liksom vurpa första man gör när den är klar.
Därför byggs det sakta men säkert, mest för att det är kul och ha nåt att driva tiden med under vintern.

Varför jag tycker det är kul att vara delaktig i en sådan klubb är för att träffa människor som delar denna intresse för motorcyklar som jag gör. Att hjälpa varandra med allt som kan tänkas inom streetfighter byggen, tips och råd. Kunna visa upp mitt/mina byggen samt se andras, helt enkelt lära sig av varandra. Och det roligaste åka tillsammans.

Min hoj står i ett litet utrymme (går inte att ta bra kort då. Samt inte 100% klar än men bjuder ändå på ett kort på min skönhet.

visabild.php
 

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Hoj lös
Tänkte att det vore kul ifall man presenterade sig lite och la upp eventuellt nån bild på sin hoj och även på sig själv ifall man är tillräckligt snygg.
Berätta gärna vad ni vill få ut av klubben eller liknande.

Då börjar jag då så får ni andra gärna hänga med.

Jag är då en snubbe på snart 24år, bor norr om Stockholm i en liten ort som heter Kungsängen. Har inte kortet än i handen men fixat teorin och ska piska uppkörningen direkt när tillfället ges att jag ska köra upp. Ju tidigare ju bättre då jag inte vill missa våra träffar.
Detta är min första gatuhoj, och även mitt första streetfighter bygge. Just därför lägger jag inte ner så där jätte mycket vikt på att få den för snygg, för jag vill kunna köra och lära mig utan att vara rädd för att göra misstag. Inte lätt ifall jag får en för snygg hoj, liksom vurpa första man gör när den är klar.
Därför byggs det sakta men säkert, mest för att det är kul och ha nåt att driva tiden med under vintern.

Varför jag tycker det är kul att vara delaktig i en sådan klubb är för att träffa människor som delar denna intresse för motorcyklar som jag gör. Att hjälpa varandra med allt som kan tänkas inom streetfighter byggen, tips och råd. Kunna visa upp mitt/mina byggen samt se andras, helt enkelt lära sig av varandra. Och det roligaste åka tillsammans.

Min hoj står i ett litet utrymme (går inte att ta bra kort då. Samt inte 100% klar än men bjuder ändå på ett kort på min skönhet.

visabild.php
Stackars gröna faran,står och längtar till våren och husses mc kort:(
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Tänkte att det vore kul ifall man presenterade sig lite och la upp eventuellt nån bild på sin hoj och även på sig själv ifall man är tillräckligt snygg.
Berätta gärna vad ni vill få ut av klubben eller liknande.

Då börjar jag då så får ni andra gärna hänga med.

Jag är då en snubbe på snart 24år, bor norr om Stockholm i en liten ort som heter Kungsängen. Har inte kortet än i handen men fixat teorin och ska piska uppkörningen direkt när tillfället ges att jag ska köra upp. Ju tidigare ju bättre då jag inte vill missa våra träffar.
Detta är min första gatuhoj, och även mitt första streetfighter bygge. Just därför lägger jag inte ner så där jätte mycket vikt på att få den för snygg, för jag vill kunna köra och lära mig utan att vara rädd för att göra misstag. Inte lätt ifall jag får en för snygg hoj, liksom vurpa första man gör när den är klar.
Därför byggs det sakta men säkert, mest för att det är kul och ha nåt att driva tiden med under vintern.

Varför jag tycker det är kul att vara delaktig i en sådan klubb är för att träffa människor som delar denna intresse för motorcyklar som jag gör. Att hjälpa varandra med allt som kan tänkas inom streetfighter byggen, tips och råd. Kunna visa upp mitt/mina byggen samt se andras, helt enkelt lära sig av varandra. Och det roligaste åka tillsammans.

Min hoj står i ett litet utrymme (går inte att ta bra kort då. Samt inte 100% klar än men bjuder ändå på ett kort på min skönhet.

visabild.php


Kungsängen, då är vi ju grannar. Jag bor i Kallhäll:tummenupp
presentation kommer snart,jag ska försöka få in lite bilder på min pimpning av hojen
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ja det är nära, hinner inte ens lägga i tvåan så har jag susat förbi kallhäll :hojbusa
 

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Ja va trevligt med en presentation!
Jag är en norrlänning på 27 år som bosatt sig på södermalm, färdig ingenjör om ett par veckor (äntligen för fan! :banana). Har några hojpolare i stan men ingen som kör fighter så jag välkomnar idén med en sf klubb, kul att träffa likasinnade för lite inbördes beundran, nya vänner och buskörning.

Min fighter har varit ett tidvis rullande (men mestadels liggandes i lådor p.g.a tidsbrist :rolleyes: ) projekt under ca 2 år men jag hoppas att den äntligen blir klar till sommaren. Det är en gsxr1100 -92 som just nu får smaka på svetsen en del. :D (hmm hittade bara en bild som är fullkladdad med linjer... men så ser den ut just nu iaf)
Har även en kawa z400 -77 som är ombyggd för att likna en flat track racer, den pruttar jag omkring på för att stilla min abstinens medans gixxern byggs iordning.

och vem är du?
 

