StreetRacing i Helsingborg

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Tänkte kolla intresset för StreetRacing i Helsingborg,

Kommer själv därifrån nu och tycker det är lite synd att det aldrig dyker upp några hojar att kolla på.
Idag var där totalt 6 st.
Min, R1, FireBlade, 2 offradare och en CB1000 (tror jag) och där va säkert 100 bilar.
Det är faktist rätt härlig stämning att vara där:yoparty

Kan Vi inte samla ihop ett gäng och dra dig en lördag och vissa var skåpet ska stå??:banana

Det var ju ingen som ville dra mot mig idag:glömdet

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Tråkmånnsar!!

:huvet: Ingen intresserad?? :huvet:huvet

Det finns även på Torsdagar i Landskrona och Fredagar i Helsingborg med dock inte lika stort!
:huvet

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
:huvet: Ingen intresserad?? :huvet:huvet

Det finns även på Torsdagar i Landskrona och Fredagar i Helsingborg med dock inte lika stort!
:huvet

Jag anlände till Landskrona i torsdags kväll vid 23.00-tiden och stannade vid Mc-Donalds vid "infarten" för att trycka ner en sladdrig hamburgare. Då var det ett jävla liv med en massa sönderstajlade bilar ála "2 Fast 2 Furious" filmerna som körde runt som svin. Kan det ha varit Streetracet?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jag brukar vara där o kolla på bilarna, väldigt sällan jag tar hojen dit numera

dels för att det finns mycket knepigt folk där, men sedan gillar jag inte att rejsa där det står folk mitt i gatan, det e mörkt & gatorna e jävligt ojämna

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
jag brukar vara där o kolla på bilarna, väldigt sällan jag tar hojen dit numera

dels för att det finns mycket knepigt folk där, men sedan gillar jag inte att rejsa där det står folk mitt i gatan, det e mörkt & gatorna e jävligt ojämna

Bra skrivet. Ser inte heller vitsen med det!

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Jag anlände till Landskrona i torsdags kväll vid 23.00-tiden och stannade vid Mc-Donalds vid "infarten" för att trycka ner en sladdrig hamburgare. Då var det ett jävla liv med en massa sönderstajlade bilar ála "2 Fast 2 Furious" filmerna som körde runt som svin. Kan det ha varit Streetracet?

Chansen är rätt stor att dom var på väg dit/där ifrån. Det hålls ute på industri området på en gata som är fri.
Vid stället brukar det vara rätt kontrollerat, Står i regel en som startar och en person uppe vid "mål" och kollar att det är fritt och dom håller kontakten med walkitalkis.

Är det inte i Löddeköping på torsdagarna det är samling där till en början och sen bär det av till Landskrona men inte alltid..

Jo, det brukar vara en del som träffas upp där och försöker hålla race där, men Polisen stänger ner det rätt så omgående med sin fulla rätt för där tycker jag också det är rätt korkat att köra då det är på en helt vanlig väg utan kontroll och kommer trafik lite då och då när dom kör! Har hänt rätt många olyckor där. Sen när Polisen kommer kör alla till Landskrona och där har jag aldrig varit med om att polisen har stängt det, (Har säkert hänt, bara aldrig när jag varit där:va)

Dirtdiver

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
ingen
Sådana aktiviteter kan med fördel hållas till banor och avstängda vägar.
Förr eller senare kommer en barnfamilj körande runt hörnet och olyckan är ett faktum. Kul att ha det på sitt samvete?

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
Yamaha R1
Jag hänger nog med till Landskrona nästa gång, alltså nu på torsdag...

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Sådana aktiviteter kan med fördel hållas till banor och avstängda vägar.
Förr eller senare kommer en barnfamilj körande runt hörnet och olyckan är ett faktum. Kul att ha det på sitt samvete?

Och med det så menar du att du aldrig är ute på sjöbo rakan då? För det vore ju att "stödja" aktiviteter som borde hållas på bana eller avstängda vägar! Och inte på den enda skyltade vägen mellan Sjöbo och Ystad!
Där är ju fler olyckor på en sommar är vad det är i Helsingborg o Landskrona! Och inte många motorcyklister härnere ifrån kan säga att dom inte varit på rakan!

Jag hänger nog med till Landskrona nästa gång, alltså nu på torsdag...

Kan tyvär inte denna helg, jobbar natt torsdag och fredag. Och ska på en 20års fest på lördag!

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
jävligt kul att va där och kolla/ åka. hade varit kul som fan om fler hojjar skulle varit där! där brukar alltid vara nån gixxer. jag hänger med när jag kör tung :D

Dirtdiver

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
ingen
Och med det så menar du att du aldrig är ute på sjöbo rakan då? För det vore ju att "stödja" aktiviteter som borde hållas på bana eller avstängda vägar! Och inte på den enda skyltade vägen mellan Sjöbo och Ystad!
Där är ju fler olyckor på en sommar är vad det är i Helsingborg o Landskrona! Och inte många motorcyklister härnere ifrån kan säga att dom inte varit på rakan!
Haha, nä jag har fan aldrig varit där. Ärligt talat vet jag inte riktigt vad det är för något heller :rolleyes:
Jag vill inte starta någon sorts moraldebatt a la Lunarstorm. Uttryckte bara min åsikt - streetrace inne i städer är för bönder med överstylade 740..
Du är med all sannolikhet en bra förare, men långt ifrån alla i de där grupperna är det och ett sådant beteende är helt enkelt inte försvarbart.
Ta fram en namninsamling för att återuppta blackrace (det heter så va?) så skriver jag mer än gärna på.
Slut, kom.

Last edited:

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Haha, nä jag har fan aldrig varit där. Ärligt talat vet jag inte riktigt vad det är för något heller :rolleyes:
Jag vill inte starta någon sorts moraldebatt a la Lunarstorm. Uttryckte bara min åsikt - streetrace inne i städer är för bönder med överstylade 740..
Du är med all sannolikhet en bra förare, men långt ifrån alla i de där grupperna är det och ett sådant beteende är helt enkelt inte försvarbart.
Ta fram en namninsamling för att återuppta blackrace (det heter så va?) så skriver jag mer än gärna på.
Slut, kom.

Okej, det kan jag väl hålla med på helt och hållet!! Undantagen finns ju, eller kanske allt för många sådana! Men man får ta det för vad det är, hade blivit skit dyrt att hyra banor och stänga vägar varje Helg:p haha

Men sen är det inte inne i en stad, utan ute på ett dött industriområde där det är minimal trafik där alla i omgivningen vet att det existerar!
Häng med upp en gång så kanske du ändrar dig! :D

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Ev så var det sista gången det kördes på Ättekulla nu i lördags.
I veckan så ska det fräsas spår/farthinder tvärs över gatan med 10 meters intervall.

Finns en artikel i Hd om det hela.

Invalido

Guest
Kan ju skriva tid o plats här så polisen får veta allt i förväg....låter smart det här...

Invalido

Guest
undrar om det skulle startas en tyckasyndomtråd om någon skulle smälla där i kväll i sätta livet till...som på berga....
nä....som man bäddar får man ligga..

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Haha.. som sagt polisen vet redan allt som pågår men självklart tänkte jag att man kunde köra en runda först med avslut i antingen Lödde där dom drar vidare till Landskrona sen eller direkt till landskrona.. haha, :D

Invalido

Guest
Haha.. som sagt polisen vet redan allt som pågår men självklart tänkte jag att man kunde köra en runda först med avslut i antingen Lödde där dom drar vidare till Landskrona sen eller direkt till landskrona.. haha, :D
(haha???)?? hur kan du vara så säker på att där inte sitter en st polis o läser detta o följer med er på din lilla runda o skiter i dom andra som begår brott o plockar dig på plats??? menar det är väl olagligt att uppmana till brott:)
kan du inte pma mig när dom plockat ditt kort??:tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar