Snowman89
Guest
Det verkar ju finnas kunskap om både det ena och andra här på Sporthoj, så jag hoppas det finns några här som kan hjälpa mig lite med det här också
Har fått en del besvär med Halebop efter senaste 2 jobbresorna utomlands..
Efter första resan fick jag en faktura med ett större belopp för surf utomlands, även fast jag givetvis stängt av både mobildata samt roaming.
Jag var i kontakt med deras kundtjänst men fick inget vettigt ur det alls, de hänvisade mig till att bestrida fakturan, vilket jag gjorde.
Under andra resan så fick jag ett "varningssms" där de menade att mitt mobilsurf snart skulle stängas av då jag närmade mig gränsen på 50euro. Givetvis hade jag mobildata och roaming avstängt även denna gång.
Vid månadsslutet fick jag givetvis en faktura där posten mobilsurf utomlands var på ca 840kr, även fast jag varken haft mobildata på eller aktivt sagt "ja" till att lyfta 50euro spärren.
Jag har varit i kontakt med deras support via deras värdelösa chattsystem ett antal gånger, men de hänvisar bara till att en tekniker kollar på ärendet och ska återkomma.
Men än så länge har ingen tekniker lyckats höra av sig..
Kikar man i mobilens dataräknare så visar den 0byte för båda perioderna jag varit utomlands. Problemet är att det inte går att resonera med deras support och de hänvisar enbart till att deras tekniker kollar på ärendet..
Är det någon som har hamnat i en liknande sits och lyckats få rätt?
Som det är nu så känns det som att de bara försöker dra ut på tiden och hoppas att man ska betala för att man är rädd att de ska dra ärendet vidare, vilket de lyckas ganska bra med än så länge..
Om man väljer att bestrida, kan de ändå skicka påminnelser eller vad händer egentligen då?
Har haft turen att inte behöva bestrida fakturor tidigare...
Har fått en del besvär med Halebop efter senaste 2 jobbresorna utomlands..
Efter första resan fick jag en faktura med ett större belopp för surf utomlands, även fast jag givetvis stängt av både mobildata samt roaming.
Jag var i kontakt med deras kundtjänst men fick inget vettigt ur det alls, de hänvisade mig till att bestrida fakturan, vilket jag gjorde.
Under andra resan så fick jag ett "varningssms" där de menade att mitt mobilsurf snart skulle stängas av då jag närmade mig gränsen på 50euro. Givetvis hade jag mobildata och roaming avstängt även denna gång.
Vid månadsslutet fick jag givetvis en faktura där posten mobilsurf utomlands var på ca 840kr, även fast jag varken haft mobildata på eller aktivt sagt "ja" till att lyfta 50euro spärren.
Jag har varit i kontakt med deras support via deras värdelösa chattsystem ett antal gånger, men de hänvisar bara till att en tekniker kollar på ärendet och ska återkomma.
Men än så länge har ingen tekniker lyckats höra av sig..
Kikar man i mobilens dataräknare så visar den 0byte för båda perioderna jag varit utomlands. Problemet är att det inte går att resonera med deras support och de hänvisar enbart till att deras tekniker kollar på ärendet..
Är det någon som har hamnat i en liknande sits och lyckats få rätt?
Som det är nu så känns det som att de bara försöker dra ut på tiden och hoppas att man ska betala för att man är rädd att de ska dra ärendet vidare, vilket de lyckas ganska bra med än så länge..
Om man väljer att bestrida, kan de ändå skicka påminnelser eller vad händer egentligen då?
Har haft turen att inte behöva bestrida fakturor tidigare...