Strypning!!! Belöning utlåvas till den som hjälper mig enklast och snabbast!

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
2859754 Ja okej.

Skruva loss kåpan till avgasportsstyrningen i så fall och se hur det ser ut.

Jag baserar detta på hur det ser ut på crm:en så säg gärna till om det inte är så. samt följ den/de wiren till någon sorts kontroll. Där kommer det ju vara elektriskt så kolla ifall det är inkopplat. :tummenupp
Kollat under kåpan på sidan och där är allt mekaniskt... Den trycker upp en arm som öppnar avgasporten och när man trycker upp armen så kan man känna hur det öppnas eller stängs nått vid utblåset...

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2859776 Kollat under kåpan på sidan och där är allt mekaniskt... Den trycker upp en arm som öppnar avgasporten och när man trycker upp armen så kan man känna hur det öppnas eller stängs nått vid utblåset...
Va fäen? :va Om det inte är elektiskt någonstans vad är det då som talar om när den skall öppna? Styrs väl vi varvtal på din med? Eller är jag helt ute och flummar nu?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Jag tror nog den är ostrypt ändå. Bara för det står så i papprena så är den det inte i verkligheten. Om jag inte har fel så har tidigare haft hojen som enduro? och företaget som sålt hojen från början har nog gett fan i montera en strypning överhuvudtaget.

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
2859783 Va fäen? :va Om det inte är elektiskt någonstans vad är det då som talar om när den skall öppna? Styrs väl vi varvtal på din med? Eller är jag helt ute och flummar nu?
Qvarnans ventil styrs av något från växellådan Den känner av vilken växel man är på och vid 7000 -+200 prm (tror jag det var) öppnas den... Fråga mig inte hur....

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
2859796 Qvarnans ventil styrs av något från växellådan Den känner av vilken växel man är på och vid 7000 -+200 prm (tror jag det var) öppnas den... Fråga mig inte hur....
Jaha ja. :3freak Tycker det låter märkligt att den känner varvtal utan någon elektronik iaf. :tungan

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2859740 Ok... och du grundar detta på? bakhjulet fixa jag rätt så mycket själv... Fick svarava ny axel, gänga den, kapa och svetsa den själv + gjort alla bussningar. Jag tror att den är stryp för att nu av 2 andra personer med wr 125 säger att den toppar 130 (ca) och den gasreser på 1,2,3 och 4:ans växel. Min gasreser inte och den toppar bara 110 med nuvarande drevning (den varvar ur)
Att du verkade ha tummen mitt i röven, ta av kröken, lossa eventuela kåper. tar ca 30 min.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
2859783 Va fäen? :va Om det inte är elektiskt någonstans vad är det då som talar om när den skall öppna? Styrs väl vi varvtal på din med? Eller är jag helt ute och flummar nu?
Allt sker mekaniskt! Hur vettefan, men det funkar bra :)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Qvarnans ventil styrs av något från växellådan Den känner av vilken växel man är på och vid 7000 -+200 prm (tror jag det var) öppnas den... Fråga mig inte hur....

är nog samma som på min, en arm går upp från blocket in i cylindern. ingen aning riktigt hur det funkar heller.

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
2859781 Ring å fråga han du köpte den av då?
Skulle jag göra om jag trodde han kunde hjälpa... Det var nog inte en så väldigt smart grabb som hade den innan.... han hade nämligen klippt av hela husqvarna elsystemet ( som vart sjukt bra gjort) och ersatt det med gamla lampsladdar och lite brytare....

2859802 Att du verkade ha tummen mitt i röven, ta av kröken, lossa eventuela kåper. tar ca 30 min.
Det har jag gjort... Tog för fan bara 2 min att ta bort kröken och den är det fan ingen strypning i...

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
2859808 Skulle jag göra om jag trodde han kunde hjälpa... Det var nog inte en så väldigt smart grabb som hade den innan.... han hade nämligen klippt av hela husqvarna elsystemet ( som vart sjukt bra gjort) och ersatt det med gamla lampsladdar och lite brytare....

Det har jag gjort... Tog för fan bara 2 min att ta bort kröken och den är det fan ingen strypning i...
När du får reda på hur det fungerar tala gärna om för mig. Skulle gärna vilja veta hur den avgasporten fungerar. :)

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
var det inte du som hade feting drevning oxå? då är det väl inte så konstigt om den inte går så fort..

Feting drevning? Den gasreser inte och den varvar ut vid 110 km/h. Nåt e galet då och troligen strypt punkt slut. Men hur? fråga mig inte:tungan

Kröken är av... men ingen strypning i början av kröken... En annan kille på SH med qvarna säger att på hans regbevis står det: "från 27kw till 11kw igenom strypning i kröken med 19 mm plugg" Och han har en feting plugg i början av sitt rör enligt han....

Loy: vad står det i ditt regbevis?

Tror nog att det är mig du menar då. Och så här står det i regbeviset "Motoreffekten sänkt från 27kw genom begränsning i avgasröret(19mm reduceringhylsa)". Jag tog lite bilder när jag tog av röret och pluggen ifall du vill se hur min strypting sitter.

Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Feting drevning? Den gasreser inte och den varvar ut vid 110 km/h. Nåt e galet då och troligen strypt punkt slut. Men hur? fråga mig inte:tungan
.

Den kan ju vara såpass neddrevat så att den inte gasreser för man hamnar över effektkicken? :huvet

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Kolla variatorringen, är säker på att det är den!

Skämta bara:D

MM bara att lazza fram alla verktyg och shit och kapa alla blindrör och byta till ostrypt cdi och lossa pluggen och katalysatorn i kröken och sen jacka kolven och fila topplocket och borra insug assåå lixxxom!!!!

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Nae nu satan! Nu blir det att äta frukost och sedan mecka sönder skiten tills den blir bra...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy