Streetfighters Stockholm

Status
Ej öppen för fler svar.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Orkar inte rodda något förslag, men ni kan få lite typsnitt att glo på. Nästan alla här kommer från dafont.com, (gratis typsnitt i mängder, går att sortera ut europeiska med bl.a. åäö). Mao, vill ni ladda ner och göra egna loggor är det ett hett tips. Själv har jag inte mycket som liknar det wiseguy hade i sin logga.

Bifogat

• street-typsnitt.gif
    street-typsnitt.gif
    29 KB · Visningar: 114

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Mina kunskaper inom datans värld sträcker sig till att kunna logga in på sporthoj, photoshop är inte att tänka på. Men det finns ju en photoshop-tråd. Vi kanske kan engagera någon av proffsen där för hjälp med vår logga.

Samåkningar i massor på sköna vägar, träffar, inbördesbeundran, byggtips o råd. En massa nya polare, olagligheter i form av fortkörning. mm. mm. Kan bli hur kul sommar som helst.
En idè, kanske skulle vara att byta tjänster, och hjälpa varran med byggen o liknande, skriv upp vad ni är bra på.
Jag tex. är en hyffsad hobby lackerare (obs ej proffs)

Helt otroligt, när jag gick in på PS- tråden för att be om hjälp, så hade Skuggan redan gjort det...(you read my mind. SPOOKIE!!!!!)

Last edited:

Skuggan

Guest
Orkar inte rodda något förslag, men ni kan få lite typsnitt att glo på. Nästan alla här kommer från dafont.com, (gratis typsnitt i mängder, går att sortera ut europeiska med bl.a. åäö). Mao, vill ni ladda ner och göra egna loggor är det ett hett tips. Själv har jag inte mycket som liknar det wiseguy hade i sin logga.

Uppifrån sett tycker jag: 2 eller 10 :tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Uppifrån sett tycker jag: 2 eller 10 :tummenupp

Bra du postade i PS tråden, någon där bör ju nappa. Har faktiskt själv en idé till jag tänkte testa på er. Kommer om någon/några dagar.

Typsnitt 10 verkar ni gilla, ni menar den som är lite yvig, ser ristad ut, med yviga kanter?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
gjort ett nytt förslag till loggan. haft det som tidfördriv under dagen då SH varit nere

Last edited:

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Så vad tycker ni om denna?
Fonden är lite trist, så den får ni gärna komma med förslag om. Finns ju några att välja på lite högre upp. Men tycker ni jag ska ändra eller lägga till nåt mer så får ni gärna säga till om det också :)

kawasaki

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
lekte lite till, ändrade lite på motorcykeln samt ändrade texten så den ser mer ut som en skugga.

kawasaki

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
inte bara jag som är vaken :)

Jag gillar hojen! :tummenupp riktigt bra men med så vassa kaner bör typsnittet vara av samma typ.
så här kanske?
Sen tycker jag att hojen ska roteras ett par grader motsols, ser ut som att den bromsar nu.

Bifogat

• sf.JPG
    sf.JPG
    11 KB · Visningar: 53

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Så vad tycker ni om denna?
Fonden är lite trist, så den får ni gärna komma med förslag om. Finns ju några att välja på lite högre upp. Men tycker ni jag ska ändra eller lägga till nåt mer så får ni gärna säga till om det också :)

kawasaki

Klockrent, där satt den:tummenupp

Skuggan

Guest
lekte lite till, ändrade lite på motorcykeln samt ändrade texten så den ser mer ut som en skugga.

kawasaki

Så där ja :tummenupp Men prova lite andra typsnitt, tex de som nämns ovanför. Och ta gärna bort 08- pallar inte att köpa ny tröja varje år :D

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
inte bara jag som är vaken :)

Jag gillar hojen! :tummenupp riktigt bra men med så vassa kaner bör typsnittet vara av samma typ.
så här kanske?
Sen tycker jag att hojen ska roteras ett par grader motsols, ser ut som att den bromsar nu.

Självklart kan jag ändra lutningen lite mer bakåt, men tanken var att få den o se lite aggressivare ut, för annars kommer vi se för snälla ut:tungan
men tycker fler att den ska rotera lite så fixar jag det.

edit:såg att du kollade på första bilden, har redan ändrat lutningen lite till en andra bilden som du kan se :)

Klockrent, där satt den:tummenupp

kul att ni gillar den :D

Så där ja :tummenupp Men prova lite andra typsnitt, tex de som nämns ovanför. Och ta gärna bort 08- pallar inte att köpa ny tröja varje år :D

Jag har tyvärr inte dessa typsnitt i mitt program utan måste ladda hem dem som plugg in eller nåt, och det har jag ingen aning vart jag får tag i dem och hur jag gör. Så nån annan får gärna göra det. Bara att adda mig på msn så ordnar vi det.

Vi stockholmare är 08:eek:r och iår är det vårat år ;) ville vara lite smart där:tuttar

Last edited:

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
Självklart kan jag ändra lutningen lite mer bakåt, men tanken var att få den o se lite aggressivare ut, för annars kommer vi se för snälla ut:tungan
men tycker fler att den ska rotera lite så fixar jag det.

kul att ni gillar den :D

Jag har tyvärr inte dessa typsnitt i mitt program utan måste ladda hem dem som plugg in eller nåt, och det har jag ingen aning vart jag får tag i dem och hur jag gör. Så nån annan får gärna göra det. Bara att adda mig på msn så ordnar vi det.

Vi stockholmare är 08:eek:r och iår är det vårat år ;) ville vara lite smart där:tuttar

Bra där.. Jag gillar oxå hojen!!:tummenupp

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Fifan brudarna kommer gå ner i spagat när vi glider förbi i de där tröjorna! snigelspår all over stockholms trottoarer :hihi

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ska se ifall sporthoj.com bildgalleri fungerar i explorer

visabild.php

det gjorde den nästan. i alla fall bättre än firefox

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.