Bifogat

  • line.jpg
    line.jpg
    69.8 KB · Visningar: 77
  • asa906.jpg
    asa906.jpg
    48.2 KB · Visningar: 74
Last edited:

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Fan va skönt att loggan e klar!!! :pannkyss
Jag kan leva med den och tröjor kommerbeställas! :yoparty

Nu kan vi koncentrera oss på vad vi ska itta på för kul i sommar.

Ska försöka fixa en liten presentation av mig och mitt budgetbygge snart.
 

Skuggan

Guest
Fan va skönt att loggan e klar!!! :pannkyss
Jag kan leva med den och tröjor kommerbeställas! :yoparty

Nu kan vi koncentrera oss på vad vi ska itta på för kul i sommar.

Ska försöka fixa en liten presentation av mig och mitt budgetbygge snart.

Det skall bli kul att se vad man kan göra med en CBR 600 :tummenupp
 

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Det skall bli kul att se vad man kan göra med en CBR 600 :tummenupp

Ambitionen finns att göra hur mycet som hellst... och idéer är det ingen brist på... men kunnandet (lär mig efter hand) och tiden sätter käppar i hjulen (hjulen håller fö å att få polerade kanter).
Låg budget är det som gäller här :arsele så det får bli egna lösningar på mycket och uppdateringar vartefter...
Besiktigades iaf UA som figter förra sommarn :tuttar
 

Skuggan

Guest
Ambitionen finns att göra hur mycet som hellst... och idéer är det ingen brist på... men kunnandet (lär mig efter hand) och tiden sätter käppar i hjulen (hjulen håller fö å att få polerade kanter).
Låg budget är det som gäller här :arsele så det får bli egna lösningar på mycket och uppdateringar vartefter...
Besiktigades iaf UA som figter förra sommarn :tuttar

Har du några bilder?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Kom igen nu, fler presentationer.

Skuggan skriv en du kanske folk slutar vara så blyga.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag e åldringen i gänget, 40 bast. Har kört hoj sen jag var 18 år förutom några upphåll då mina grabbar var små. Ja bor i Kallhäll. I höstas bytte jag upp mig från en 750 till en Z1000, jag köpte den i helt orginalskick och hann bara köra 20 mil innan jag ställde av den så jag är jävligt sugen på att få plocka ut den igen. jag har lite ideér hur jag vill att den ska bli färdig. men mina kunskaper är rätt begränsade, och jag har inget garage att jobba i. Men så fort det blir lite varmare rullar jag ut den och sätter igång med förvandlingen. Jag tycker det ska bli kul att vara ett gäng och ut o sammåka, sen är det kul att bara träffas och kolla varandras hojar för att få lite ideér.Jag har åkt några gånger med långsamma gruppen på Lördagar och det är jävligt sköna grabbar o tjejer. Jag brukar även vara på Lunda på Tisdagskvällarna och kolla på stuntningen. Barkarby/Bromma kvällarna med race missar jag aldrig. Jag är en total putsbög som kan gnida på hojen i en hel dag, och provar fram vilka vaxer som är bäst och vilket putsmedel som glänser mest. Jag försökte ladda upp lite bilder på vad jag håller på med just nu, men dom va tydligen för stora. Jag återkommer med dom när jag fixat till dom
 

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Har du några bilder?

Riktigt dåligt med bilder faktiskt. Så här såg den ut i sommras (bortsett från dämparen som jag bara provmonterat efter sommaren (ordentligt ditsatt med SILVERTEJP :tuttar ).

Nu står den utan hjul och :arsele är strippad. Skissaar på både kylarvingar och ny röv, men vi får se vad tiden räcker till (e trotts allt småbarns förälder). Har en gammal CBR600 race bakdel som blir plan B om jag inte lyckas/hinner tillverka egen.
 

Bifogat

  • CBR600-SF.jpg
    CBR600-SF.jpg
    60.5 KB · Visningar: 105

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Vem är jag

Som tidigare , kul med lite presentationer:tummenupp

Uppvuxen i dalarna har alltid haft mc intresse.
Bor i Hölö. Sydligaste stockholms delar.
Kört hoj i hela livet både i skog och på väg. (Bara på skoj nivå).
Har idag en R1:a har innan prövat SM , Kul men inget för mig på väg.
Sen har jag haft min pärla en Gsx1100R 92:a i 11-12 år som jag sålde iväg i våras. Kul med lite nytt mellan bena:D .
Nuvarande hoj är absolut ingen pärla men den går bra, har tröttnat på att putsa å tvätta å dona, jag vill åka och leka..
Sen är det skönt att inte behöva vara så jävla rädd om prylarna..
Håller på (ska snart börja) att pimpa den lite.
Har lite mek-kunskaper har alltid gjort allt själv.

Ser fram emot att lära känna mer likasinniga!!:)
SKOJ PÅ HOJ!!!
 

Bifogat

  • jag å min streetah.jpg
    jag å min streetah.jpg
    121.5 KB · Visningar: 114
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top