Streetfighters Stockholm

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Nu måste jag hoppa in o bryta lite i bänkningar o trim osv.
Skuggan o Galliman, vart har bilderna tagit vägen, eller har det inte hänt något på sistone?
För mig som newbie på mek o sånt tycker det e skitkul o se bilder o läsa om era förändringar på hojarna. Tikki skickade ju upp ett par sköna bilder på sina nya grejer, så cred till han.
Visst finns det andra trådar med många olika byggen, men det blir liksom roligare att läsa om dem man "känner"...
Själv väntar jag fortfarande på mina delar från Tyskland, de blev tydligen skickade idag. Beställde dem för ett tag sen, men blev nåt knas med Paypal osv, men nu är det bekräftat att de är på väg iaf..
Så upp med lite bilder eller funderingar på div förändringar o planer, blir ju ruskigt skoj att få se allas hojar när det väl är dags för premiären:yoparty

Skuggan

Guest
Blir lite bygge på lördag, så efter det kommer det lite bilder. :tummenupp
Har bara några få i mitt garage.

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
Det blir egentligen inte så mkt bygge för min del mest service och göra iordning den så den blir besiktnings duglig,:tummenupp
Och göra allt riktigt.
Å hör å häpna Tikki det blir lite pimpning åsså..

Så den blir schysst, å duglig.
Yepp på lördag blir det bira men en å annan wirre i mitt garage å lite mek.
Öh skuggan ja har fixat stereon nu så vi kan spela cdsar,
:yoparty :yoparty

Skuggan

Guest
Det blir egentligen inte så mkt bygge för min del mest service och göra iordning den så den blir besiktnings duglig,:tummenupp
Och göra allt riktigt.
Å hör å häpna Tikki det blir lite pimpning åsså..

Så den blir schysst, å duglig.
Yepp på lördag blir det bira men en å annan wirre i mitt garage å lite mek.
Öh skuggan ja har fixat stereon nu så vi kan spela cdsar,
:yoparty :yoparty

Ja det får vi hoppas att vi kan göra, det blir inge bra mekk utan Maiden..

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Ta en bomullstrasa och gnugga ordentligt med detta medel(finns på Micro), låt torka, torka bort med fiberduk. Nu blänker det fint, avsluta med att lägga på ett tunnt lager vax. Vill du ha riktigt knullputs så köp Autosmart Superblank vax (finns också på Micro)

Autosol kan repa ytan, men om ramen redan har små repor så kan du använda det, avsluta med vax

Bifogat

• G-13005%2520MEG.jpg
    G-13005%2520MEG.jpg
    13.8 KB · Visningar: 92

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Skuggan o Galliman, vart har bilderna tagit vägen, eller har det inte hänt något på sistone?
För mig som newbie på mek o sånt tycker det e skitkul o se bilder o läsa om era förändringar på hojarna. Tikki skickade ju upp ett par sköna bilder på sina nya grejer, så cred till han.
Visst finns det andra trådar med många olika byggen, men det blir liksom roligare att läsa om dem man "känner"...
Själv väntar jag fortfarande på mina delar från Tyskland, de blev tydligen skickade idag. Beställde dem för ett tag sen, men blev nåt knas med Paypal osv, men nu är det bekräftat att de är på väg iaf..
Så upp med lite bilder eller funderingar på div förändringar o planer, blir ju ruskigt skoj att få se allas hojar när det väl är dags för premiären:yoparty

Bilder är alltid kul, så jag får väl bidra med vad som händer på min gamm CBR.
Plugg mellan duccesadel o ram är fixad. Nu ska vi se om jag lyckas gjuta av den. Alldrig jobbat med glasfiber förr.

Bifogat

• Honducce3.jpg
    Honducce3.jpg
    149.1 KB · Visningar: 52

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Du Skuggan det m¨åste kommit in någon typ av läskigt virus i din dator. Något blev riktigt tokigt när du bytte pres bild. :tungan
E bara en massa gytter med färger... kan du snälla byta innan min ddator blir smittad. Försök hålla dig till fina färger typ svart och varför inte lite gult. :arsele

Tur att du har god smak när det gäller vad man ska köra för typ av hoj. :pannkyss

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Du X3M, jag är grymt nyfiken på o se ditt färdiga resultat, kan bli hur bra som helst, eller...
När är planen att den ska kunna rulla på gata igen?

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Du X3M, jag är grymt nyfiken på o se ditt färdiga resultat, kan bli hur bra som helst, eller...
När är planen att den ska kunna rulla på gata igen?

Hoppas på att bli klar i slutat av april/början av maj. Taskig ekonomi och dåligt med tid (småbarnsförälder) gör att det inte går så fort som mna önskar.

Finishen kommer inte bli den högsta iår nu är fokus på att få iordning och ihop alla delar.
Massor av idéer på hur hojen ska se ut men så lite tid... kunnandet får komma allt eftersom. :D

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04

Hur går det med namnbytet mr skoune? :)

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Hur går det med namnbytet mr skoune? :)

TYdligen inte så bra :va
Men den som väntar på något väntar ju oftast för länge ändå..

Varför nickar man sig "Juice"?

Menar inget uppkäftigt tillbax, jag vet ju vad jag har för historia bakom mitt, what´s your story?

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
TYdligen inte så bra :va
Men den som väntar på något väntar ju oftast för länge ändå..

Varför nickar man sig "Juice"?

Menar inget uppkäftigt tillbax, jag vet ju vad jag har för historia bakom mitt, what´s your story?

Jag heter josefin och kallas ibland för jos :)
simple as that

Får väl bjuda in några grannkärringar :D

Byter du avatar varje dag:eek:

Last edited:

Skuggan

Guest
Streetfighters Stockholm, skall ni med till Bomber Weekend?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3487421

Inget planerat för min del, Gotland blir det nog om det det blir en tripp innan Midsommar. men man hoppas ju att ngn härifrån åker till FI och representerar oss :D

:
Jag heter josefin och kallas ibland för jos :)
simple as that

Byter du avatar varje dag:eek:

Lite variation och fantasi förlänger livet.. Eller nåt :rolleyes:

Du Skuggan det m¨åste kommit in någon typ av läskigt virus i din dator. Något blev riktigt tokigt när du bytte pres bild. :tungan
E bara en massa gytter med färger... kan du snälla byta innan min ddator blir smittad. Försök hålla dig till fina färger typ svart och varför inte lite gult. :arsele

Tur att du har god smak när det gäller vad man ska köra för typ av hoj. :pannkyss

Den är skitsnygg!! Avataren asså :D

Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
:

Precis, hoj byter man en gång om året,:D o kärringen byter man varannat år

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
:

Precis, hoj byter man en gång om året,:D o kärringen byter man varannat år

Seriöst, får man byta ut kärringen??
Min sa att jag är fast med henne för resten av livet o det var bara o vänja sig:tungan

Men sen är jag ju från Skåne o lite godtrogen o tror på det mesta:D :D

Skuggan

Guest
Fan...

Får inte mina grejjer till helgen!!! = Inget skruvande. Tyskarna är ju inte världens snabbaste..
Tur att man handlar av S-racing, då blir man rejält kompenserad när sånt här händer.. Inte som hos vissa andra åf som skiter i att höra av sig...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras