Gissar att det handlade om shaolinmunkar, de är ett kapitel i coolhet för sig När jag var liten så drömde jag om att en dag skriva in mig i shaolintemplet och lära mig av de gamla mästarna där... Vore asfräckt juSåg ett avsnitt med bl a ett par munkar på Eurosport för ett par år sedan. Minns särskilt den ena munken som lätt var i 70- 80 års åldern, kanske ännu äldre. Vig som en elitgymnast.
Yoga är väl en rätt bra träningsform om man vill öva upp lite smidighet och rörlighet i muskulaturen. Inget man blir en stjärna på över en natt dock.
Gissar att det handlade om shaolinmunkar, de är ett kapitel i coolhet för sig När jag var liten så drömde jag om att en dag skriva in mig i shaolintemplet och lära mig av de gamla mästarna där... Vore asfräckt ju
Yoga är en bra idé, får forska lite mer på det där! Tack!
Låter som sagt intressant med yoga, kanske borde gå någon kurs i det ja... Bara tjej/kille ratiot är ju lockande i sigDet kan faktiskt ha rört sig om shaolinmunkar. Det var en "kampsport" uppvisning med olika typer av stilar från olika kulturer.
Yoga är inte bara bra för att öva upp rörligheten i muskulatur och leder, den hjälper även till att öka koncentrationen. Man arbetar mycket med andning. Jag gick själv en nybörjarekurs vid ett tillfälle för ca 2 år sedan och hittade muskler jag aldrig använt. Man lär verkligen känna sin kropp. Är inne på börja igen med Yoga. Kan nämna att det till största delen är tjejer som håller på med det. I klassen jag gick var vi två killar, resten tjejer. Lite synd att inte fler killar hittat träningsformen.
Kolla upp Bikram Yoga. Det kommer träna din fysik och smidighet samt din kardiovaskulära förmåga.
Det är ju en lite flummerier kring det dock. Vanlig gym-yoga känns inte lika hardcore som bikram och ger nog mindre.Ska kika på det, tack!
Det är ju en lite flummerier kring det dock. Vanlig gym-yoga känns inte lika hardcore som bikram och ger nog mindre.
Det är ju en av fördelarna med bikram, det varma rummet. Det är dock jävligt dyrt, och svinjobbigt.
Låter som sagt intressant med yoga, kanske borde gå någon kurs i det ja... Bara tjej/kille ratiot är ju lockande i sig
Hur är det med krav på grundflexibilitet och styrka i leder? Har som sagt en kass axel vilket begränsar mig lite...
Låter bra.Allt sker i sin egen takt. Jag tror inte du ska oroa dig för dina eventuella begränsningar. Nybörjarekursen är bara en introduktion. Sedan kan man välja att gå fortsättningskurser om man skulle fastna för det. Den typen av Yoga du ser på gymmet är inte den jag tänkte på när jag skrev tipset. Leta upp en riktig Yoga studio är mitt tips.
Som sagt så utgår yoga från dina möjligheter och det rä allt från superviga dansare till 50 åriga män med mage på passen.
Jag stretchar aldrig.
Är iofs ovig, men har ingen önskan om att bli vig heller.
Har aldrig skadat mig och är inte stel på nåt sätt som värker eller stör/hindrar mig vid aktiviteter.
Jag stretchar aldrig.
Är iofs ovig, men har ingen önskan om att bli vig heller.
Har aldrig skadat mig och är inte stel på nåt sätt som värker eller stör/hindrar mig vid aktiviteter.
Hur gammal är du? Strax över 30? Var glad så länge det varar, för förr eller senare kommer du nog att känna av att du inte är lika rörlig och följsam som när du var yngre. Det är då skaderisken ökar. Börja med Yoga du också!
Det är få saker jag räds så mycket som att bli gammal och skröplig, då ser jag hellre att jag inte blir överdrivet gammal alls.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari