Streetrace Falun!!!

Bempa

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Yamha YZ 426 F SM/Cross
Hejsan på er alla motorfantaster!!!!!

Nu är det dags igen för vårens upplaga av Coppermine Cruisers STREETRACE.

Lördag den 7:e Juni kl 15.00 på Ingarvets Industriområde i Falun. Vi kommer som vanligt att ha anmälan på asfaltsplanen utanför Korsnäs Gummi. Tid för detta är mellan 10.00 och 12.00. Sedan skall bilar och Mc KÖRAS till Ingarvet där besiktning sker utanför Bilprovningen mellan kl 1.00 och 12.30.

Vi tar emot max 46 bilar resp 62 Mc. Båda klasser kör både A och B stege så alla deltagare kör minst två repor.

För att vi ska kunna ha bästa möjlighet att förbereda tävlingen så önskar vi att man anmäler sig till oss i förväg. Detta görs genom att betala in 100:- på Coppermine Cruisers PG 127 44 80-1.
Där skriver ni namn, reg nr och typ av fordon (bil el, Mc).
Sista betalningsdag 28:e Maj.

I mån av plats tar vi emot efteranmälningar på tävlingsdagen till en kostnad av 300:-.

Regler:
-Besiktigat och godkänt av Svensk Bilprovning.
-Skattat och försäkrat.
-Hjälmtvång för samtliga.
-Säkerhets bälte för bilar.
-Skinnställ och ryggskydd för Mc.
-Diskvalificering vid mittlinjeåkning.

Alla regler är naturligtvis till för Eran säkerhet!

Välkomna till en trevlig motordag.

Info endast mc: Benny Bergs 070-5534900
Obs! Anmälan endast genom Postgiro!

Last edited:

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Låter ju kul, men de e rätt långt från Götet...

vad gäller, 201/402 meter ? Tidtagning ? Fritt trim och ljudnivå så länge det är besiktigat ?

/XJR

Bempa

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Yamha YZ 426 F SM/Cross
201 m är det som gäller. Vet ej om det är tidtagning eller inte i år. Har inte varit det förut. Först över linjen är det som gäller. Allt är tillåtet så länge det är godkänt av kungliga bilprovningen. Förr har vi varit ca 20 mc och lika många bilar. Då har tillställningen i princip inte annonserats på annat sätt än via mun till mun metoden. Nu hoppas arr att det kommer mer genom att försöka synas bättre på tex nätet osv. Vore ju kul om det blev mycket hojar, eller hur?

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Kan tilläga att det är ett helt lagligt street race (sveriges enda?). Mycket publik och bra priser till dom som kommer först över linjen. Många vanliga gat hojar brukar det vara från gsx600f till trimmade 1100 or. Måste slänga in ett par bilder..

Bifogat

• fler_mc.jpg
    fler_mc.jpg
    55.1 KB · Visningar: 625

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Här syns starten. Och en del av publiken som sitter på en läktare.

Bifogat

• start.jpg
    start.jpg
    37.8 KB · Visningar: 615

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Ylle skrev:
Kan tilläga att det är ett helt lagligt street race (sveriges enda?). Mycket publik och bra priser till dom som kommer först över linjen. Många vanliga gat hojar brukar det vara från gsx600f till trimmade 1100 or. Måste slänga in ett par bilder..
Inte sveriges enda lagliga!! :fakta

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Falun har väl kört race under flera år. Göteborg började väl först förra året?

Ivfsh, det är bara att stanna hemma grabbar - jag kommer och knycker pokalen på lördag i Falun. :p

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
Fan att allt ska vara samtidigt.... Ska till Midlanda på Lördag...
Flytta det till Söndags så kommer jag förbi :fakta

Mathias

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Ylle skrev:

KUL!!

Första bilderna jag ser från racet.

Måste vara dom sista åken (semi) lr nåt. Tycker det ser ut så iaf.

Jag står iaf tvåa till höger i bild :D

Det va iaf en toppendag (varmt) men kul.

Har tyvär inte tid att åka iår :(

Edit: Kan tillägga att "Emil" som står längst fram till vänster(blå gixxer) vann.

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Hmm.. kostar det något att bara komma och kolla också eller?

Är det ingarvet som är någonstans rättså direkt till höger omman kommer norrifrån?

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Kommer du norrifrån (rättviks hållet) så tar du höger efter statoil och följer vägen uppåt. Du kommer då fram vid målgången av rakan.

Kommer man från Amsbergs-hållet så svänger man in första höger efter backen (in på industriområdet) och åker rakt då kommer man till starten.

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
andersbrink skrev:
Falun har väl kört race under flera år. Göteborg började väl först förra året?

Ivfsh, det är bara att stanna hemma grabbar - jag kommer och knycker pokalen på lördag i Falun. :p

Så ska det låta :tummenupp Pokalen? Det är prispengar okså.

Stoppsladd skrev:

Edit: Kan tillägga att "Emil" som står längst fram till vänster(blå gixxer) vann.

Nej du. Jag kom bara 3:a fick spö av Stadigs "något" trimmade 1200Gsxr och en zx12:a.

Redigerade: 1201 ska det vara inte 1400 :notme

Last edited:

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Ylle skrev:
Så ska det låta :tummenupp Pokalen? Det är prispengar okså.

Nej du. Jag kom bara 3:a fick spö av Stadigs "något" trimmade 1400Gsxr och en zx12:a.

Pssst....Stadig's är inte nån 1400...."Endast" 1201cc.. :hej

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Ylle skrev:

Nej du. Jag kom bara 3:a fick spö av Stadigs "något" trimmade 1200Gsxr och en zx12:a.

Hmmm... jaja, jag hade det för mej men får väl skylla på värmeslag?!?!?! :rodnar :D

Kul va det iaf

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Villket bra arangerat race!!. Nej kan jag inte påstå. När ska raggarna lära sig? Skit samma efter strul skulle jag möta Brinken i finalen. Då kommer han och säger att hojen rasat (gick på två cyl.!).
Singel race i finalen nej tack sa jag. Och sa att jag gärna kör mot killen som var 3:a. Om första eller 3 plats. Jag var klar 1:a redan innan men hur kul för publiken? Förlorade mot killen som var klar 3:a pga såpa på vägen. Då skulle jag bli trea men raggarna petade Brinken till tredje och jag vart 2:a. Jag fattar inget!!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati