Streetfighters Stockholm

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Är inte heller speciellt imponerad av kungen av kungsan, Kanske hade funkat med sånt skit på en boxningsklubb eller något. Här åker vi hoj och det är väl det vi skall visa oxå..

För att det inte skall bli mer förvirrande än vad det redan är har jag bestämt mig för 8 förslag. Förslagen har varit omtalade i tråden och någon av dessa borde ju passa.
Vi behöver inte göra en så stor grej då vi inte är så många. Säg bara villken av loggorna mellan 1-8 ni röstar på.
För att göra det lite spännande avgörs detta på söndag runt 22:00.
Tröjor samt tryckeri väntar på en beställning :yoparty

För att lägga min röst så blir det fortfarande den nr 5 grå med svart tryck!
Det är mitt val..:yoparty
 
Last edited:

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
5:an i fråga om färg men med 2:ans typsnitt
spretiga typsnittet funkar inte lika bra tycker jag
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag röstar på svart logga med grå tröja.
Men typsnittet tycker jag fortfarande är för tråkiga. Hittat en massa sidor med olika snygga typsnitt men nu på en fredag hinner jag inte med den biten så mycket då jag ska iväg. men kikar på det under helgen och ger er nya förslag om det inte förvirrar er ännu mera. men hellre lägga ner lite mer tid och få en snygg logga från början.

MVH
 

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Med risk för röra till det när vi kommit så långt som till röstning, tänkte jag ändå skicka int mina bidrag. Men av kommentarerna innan så tror jag inte de passar så bra. Men jag tänkteändå att ni skulle få se dem. Så neggativa vibbar tycker jag inte att de har. (varenda SF och SF klädesplagg neårt i europa är prydda med knogjärn och det verkar ju gå hem).

Här kommer iaf lite mina bidrag.

För att inte vara partisk så röstar jag på nr 2. Tycker symbolen är snygg och typsnittet ok... färjvalet passar jag på tills vidare.
Kanske hojen tillsammans med min text? Ok om jag testar?

//Magnus
 

Bifogat

  • SF1.gif
    SF1.gif
    35.7 KB · Visningar: 60
  • SF2.gif
    SF2.gif
    9.6 KB · Visningar: 60
  • SF3.gif
    SF3.gif
    13 KB · Visningar: 60

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Jag röstar på svart logga med grå tröja.
Men typsnittet tycker jag fortfarande är för tråkiga. Hittat en massa sidor med olika snygga typsnitt men nu på en fredag hinner jag inte med den biten så mycket då jag ska iväg. men kikar på det under helgen och ger er nya förslag om det inte förvirrar er ännu mera. men hellre lägga ner lite mer tid och få en snygg logga från början.

MVH

Helt klart bättre att lägga ner lite tid på det hela istället för att behöva ndra i framtiden...

PS Ni som inte e 08or va med och tyck ni också! Vi måste ju ha förgreningar i hela landet. :yoparty
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det jobbiga med att ha texten Streetfighters utan hojbild är att alla tror att man är ute efter att slåss.
Med hojbild blir dom konfunderade och vet inte riktigt vad som menas, vilket i sig är bättre än alternativ 1.
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Med risk för röra till det när vi kommit så långt som till röstning, tänkte jag ändå skicka int mina bidrag. Men av kommentarerna innan så tror jag inte de passar så bra. Men jag tänkteändå att ni skulle få se dem. Så neggativa vibbar tycker jag inte att de har. (varenda SF och SF klädesplagg neårt i europa är prydda med knogjärn och det verkar ju gå hem).

Här kommer iaf lite mina bidrag.

För att inte vara partisk så röstar jag på nr 2. Tycker symbolen är snygg och typsnittet ok... färjvalet passar jag på tills vidare.
Kanske hojen tillsammans med min text? Ok om jag testar?

//Magnus

Jag bara undrar var är knytningen till hojåkning??
Eller SF hojar??:va
 
Last edited:

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Visst jag köper argumentet... vi hojåkare e ju hatade som det är redan. Lägger nog ut logon iaf så ni får se hur jag tänkte. den är inte så stötande som det lät.

Jag gillar verkligen hojen så ja kan gärna köra på den...
Bara en tanke... kantiga sf käns helt rätt nu men vad har vi för trend om ett två år? bara en tanke... vi vill väl ha en bestående logo till en långvarig ständigt växande klubb? :yoparty

Konfunderad?? Tanken med denna tråd och blivande klubb är bara ett glatt å skoj gäng som har likn intresse och framför allt kul å köra hoj.
Visionen är inte att bli ett brödraskap eller likn, då är vi lite fel ute.:va
 
Last edited:

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Eftersom Skuggan är initsiativ tagande till detta så tycker jag Han får mandat att ta beslut om vilken logga som vi ska ha.

Det finns nu tillräckligt med förslag.
Vi kan inte komma med nya förslag hela tiden.
Eftersom det är många viljor, så tycker jag det verkar lämpligast.
Kan bli svårt med omröstning om vi får för många viljor då hamnar vi i moment 22!!
Det viktiga är väl att vi blir ett bra gäng som tycker om köra ihop, ge tips å tricks, och beundra varandras byggen...
Kanske ev åka på träffar ihop..:tummenupp :tummenupp
 

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Jag bara undrar?? Tanken med denna tråd och blivande klubb är bara ett glatt å skoj gäng som har likn intresse och framför allt kul å köra hoj.
Visionen är inte att bli ett brödraskap eller likn, då är vi lite fel ute.:va

Om du och någon annan misstolkat mina förslag att jag på något sätt skull vilja att vi skapade ett nytt brödraskap eller något annat i den stilen så ska jag genast ta bort mina förslag.

Min avsikt var att göra en logo som anspelar lite på ordet streetfighter. Detta av fler anledningar.
1 Vad kommer ordet från? Min uppfattning är att det handlar om hojar som är ute och "slåss" på gatorna
2 anledningen tilll att jag inte valde att använda en hoj är att en sf kan se ut på så många sätt och modet ändras konstant.
3 som jag skrev tidigare används bla knoghjärn som symbol för bla en känd streetfighter tidning. Bra mycket agressivare än min ändå ganska snälla knytnäve tycker jag.

Men är jag så himla fel uta å cyklar så ni tror att jag vill vara med att skapa ett gäng av någno kriminel avart så ber jag åter igen om ursäkt och backar bugandes ut allt vad logo förslag heter.

Det enda jag är/var ute efter var ett förslag på logo till något som jag tror kan bli en riktigt kul grej med trevliga likasinnade. :pannkyss

//M
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nu ska det inte bli en dålig vibb i "våran" klubb utan jag tycker det är bra att X3M gjort ett förslag och tänker mer internationellt. Och desstuom lagt ner tid på att göra en logga. Tycker den var jävlig snygg o cool, ser ut som en hand som håller i ett styrhandtag. Man kanske kan utveckla det så det ser ut som händer som håller i ett crossstyre. Men ändå ska majoriteten avgöra vilken det blir för det är trotts allt de som är med i den som ska rösta fram rätt logga först och främst, sen om vi behöver hjälp kan andra vara med och hjälpa till med röstningen. Sen ska man ignorera vad andra kommer tycka eller tro om våran logga, för folk kommer alltid tycka och tro en massa bullshit.

Ge ett exakt datum då alla förslag måste vara inne, så man inte dissar de som kanske börjat redan o lagt ner en massa tid, och loggan kanske inte är klar än. Annars kan det lätt bli dålig stämning och folk skiter i att vara med för nåt så onödigt, för detta är mer för kul skull och ska inte tas på dödligt allvar. För det är väl ingen just nu i "klubben" som har mer talan än nån annan, men jävligt bra att nån tar tag i saker.

Snackade med en polare idag som jobbar med att trycka kläder. Han kunde fixa en tröja med tryck på ryggen och nickname på bröstet, samt att det är bra kvalite på tröjorna. Priset var inte alls farligt, men innan jag går ut med exakta priset ska jag snacka vidare med han så jag inte lovar för mycket.
 
Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
jag tycker fortfarande att loggan ska vara hojrelaterad o inget annat. X3M jag tycker att du gjort ett bra jobb, framför allt gillar jag sättet du har fått till texten. Men jag tycker att skuggans förslag är klockrena, lättlästa och det visar tydligt vad vi sysslar med.

sen har det ju redan föreslagits att omröstningen skall vara före Söndag kl.22.00
 

Skuggan

Guest
Det här är helt otroligt... Syjunta eller hojåkning?. Min ide var att får ihop ett gäng som skulle åka hoj o ha kul!
Det finns 8 alternativ rösta eller ta vad det blir! Svårare än så är det väl inte:va
Blir det sådant här problem över en logga, kommer då bli samma tjafs om träffdatum och färdvägar?
 

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
En diktator kanske skulle vara nått, eller iaf en andlig ledare. :bow haha många månniskor med driv och idéer :sissy
 

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Det här är helt otroligt... Syjunta eller hojåkning?. Min ide var att får ihop ett gäng som skulle åka hoj o ha kul!
Det finns 8 alternativ rösta eller ta vad det blir! Svårare än så är det väl inte:va
Blir det sådant här problem över en logga, kommer då bli samma tjafs om träffdatum och färdvägar?

Du har så rätt så. Så bortse från mina förslag helt! No hard fellings, och jag hoppas att jag inte upprört någon här för mycket.

Det vikitga är såklart inte logon. Utan att vi likasinnade träffas och har trevligt. :yoparty

Min röst ligger på alt nr 2
 

Skuggan

Guest
Uppenbarligen vill många det här. Andvänd energin till att komma med roliga förslag om vad vi skall göra i sommar istället..

Det vore kul om alla SFS medlemmar ville lägga upp en bild på sin hoj o ev dig själv o skriva en rad om sig själv i tråden :)
 

Stisse1

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
Kista
Hoj
99 Honda Blackbird, GSXR 750 Fighter
Kul grej jag vill oxå vara med, och jag röstar på nr 5
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top