Strypning fzr 1000

gurka

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Värmland
Hoj
Yamaha FZR 1000
Någon som vet hur den är strypt och hur man monterar bort den,vill ha lite mer fart i den. :)
 

mattiazze

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
R1-01 blåofin
gurka skrev:
Någon som vet hur den är strypt och hur man monterar bort den,vill ha lite mer fart i den. :)
Vilken årsmodell? på min 92a ska det sitta en kabel mellan cdi-boxen o jord(kommer inte ihåg på vilken anslutning), Originaldämparen är strypt, byt till en slipon så blir det skillnad. Sen sitter det brickor i insugsgummina mellan förgasare o topp(vet inte exakt hur de ser ut)skjut trottlarna åt sidan så kan du kika ner i förgasarhalsen. Tänk på att du kanske måste bestycka om förgasarna om man tar bort alla strypningar, samt kanske behöva göra en förgasarsync.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
mattiazze skrev:
När den är ostrypt alltså
Har du bara en tråd direkt från cdi:n till minus på batteriet?
Det har jag nämligen, en ringsko på en 1,5mm2 svart tråd....
Funderar till och från på om det verkligen är detta som är "avstrypningskopplingen".
//Tobbe
 

gurka

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Värmland
Hoj
Yamaha FZR 1000
strypning

mattiazze skrev:
Vilken årsmodell? på min 92a ska det sitta en kabel mellan cdi-boxen o jord(kommer inte ihåg på vilken anslutning), Originaldämparen är strypt, byt till en slipon så blir det skillnad. Sen sitter det brickor i insugsgummina mellan förgasare o topp(vet inte exakt hur de ser ut)skjut trottlarna åt sidan så kan du kika ner i förgasarhalsen. Tänk på att du kanske måste bestycka om förgasarna om man tar bort alla strypningar, samt kanske behöva göra en förgasarsync.
Det är en -89.Det var en som sa till mej att det skulle sitta 2 jordkablar från boxen,vet ej om det är rätt.
 

mattiazze

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
R1-01 blåofin
gurka skrev:
Det är en -89.Det var en som sa till mej att det skulle sitta 2 jordkablar från boxen,vet ej om det är rätt.
Ja det sitter bara en kabel på min till batteriet.Ägaren som hade min hoj innan hade bänkat den till 150 häst, men det kan ju vara att det skiljer mellan årsmodellerna. Ska ta en titt på vilken kontakt kabeln ska sitta på imorrn.
 
Last edited:

mattiazze

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Norrköping
Hoj
R1-01 blåofin
Kan man inte kontakta Yamaha eller nåt ,o få reda på vad som gäller angående strypningen. Det måste ju finnas nån info om det tycker jag :confused:
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Har svårt att tänka mig att den hojen fortfarande skulle vara strypt efter så lång tid. Men slå en signal till Mascot Motor (0380-14463) så kan de bergis berätta för dig vart strypningarna isf skulle sitta.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Brutus skrev:
Har svårt att tänka mig att den hojen fortfarande skulle vara strypt efter så lång tid. Men slå en signal till Mascot Motor (0380-14463) så kan de bergis berätta för dig vart strypningarna isf skulle sitta.
Det gjorde jag, men dom visste inte exakt hur det var.
Iom att det inte precis är varje dag man stryper av en FZR idag så lär det ha lagts långt bak i hjärnkontoret.
Men visst är man lite gåpåig så får man säkert bättre fakta, för dom är bra och trevliga på mascot. :tummenupp
//Tobbe
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top