Streetfighters Stockholm

Status
Ej öppen för fler svar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
grymt, ju fler förslag ju bättre :D
fler som vill vara med eller är vi så få?
 

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
grymt, ju fler förslag ju bättre :D
fler som vill vara med eller är vi så få?

Klart man vill va med!!! :yoparty
Om tiden (som man har så enormt mycket av :gnissla ) räcker till kan även jag försöka komma med förslag på logo.

1. Skuggan
2. Bullysmile
3. CoRuS
4. Jabben
5. Riksknas
6. X3M
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

farbror mumma

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
VALLENTUNA
Hoj
Cbr600rr yzf750r
1. Skuggan
2. Bullysmile
3. CoRuS
4. Jabben
5. Riksknas
6. X3M
7.farbror mumma
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.[/QUOTE]

självvklart är man med:tummenupp
 

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Hoj lös
Inskickat av Jabben
1. Skuggan
2. Bullysmile
3. CoRuS
4. Jabben
5. Riksknas
6. Nickrider
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Ett förslag..

Satt igår afton och testade lite. Vet inte alls vad ni tänkt er... Nu hade denna kanske varit bättre inverterad då ni sannolikt kommer trycka på svarta tröjor... Jaja.. ett förslag iaf.. (nej den finns inte vektoriserad).

EDIT: Om ni tycker den kan vara något kan jag testa invertera det svarta/vita och lägga mot svart bakgrund. Sen tycker jag själv styret i loggan kunde komma ner något alternativt förminskas.. men det är min smak det. Vill inte lägga mer jobb nu iaf...
 

Bifogat

  • Fighter-Street.gif
    Fighter-Street.gif
    107.6 KB · Visningar: 95
Last edited:

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Satt igår afton och testade lite. Vet inte alls vad ni tänkt er... Nu hade denna kanske varit bättre inverterad då ni sannolikt kommer trycka på svarta tröjor... Jaja.. ett förslag iaf.. (nej den finns inte vektoriserad).

EDIT: Om ni tycker den kan vara något kan jag testa invertera det svarta/vita och lägga mot svart bakgrund. Sen tycker jag själv styret i loggan kunde komma ner något alternativt förminskas.. men det är min smak det. Vill inte lägga mer jobb nu iaf...

En idé.... :) Använd styret som "T" i fighTers eller i sTreet. Passar dock bättre i fighters då styret hamnar i mitten av ordet. Eller att "styrhöjarna" går ner i båda T:na och bildar ett gemensamt T.. Kanske?? Styret känns i alla fall som en gemensam nämnare för alla fighters. Jag tycker man bör undvika att ha en specifik hojmodell på tröjan. Isf tycker jag att det borde vara min hoj :rolleyes:
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
En idé.... :) Använd styret som "T" i fighTers eller i sTreet. Passar dock bättre i fighters då styret hamnar i mitten av ordet. Eller att "styrhöjarna" går ner i båda T:na och bildar ett gemensamt T.. Kanske?? Styret känns i alla fall som en gemensam nämnare för alla fighters. Jag tycker man bör undvika att ha en specifik hojmodell på tröjan. Isf tycker jag att det borde vara min hoj :rolleyes:

Det där med styret och T:et är ingen dålig idé. Om ni vill kan jag jobba vidare med den lite. Vill inte lägga mer jobb om ni tycker den är helt fel....

Vad det beträffar hoj, vad är det här för hoj då? Nä, jag ska inte hålla dej på halster. Det är ett klipp med olika hojmodeller/fabrikat.....
 

Riksknas

knas knasar till det!!
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Lidingö
Hoj
gsx-r 750 -96
jag dammar iväg utomlands i 3 veckor. men jag e på ock litar på att ni kommer fram till ett bra tryck på tröjjan.
god jul o gott nytt år !!!
//Riksknas
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Okej.. Testade lite igen. Denna gången lite annat bygge av hoj som jag gillar bättre. Lite ändrad text och nu mot svart bakgrund. Själv tycker jag inte styret gör sej så bra i loggan....

EDIT: Fixade en med bara syret, utan hoj. Den är iof rätt så ren om man vill ha en enkel logga...
 

Bifogat

  • Fighter-Street-bild2_02.gif
    Fighter-Street-bild2_02.gif
    34.3 KB · Visningar: 72
  • Fighter-Street-bild2_03.gif
    Fighter-Street-bild2_03.gif
    55.3 KB · Visningar: 73
  • Fighter-Street-bild2_04.gif
    Fighter-Street-bild2_04.gif
    59.4 KB · Visningar: 70
  • Fighter-Street-bild2_05.gif
    Fighter-Street-bild2_05.gif
    27.5 KB · Visningar: 71
Last edited:

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Bra jobbat med loggorna.
Jag tycker dock det ska vara så cleant som möjligt. typ en svart tröja med en liten smutt tex, risk för att se ut som ett moppefucko om man har dödskallar, tribals och hojar över hela ryggen... :rolleyes:

Ah idé. Streetfighters Stockholm med en huvudfoting som nån 4:åring gjort under!
fan va fett
 

Bifogat

  • huvudfoting.jpg
    huvudfoting.jpg
    2.7 KB · Visningar: 375
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Bra jobbat med loggorna.
Jag tycker dock det ska vara så cleant som möjligt. typ en svart tröja med en liten smutt tex, risk för att se ut som ett moppefucko om man har dödskallar, tribals och hojar över hela ryggen... :rolleyes:

Ah idé. Streetfighters Stockholm med en huvudfoting som nån 4:åring gjort under!
fan va fett

hehe.. tycker din var bra, dock inverterad så trycket gör sej bra på en svart tröja. Kanske bara kombinera den med "StreetLovers Stockholm" så är loggan komplett! :tummenupp

Dock det här med döskallar och tribals håller jag på fullaste allvar med om. Känns lite pubertalt och gjort många gånger om...

EDIT: Fan, din huvudfoting som står i någon cool bruce-lee pose kan ju bli riktigt bra :)
 
Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Vad krävs för att få vara med i denna coola klubb. Platsar en fabriksfighter som Z 1000 (smått pimpad), i så fall anhåller jag ödmjukast om ett medlemskap:tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
klart att du får vara med :) än så länge. för några regler eller liknande har vi inte fixat så det är bara joina
 

Skuggan

Guest
Vad krävs för att få vara med i denna coola klubb. Platsar en fabriksfighter som Z 1000 (smått pimpad), i så fall anhåller jag ödmjukast om ett medlemskap:tummenupp

Som du håller på är det nog ingen fighter länge till :D
Klart du e me :tummenupp
 

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Ort
där ibland.
Hoj
Toppluva
Ok, som förslag att utgå ifrån är dom bra.
:tummenupp


Nej korset i sig är inte skyddat. Det härstammar från Karl Friedrich Schinkel år 1813 och jag tror inte han har så värst mycket att säga till om längre.
Sen kan tex. West coast choppers logga vara skyddad.
Streetfighters Sweden loggan med den wheelande hojen hamnar under mig och kan användas under dom förutsättningar jag godkänner.

Men jag ser gärna andra vettiga alternativ till logga.
Nya loggor är bara coola.

Nääää Malteserkorset kommer inte från Karl Friedrich Schinkel..
Det härstammar från Johanniterkorset/ordern. Och det är väldigt gammalt kors.
Tyskarna tog det för just ridderligheten och som med MÅNGA andra symboler från olika delar av världen så snodde dom det..
Och gjorde dom till sina egna och tyvärr så förknippar folk dem med just nazismen..
Men det är ett väldig snygg symbol.

Har olika betydelser också.. Ett av dem är Dödsförakt..
 

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Jag vill också vara med, om jag får?! :yoparty

Måste säga att jag tycker den första upplagan av street fighter-tröjan är klockren, ännu mer nu med tanke på vissa innebörder som malteserkorset medför (ridderlighet mfl) :tummenupp Jag röstar lätt på den första upplagan av tröja, streetfighters högst upp, sen den cleana hojen, och så Stockholm längst ner, klockrent!

Grymt kul initiativ!
 

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Första gången jag kom i kontakt med malteserkorset var under en kurs i maskinelement. Under 1:a världskriget monterade man kulsprutor på flygplanskroppen bakom propellern. Avfyrningen av kulsprutan synkades med motorns varvtal via en kamkurva (i form av ett malteserkors) så att kulorna aldrig sköts i propellerbladen. :kulspruta
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top