Streetfighters Stockholm

Status
Ej öppen för fler svar.

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Gillar verkligen den stilicerade hojen. Trotts att jag tidigare skrivit att jag inte tycker man ska ha en hoj i loggon då det säkerligen finns lika många definitioner på hur en SF ska se ut som det finns SF älskare.
Känns som vi är på rätt spår med en logga som alla kan förlika sig med.

Jag kommer komma med ett annat förslag senast under helgen, om ni inte känner att vi e så nära målet att det är dumt att komma med nya förslag.

Annan färg på tröjan vore inte fel. vitt vore snyggt... visst tvättar vi gärna efter varje åk! :arsele grå vore nog bättre men en skrikigare färg vore roligare. :tuttar

//Magnus
 

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Kanske röd text på grå tröja? eller en röd tröja?
 

Bifogat

  • streetfighter2.jpg
    streetfighter2.jpg
    74.1 KB · Visningar: 61
  • streetfighter röd2.jpg
    streetfighter röd2.jpg
    64 KB · Visningar: 65

Skuggan

Guest
Och med typsnittet som många vill ha blir det så här :)
 

Bifogat

  • SFrod.jpg
    SFrod.jpg
    88.2 KB · Visningar: 60
  • sfrödmotvit.jpg
    sfrödmotvit.jpg
    106.5 KB · Visningar: 55
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Verkar som ni redan beslutat er för logga, men jag gjorde iaf klart min idé. Skippade det där med hoj helt vilket blir mer neutralt.
 

Bifogat

  • loggaförslag2.gif
    loggaförslag2.gif
    51.5 KB · Visningar: 84

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Håller med föregående talare, snart blir det för många förslag då blir det omöjligt att enas, med tanke på att det gäller komma överens om både logga, typsnitt, färg på tröjan, typ av tröja (vanlig tröja eller hoodie)

Jag kan tänka mig den röda tröjan med vit text, eller den gråa eller helst en vit tröja med röd text. Men det spelar ingen jätteroll, jag böjer mig för massan
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Håller med föregående talare, snart blir det för många förslag då blir det omöjligt att enas, med tanke på att det gäller komma överens om både logga, typsnitt, färg på tröjan, typ av tröja (vanlig tröja eller hoodie)

Jag kan tänka mig den röda tröjan med vit text, eller den gråa eller helst en vit tröja med röd text. Men det spelar ingen jätteroll, jag böjer mig för massan

Vit då måste man ju tvätta efter varje tur:näsblod, men det hade varit snyggt.:rolleyes:
Hoodie är helt ok om man vill ha luvsnören slående i hjälmen och en fladdrande påse på ryggen:D :D Jag åker med det i dag!!
Rätt skönt å inte ha det:tungan Men det är oxå snyggt:tummenupp

rödtröja med svart text passar min hoj iaf!! eller gråtröja med svart = passar nog de flesta
 

Skuggan

Guest
Verkar som ni redan beslutat er för logga, men jag gjorde iaf klart min idé. Skippade det där med hoj helt vilket blir mer neutralt.

Fin logga :tummenupp
Personligen tycker jag att det skall vara en hoj eferssom det är ju hojen som är grejjen :)
 

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
På villket sätt känns det töntigt för dig?? Många gillar det typsnittet.

Visst, typsnittets kantighet passar med kantigheten på hojen. Men det eleganta, stilrena som hojen har tycker jag saknas. blir svårläst och spretigt.

Men gillar de flesta andra typsnittet ska inte jag sätta mig på tvären.

DR.Peppers förslag gillar jag, men detaljrikedomen på verktygen/delarna borde nog vara lite mindre för tyckbarheten.

Inte lätt att välja... logon med hojen men skulle nog föredra utan hoj.

Kanske skulle vara bra att rösta på vilken logo vi vill ha och sedan bestämma färg på logo och tröja?

Jag har ett bidrag hemma com jag kan lägga upp sent i kväll... om ni vill ha fler bidrag.
 

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
vad är det för ngt då?

Ni får se i kväll. Inte för att hypea mitt birdag...
men det är utan motorcykel. Har använt en annan symbol, med anspelning på vad riktiga streetfighters... du vet kungen av kungsan med flera. :arsele
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Loggan bör vara hojrelaterad, eftersom vi är en hojklubb. Jag vill inte ha någonting som anspelar på våld, rasism eller sex. Då måste man bara gå omkring o försvara tröjan för varenda jävel man möter, eftersom det alltid kommer att finnas folk som kommer att ha starka åsikter om det.

Min röst ligger fortfarande på Röd tröja utan huva med vit text
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Loggan bör vara hojrelaterad, eftersom vi är en hojklubb. Jag vill inte ha någonting som anspelar på våld, rasism eller sex. Då måste man bara gå omkring o försvara tröjan för varenda jävel man möter, eftersom det alltid kommer att finnas folk som kommer att ha starka åsikter om det.

Min röst ligger fortfarande på Röd tröja utan huva med vit text

Jag håller med!!!:nicka
 

Skuggan

Guest
Är inte heller speciellt imponerad av kungen av kungsan, Kanske hade funkat med sånt skit på en boxningsklubb eller något. Här åker vi hoj och det är väl det vi skall visa oxå..

För att det inte skall bli mer förvirrande än vad det redan är har jag bestämt mig för 8 förslag. Förslagen har varit omtalade i tråden och någon av dessa borde ju passa.
Vi behöver inte göra en så stor grej då vi inte är så många. Säg bara villken av loggorna mellan 1-8 ni röstar på.
För att göra det lite spännande avgörs detta på söndag runt 22:00.
Tröjor samt tryckeri väntar på en beställning :yoparty
 

Bifogat

  • SF_Logo.jpg
    SF_Logo.jpg
    8.5 KB · Visningar: 221
  • logo-street.jpg
    logo-street.jpg
    16.9 KB · Visningar: 223
  • loggaf%C3%B6rslag2.gif
    loggaf%C3%B6rslag2.gif
    5.7 KB · Visningar: 223
  • kawasaki.jpg
    kawasaki.jpg
    52.1 KB · Visningar: 64
  • GR%C3%85MATISSEFET128.jpg
    GR%C3%85MATISSEFET128.jpg
    9 KB · Visningar: 300
  • Fighter-Street-bild2_05.gif
    Fighter-Street-bild2_05.gif
    5.1 KB · Visningar: 225
  • Fighter-Street-bild2_04.gif
    Fighter-Street-bild2_04.gif
    13.4 KB · Visningar: 245
  • streetfighter%20r%C3%B6dvit%202.jpg
    streetfighter%20r%C3%B6dvit%202.jpg
    79.3 KB · Visningar: 62

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Loggan bör vara hojrelaterad, eftersom vi är en hojklubb. Jag vill inte ha någonting som anspelar på våld, rasism eller sex. Då måste man bara gå omkring o försvara tröjan för varenda jävel man möter, eftersom det alltid kommer att finnas folk som kommer att ha starka åsikter om det.

Min röst ligger fortfarande på Röd tröja utan huva med vit text

Visst jag köper argumentet... vi hojåkare e ju hatade som det är redan. Lägger nog ut logon iaf så ni får se hur jag tänkte. den är inte så stötande som det lät.

Jag gillar verkligen hojen så ja kan gärna köra på den...
Bara en tanke... kantiga sf käns helt rätt nu men vad har vi för trend om ett två år? bara en tanke... vi vill väl ha en bestående logo till en långvarig ständigt växande klubb? :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top